Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت سکه در بازار گاهی اختلاف‌هایی دارد؛ به طوری که قیمت سکه‌های قدیم (از سال ۸۶ به قبل) برای خرید و فروش حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان با سکه‌های جدید تفاوت دارد.

البته گاهی نیز ممکن است این اختلاف بیشتر شود. برای مثال برخی مخاطبان تجارت‌نیوز از تفاوت قیمت ۸۰۰ هزار تومانی میان این دو ربع سکه نیز خبر داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب مثلا اکنون که قیمت ربع‌سکه حدود ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است، ممکن است ربع سکه به قیمت ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی نیز پیدا شود.

فعالان صنفی دلیل این تفاوت را سال ضرب سکه یا ربع سکه می‌دانند.

علت تفاوت قیمت سکه‌ها چیست؟

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا تهران درباره اختلاف قیمت سکه‌های قدیم و جدید به تجارت‌نیوز توضیح داد: سکه‌ها به قبل و بعد از سال ۸۶ تقسیم می‌شوند. سکه‌های قبل از ۸۶ به دلیل تقاضای کم‌تر نسبت به سکه‌های جدید با قیمت‌های ارزان‌تری خرید و فروش می‌شوند.

محمدولی در ادامه توضیح داد که این دو نوع سکه از لحاظ عیار و وزن هیچ تفاوتی ندارند و تنها از لحاظ ظاهری با یکدیگر فرق می‌کنند. سکه‌هایی که تاریخ قبل از سال ۸۶ روی آنها درج شده است، به دلیل تقاضای کم‌تر مردم با اختلاف قیمت ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان نسبت به سکه جدید یا امامی، در بازار خرید و فروش می‌شوند.

او به این موضوع اشاره کرد که قیمت سکه‌های ۸۶ به قبل، با توجه به قیمت طلا جابجا می‌شود.

کاهش داد و ستد در بازار طلا و سکه

رئیس اتحادیه طلا تهران در ادامه به کاهش داد و ستد در بازار در چند روز گذشته اشاره کرد و گفت: علت اصلی کاهش معاملات  چند روز گذشته، افزایش و نوسان قیمت‌ها در بازار است.

او در ادامه به این نکته اشاره کرد که فعالان بازار طلا و سکه، منتظر مشخص شدن قیمت‌ها و کاهش نوسانات هستند. در چند روز گذشته افزایش قیمت و نوسان آن موجب افزایش احتیاط و کاهش داد و ستدها شده است.

محمدولی بر این عقیده است که ثبات در بازار، می‌تواند موجب افزایش نسبی عرضه و تقاضا در بازار شود.

روند اونس جهانی طلا

اونس جهانی طلا  امروز بعد از اغاز معاملات روند کاهشی داشت. اونس در بازار امروز کانال ۱۷۸۰ دلار را از دست داد و به ۱۷۷۸ دلار رسید.

ریزش بیت‌کوین، اونس را کاهشی می‌کند؟

وحید مسعودی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز به اثرگذاری شیوع ویروس اومیکرون در روند اونس طلا در هفته گذشته اشاره کرد و ادامه داد: اخبار شیوع ویروس جدید کرونا در بازار اونس جهانی و بازار رمزارزها اثرگذار بود.

مسعودی در ادامه توضیح داد در بازار رمزارزها هیجان بیش‌تری در جریان است و منتشر شدن این اخبار باعث شدیدتر شدن روند اصلاحی قیمت‌ها شد اما اینگونه اخبار در بازار طلا اثرگذاری کم‌تری دارد.

او بر این عقیده است که کرونا در همه بازارها اثرگذار است اما در بازار طلا به دلیل ثبات بیش‌تر نسبت به بازار رمزارزها اثرگذاری کم‌تری دارد./تجارت نیوز

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت سکه بازار طلا ربع سکه ۳ میلیونی قیمت سکه ها تجارت نیوز بازار طلا قیمت ها ربع سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۶۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)

به باور کارشناسان، بازار مسکن با فاصله‌ از افزایش نرخ دلار اثر می‌پذیرد و اثر رشد نرخ دلار را پس از گذشت مدتی در این بازار می‌توان مشاهده کرد.

به گزارش ایلنا، بازار مسکن از بازارهای سنتی محبوب است که مردم همواره آن را به عنوان کالای سرمایه‌ای مطمئن می‌شناسند. مسکن از جمله کالاهایی است که حتی اگر تقاضایی در قبال عرضه وجود نداشته باشد، امکان افزایش قیمت آن و ایجاد رکود تورمی در این بازار وجود دارد. حالتی که برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند با ادامه افزایش نرخ دلار، امکان تکرار آن در بازار مسکن وجود دارد.

از یک دهه گذشته فاصله قیمت مسکن و درآمد مردم هر روز بیشتر شد به‌طوریکه امروز به یک شکاف تبدیل شده و همین امر عامل رکود بازار مسکن شده، چراکه قدرت خرید مردم به خرید خانه‌ای با قیمت میانگین ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان (در شهر تهران) نمی‌رسد.

اما در حالی که مشتری برای خانه‌های عرضه شده بازار وجود ندارد و در شرایط طبیعی در مقابل افزایش عرضه و کاهش تقاضا قیمت کالا باید کاهش پیدا کند اما مسکن با تاثیرپذیری از سایر عوامل به ویژه نرخ دلار گران‌تر می‌شود.

در شرایطی که قیمت مسکن در ۸ ماه اول سال گذشته کنترل شد و بازار از نوسانات قیمتی در امان بود اما با رشد قیمت ارز، بازار مسکن هم خیز صعودی را برداشت. کارشناسان مسکن می‌گویند بازار مسکن با فاصله‌ای از افزایش نرخ دلار اثر می‌پذیرد و اثر رشد نرخ دلار را پس از گذشت مدتی در این بازار می‌توان دید.

همزمان با شروع سال جدید اعلام نرخ تورم خود عامل اثرگذار در قیمت‌گذاری در بازار مسکن است و می‌دانیم که در کشورمان همواره بین عرضه و تقاضای واقعی فاصله‌ای وجود دارد اما عامل مهمی که اجازه رشد افسارگسیخته قیمت‌ها را در بازار مسکن نمی‌دهد، درآمد خانوار و قدرت ضعیف خرید در جامعه است بطوریکه طبق گفته دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران میزان قرارداد خرید اولی‌ها در بازار به حداقل ممکن رسیده‌است.

باید دید در ابتدای سال جدید کفه ترازوی کدام عامل سنگین‌تر است و کدام عامل بیشترین اثرگذاری را در تعیین قیمت‌ها در بازار مسکن خواهد داشت.

از آنجایی که مرجع قیمت‌گذاری‌ها بازار مسکن، پایتخت است و تغییرات قیمتی از بازار مسکن تهران به سایر شهرها سرایت می‌کند در جدول زیر قیمت خانه در محله‌های مختلف تهران بررسی می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • قیمت تخم مرغ در بازار امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا / پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۹۹۰ میلیونی شد
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ فروردین ۱۴۰۳ / وقت خرید طلا رسید؟
  • بازار بی سرپناه مسکن
  • بازار بی‌سرپناه مسکن
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)
  • برای خرید بهترین گوشی میان‌رده بازار چقدر باید هزینه کرد؟
  • توفان بورس و ابهام در بازار ارز / در خرید دلار و سکه احتیاط کنید!
  • سقوط قیمت طلا / آخرین قیمت‌ها از بازار طلا ۶ فروردین ۱۴۰۳
  • صفر تا صد خرید لاستیک دولتی در ۱۴۰۳ + مدارک و شرایط دریافت