Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه «طرح رصد نظام مسائل و چالش‌های اولویت‌دار » با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران و مدیران شهری و شورایاران منطقه ۹ برگزار شد.

به گزارش ایسنا، میثم مظفر رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به اینکه ۴۳ درصد از املاک منطقه ۹ فرسوده است، منطقه نیاز به یک بسته تشویقی خاص در احیاء و نوسازی بافت فرسوده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وی هدف از طرح رصد را  پایش مستمر مسائل و چالش های محلات شهر تهران عنوان کرد و افزود: رویکرد محله محوری می تواند در نظام برنامه ریزی و اجرایی شهرداری تهران تحول ایجاد کند.
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ترافیک آزاردهنده میدان فتح معضل بزرگی برای منطقه و قسمت جنوب غربی تهران است و اساسا اجرای پروژه فتح، توسعه جنوبی اتوبان یادگار، اتمام زیرگذر استاد معین و تکمیل تملک های بزرگراه سعیدی جنوب، کمک شایانی به کاهش ترافیک جنوب غرب تهران می کند که عارضه ای فرامنطقه ای است.
مظفر تاکید کرد: ایجاد و تعریف یک ناحیه جدید بنام مهرآباد برای منطقه و برنامه ریزی خاص برای مسائل خاص محدوده فرودگاه مهرآباد و مناطق همجوار آن، یک ایده قابل توجه و مهم می تواند باشد. 
وی افزود: عدم تکمیل شبکه فاضلاب منطقه موجب انتشار بوی تعفن سراسری در منطقه است و بعضا لوله های فاضلاب به انهار منطقه سرازیر می شود و باید در راس اولویت های مدیریت شهری در منطقه ۹ قرار گیرد.
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تمرکزگرایی ناکارآمد در واگذاری ۴ مجموعه ورزشی به سازمان ورزش و غیرفعال بودن آن مجموعه ها و عدم رضایت شهروندان دراین خصوص گفت: مسئله واگذاری اماکن ورزشی شهرداری مسئله جدی است که باید در کل مناطق تهران حل شود.
مظفر ادامه داد: در حوزه زیباسازی باید در تمامی محلات منطقه۹ کار ویژه تعریف شود و به لحاظ ارتقای سیما و منظر شهری باید کار خاصی دراین منطقه صورت پذیرد.
وی افزود: فرایند تشویقی ویژه ای باید برای جذب پیمانکاران توانمند در مناطق کم برخوردار و فرسوده که اتفاقا مشکلات ترافیکی هم دارند و سختی های خاصی را درمقابل پیمانکاران قرار می دهد،  تعریف و عملیاتی شود.
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران در خاتمه با اشاره به سرانه پایین فضای سبز منطقه تاکید کرد: تملک باغ ایرانی و زمین نوروزی و استفاده از محوطه های تملک شده در پادگان جی می تواند یک فرصت برای افزایش سرانه های فضای سبز منطقه ۹ تلقی شود.
در ادامه جلسه احمد صادقی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران  با اشاره به طرح رصد گفت: طرح رصد به دنبال مشارکت دادن شهروندان در نظام برنامه ریزی شهری است.
وی در ادامه گفت: بودجه سال ۱۴۰۱ باید بر اساس نیاز سنجی مردم محلات و با همفکری معتمدین، شورایاران و نخبگان محلی بسته شود تا رضایتمندی حداکثری شهروندان حاصل شود.
همچنین محمدجواد خسروی شهردار منطقه۹ با اشاره به مشکل تامین اعتبار پروژه های شهری گفت: متاسفانه منطقه ۹ علیرغم وسعت، تراکم جمعیت و چالش های خاص شهری از کسری بودجه مزمن رنج می برد.
وی در ادامه با اشاره به رویکرد عدالت محور مدیریت شهری اضافه کرد: با توجه به شعار توزیع عادلانه ثروت، امید داریم نخستین نشانه های عدالت محوری در افزایش بودجه منطقه۹ در سند بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران دیده شود.
بنا براعلام روابط عمومی شهرداری منطقه۹، شهردار منطقه۹ نتیجه نهایی افزایش بودجه شهرداری منطقه را بهبود عملکرد مدیریت شهری، خدمت رسانی بهتر به شهروندان و در نهایت تامین رضایت مردم شریف منطقه عنوان کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران طرح رصد منطقه ۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۶۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده افزایش یافت

مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور با اعلام این خبر که هیأت دولت در راستای حمایت از نوسازی ناوگان فرسوده و کمک به رانندگان، آئین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودرو‌ها را مصوب و ابلاغ کرد، گفت: در این آئین‌نامه که با پیگیری‌های اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و وزارت کشور به تصویب هیئت دولت رسیده، افزایش قابل توجهی در ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده در نظر گرفته است.

وی در توضیح بیشتر درباره آئین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها، اظهار کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از دغدغه‌های اصلی ما در اتحادیه بوده و هست. با توجه به فرسودگی بسیاری از خودرو‌های فعال در این بخش، شاهد افزایش آلایندگی و مخاطرات بسیاری بودیم که ضرورت نوسازی ناوگان را بیش از پیش آشکار می‌کرد.

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته توسط اتحادیه، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و وزارت کشور، هیئت دولت آئین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودرو‌ها را مصوب کرد. این آئین‌نامه که به تازگی ابلاغ شده، گام بلندی در راستای نوسازی ناوگان فرسوده و کمک به رانندگان محسوب می‌شود.

ضامنی در خصوص جزئیات این آئین‌نامه نیز گفت: در این آئین‌نامه، ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده به طور قابل توجهی افزایش یافته است. همچنین، تعداد برگه‌های اسقاط ناوگان حمل و نقل عمومی شهری نیز افزایش یافته که این موضوع به نفع رانندگان این بخش خواهد بود.

وی با بیان اینکه این آئین‌نامه انگیزه‌های لازم را برای اسقاط خودرو‌های فرسوده و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ایجاد می‌کند، گفت: امیدواریم با اجرای این آئین‌نامه، شاهد تسریع در روند نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری و ارتقای سطح ایمنی و کیفیت خدمات ارائه شده به شهروندان باشیم.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • نوسازی بیش از ۶۰۰ پلاک بافت فرسوده در منطقه ۱۷
  • طرح بوستان بزرگ زندگی نیازمند عزم جدی و بهره برداری تا پایان شورای ششم
  • توسعه فعالیت‌ های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه
  • توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه
  • ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده افزایش یافت
  • ابلاغ آئین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها/ افزایش ارزش اسقاط خودروهای فرسوده
  • مشارکت مردمی در نوسازی بافت‌های فرسوده پررنگ می‌شود
  • رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه در منطقه ۱۰ شکسته شد
  • میزبانی از یک میلیون گردشگر تا پایان نوروز در قلب تهران
  • رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه ساخت در منطقه ۱۰ شکسته شد