Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@04:36:34 GMT

پذیرش مسافر از ۸ کشور ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۶۸۴۶

پذیرش مسافر از ۸ کشور ممنوع شد

یک مقام مسئول گفت: پذیرش مسافر هوایی از ۸ کشور به طور مستقیم و غیرمستقیم تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، جواد صالحی سخنگوی فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: روز گذشته دستور العمل و بخش نامه جدیدی توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به فرودگاه‌های کشور‌ها از نظر سویه‌های جهش یافته در گردش کووید-۱۹ با سه دسته ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: بر این اساس پذیرش مسافر هوایی از کشور‌های بوتسوانا، اسواتینی، لسوتو، مالاوی، موزامبیک، نامیبیا، آفریقای جنوبی و زیمبابوه به طور مستقیم و غیرمستقیم تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

سخنگوی فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: تا اطلاع ثانوی تمامی مسافران ایرانی وارده از این کشور‌ها لازم است تا از بدو ورود دست کم به مدت ۱۴ روز در شرایط قرنطینه اقامت داشته باشند و حق خروج ندارند. در این مدت نیز ۳ نوبت آزمایش پی. سی. آر از این مسافران به عمل خواهد آمد.

اعمال محدودیت‌های سختگیرانه برای مسافران خارجی

صالحی ادامه داد: همچنین با وجودی که سفر‌های مستقیم و غیرمستقیم از ۵۹ کشور عضو کشور‌های پرخطر، برقرار است، اما مسافران ورودی از این کشور‌ها علاوه بر ارائه تست منفی پی. سی. آر کرونا با مهلت مقرر (کمتر از ۷۲ ساعت از صدور نتیجه) و گواهی انجام دو نوبت واکسیناسیون کرونا (که دست کم دو هفته از تاریخ انجام آن سپری شده باشد) را باید داشته باشند.

او گفت: برای اتباع ایرانی که واکسن دریافت نکرده‌اند یا واکسیناسیون ناقص دارند در بدو ورود آزمایش پی. سی. آر مجدد انجام خواهد شد (با دریافت هزینه تست) و تا اخذ جواب آزمایش در قرنطینه اعلام شده خواهند بود.

صالحی گفت: همچنین مسافران ورودی از سایر کشور‌ها نیز منع تردد سفر ندارند و با ارائه تست پی. سی. آر منفی با مهلت مقرر یا گواهی واکسیناسیون می‌توانند وارد کشور شوند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مسافران کروناویروس محدودیت های کرونایی کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۶۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت جاده‌ها / انسداد محور چالوس به مدت ۲ روز

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی زندی روز شنبه یکم اردیبهشت اظهارکرد: در راستای افزایش ایمنی محورکرج -کندوان و به منظور جلوگیری از ریزش سنگ به سطح جاده، مسیر جنوب به شمال محور کرج -کندوان در تاریخ دوم و سوم اردیبهشت ماه به مدت دو روز از ساعت ۹ تا ۱۵ جهت انجام عملیات نصب توری مسدود خواهد شد.

بیشتر بخوانید: چطور عوارض آزادراهی را الکترونیکی پرداخت کنیم؟

زندی فر افزود: نقطه اول عملیات نصب توری بر روی ترانشه‌های ریزشی در محدوده سه راهی کندر انجام می‌شود که در این پروژه ۱۵ هزار متر مربع توری نصب خواهدشد .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز تصریح کرد: ممکن است این انسداد طی روزهای آتی در این مسیر تمدید شود که در صورت تمدید انسداد اطلاع‌رسانی مجدد انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: رانندگان می‌توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها با سامانه ۱۴۱ تماس گرفته و طی این مدت از مسیرهای جایگزین که در نظر گرفته می‌شود برای سفر به شمال کشور استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227742 برچسب‌ها وضعیت راه ها

دیگر خبرها

  • رشد ۱۵ درصدی جابجایی مسافر در راه‌آهن شمال‌غرب کشور
  • از جابجایی ۹۲۰ هزار مسافرشهرکردی تا فروش ۹۵۱ کارت بلیت الکترونیکی
  • انجام تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر برای تعداد ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ نفر از مسافران ایرانی و خارجی
  • هجوم ایرانیان برای سفرهای خارجی
  • تشریفات گمرکی ۴۱ هزار مسافر در مازندران انجام شد
  • جابجایی مسافر در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ۴۶ درصد افزایش یافت
  • قم موفق‌ترین کلان‌شهر کشور در حوزه پسماند؛ کاهش میزان دفن مستقیم به صفر
  • تاثیر مستقیم سیاست‌گذاری دولت بر کاهش فقر مطلق در کشور
  • محور کرج ـ چالوس برای ۲ روز مسدود است
  • وضعیت جاده‌ها / انسداد محور چالوس به مدت ۲ روز