Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای دبیران جشنواره هنرهای تجسمی فجر، هیأت انتخاب و داوری رشته‌های دهگانه جشنواره را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، سیدعباس میرهاشمی، دبیرکل این دوره از جشنواره درباره تعیین هیات انتخاب و داوری گفت: «جشنواره هنرهای تجسمی به واسطه ساختار ویژه‌ای که دارد نیاز به گروه داوری حرفه‌ای دارد که بتوانند به طور کاملاً تخصصی، آثار رسیده به جشنواره را برای نمایش در ایّام جشنواره انتخاب و داوری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو در همفکری و تعامل با شورای دبیران جشنواره، به این گروه از هنرمندان رسیدیم.»
میرهاشمی اضافه کرد: «این هنرمندان، آثار رسیده بر اساس فراخوان را در بعضی از رشته‌ها در یک مرحله و در بعضی دیگر در دو مرحله انتخاب و داوری می‌کنند و پس از نمایش آثار در نمایشگاه، آثار برگزیده را در هر رشته انتخاب می‌کنند.»

دبیرکل جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: «هنرمندان تجسمی سراسر کشور می‌توانند تا تاریخ دوازدهم دی ماه طبق فراخوان، در وب سایت جشنواره به نشانی: fajrtajasomi.ir ثبت‌نام و آثار خود را بارگذاری کنند که طبق تقویم اجرایی جشنواره، جلسات انتخاب مرحله اول برگزار می‌شود و پس از آن در رشته‌هایی که باید اصل آثار تحویل داده شود، مرحله دوم انتخاب صورت می‌گیرد.»

میرهاشمی اسامی هیات انتخاب و داوری چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر را به شرح زیر اعلام کرد:
«رشته تصویرسازی: علی خدایی، پیمان رحیمی‌زاده، علی هاشمی شهرکی
رشته خوشنویسی: احمد عبدالرضایی، امیراحمد فلسفی، یدالله کابلی خوانساری
رشته رسانه‌های هنری جدید: کریم الله‌خانی، فرشته عالمشاه، آزاده گنجه
رشته سرامیک: کوروش آریش، احدالله شکری‌پور ماسوله، هیربد همت‌آزاد
رشته طراحی گرافیک: کوروش پارسانژاد، مصطفی گودرزی، علی وزیریان
رشته عکاسی: فرهاد سلیمانی، کریم متقی، مجید ناگهی
رشته کاریکاتور: بهمن عبدی، جواد علیزاده، غلامعلی لطیفی
رشته مجسمه: محمد بهرامی، بهروز دارش، ایرج محمدی
رشته نقاشی: کاظم چلیپا، یعقوب عمامه پیچ، آرمان یعقوبپور
رشته نگارگری: بهمن شریفی، حسین عصمتی، محمد نباتی»

اطلاعات و اخبار چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر علاوه بر سایت جشنواره، در فضای مجازی به نشانی @tajasomi در دسترس علاقه‌مندان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هنرهاي تجسمي جشنواره هنرهای تجسمی فجر جشنواره هنرهای تجسمی فجر چهاردهمین جشنواره انتخاب و داوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۶۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  

در مراسم افتتاحیه نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران ابراهیمی قائم مقام صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی با قدردانی از خانه هنر دل افکن در برگزاری این نمایشگاه نقش هنرمندان را در راستای معرفی بنا‌های ارزشمند تاریخی موثر دانست.

وی افزود: صندوق توسعه و احیا همواره تلاش خود را بر احیا و نگهداشت آثار تاریخی گذاشته و این مهم در سال جاری نیز با جدیت ادامه می‌یابد‌.

 روایت هنرمندان از بنا‌های تاریخی با هنر نقاشی

مریم دل افکن مدیر اجرایی این نمایشگاه نیز با قدردانی از حمایت‌های صندوق توسعه و احیا در برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: در نمایشگاه آثار بنا‌های تاریخی ایران حدود ۵۰ هنرمند آثار خود را در رشته‌های مختلف هنری از جمله مجسمه‌سازی، صنایع دستی، دیجیتال آرت، نقاشی خط، نقاشی با مداد رنگی، رنگ روغن، آبرنگ و پاستل، با موضوع بنا‌های تاریخی به نمایش گذاشته‌اند. 

وی افزود: علاقه‌مندان به هنر می‌توانند امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین و فردا جمعه از ساعت ۱۱ تا ۱۷ با مراجعه به مجموعه تاریخی مسعودیه واقع در میدان بهارستان از آثار هنر‌های به نمایش گذاشته شده بازدید کنند. 

وی، برپایی این نمایشگاه را پلی برای ارتباط بین گذشته و حال، تاریخ وهنر و فرهنگ غنی کشورمان دانست و گفت: رویکرد اصلی ما، معرفی بنا‌های تاریخی و کمک به بازسازی این بنا‌ها و کاروانسرا‌ها و ثبت بیشتر این بنا‌ها است. 

دل افکن با اشاره به اینکه کار‌های تحقیقاتی، نوشتاری و هنری نمایشگاه حدود دو ماه به طول انجامید گفت: هنرمندان تا ۲۰ فروردین، مهلت ثبت نام برای ارائه آثار خود را داشتند و از میان تعداد زیادی آثار، بهترین تابلو‌ها را برگزیدیم؛ که در کنارنمایش آثار، کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی هم برگزار می‌شود.

ویدا کوشا پژوهشگر و فعال فرهنگی و اجتماعی نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت هنر اظهار داشت:هنر می‌آید که مرهم زخم‌ها باشد و تاثیر آن نیز در جامعه در برخی مواقع بیشتر از آن است که تصور می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اگر هنرمند تاریخ را نداند نمی‌تواند اثر فاخری تولید کند بیان کرد: اگر عقبه هنری و تاریخی را نسل به نسل منتقل کنیم اتفاقات خوبی رخ می‌دهد.

این فعال فرهنگی و اجتماعی گفت: بنیان مایه، هر هنرمند یک مسئولیت اجتماعی است که خلق زیبایی کند و طوری زیبایی را خلق کند که حس خوب منتقل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • انتخاب رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی کردستان
  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • پایان جشنواره الگوهای برتر تدریس با معرفی برترین ها
  • گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  
  • نمایشگاه هنرهای تجسمی بناهای تاریخی ایران افتتاح شد
  • داوران جشنواره طنزپهلو معرفی شدند
  • معرفی آثار راه‌‌یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • معرفی آثار راه‌ یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • معرفی آثار راه‌یافته به جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • معرفی آثار راه‌یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار