Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@13:50:51 GMT

چهاررقمی شدن تعداد مبتلایان کرونای بستری در فارس

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۶۸۵۷

چهاررقمی شدن تعداد مبتلایان کرونای بستری در فارس

ایسنا/فارس شمار بیماران نیازمند دریافت خدمات بستری در بیمارستان‌های استان فارس بعد از یکی دو روز کاهش به زیر هزار نفر، بار دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته به بیش از ۱۲۰۰ نفر رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به پذیرش ۱۳۱ بیمار جدید در بیمارستان‌های فارس طی یک شبانه روز گذشته، اعلام کرد که تعداد بیماران مثبت و افراد مشکوک بستری در مراکز درمانی تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در فارس به ۱۲۰۷ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر روح‌الله حسینی با یادآوری اینکه از مجموع بیماران بستری در مراکز درمانی فارس، ۱۱۸ نفر به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند و خدمات دریافت می‌کنند، گفت: با اضافه شدن سه مورد مرگ براثر ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع قربانیان این بیماری در فارس به ۷۲۹۱ نفر افزایش یافته است.

حسینی تعداد کل بیماران مثبت قطعی شناسایی شده در فارس را ۵۰۳ هزار و ۱۱۱ نفر ذکر و خاطرنشان کرد که این افراد با انجام یک میلیون و ۷۷۱ هزار و ۵۱۵ مورد تست شامل یک میلیون و ۵۱۲ هزار و ۷۳۶ تست تشخیصی مولکولی و ۲۵۸ هزار و ۷۷۹ مورد تست سریع شناسایی شده‌اند.

این مقام مسئول در علوم پزشکی شیراز همچنین خاطرنشان کرد که تعداد ۴۹۲ هزار و ۵۷۲ نفر از کل بیماران شناسایی شده در استان فارس تاکنون بهبود یافته‌اند.

حسینی با بیان اینکه تاکنون پنج میلیون و ۹۴۴ هزار و ۳۲۵ دُز واکسن کرونا در شهرهای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز تزریق شده است، عنوان کرد: از این تعداد سه میلیون و ۱۷۱ هزار و ۵۳۰ دُز نوبت اول و دو میلیون و ۷۷۲ هزار و ۷۹۵ دُز نوبت دوم واکسن کرونا بوده است.

او با اشاره به شروع تزریق دُز سوم واکسیناسیون کادر درمان و افراد بالای ۶۰ سال در چند ماه گذشته و ضرورت ایمنی افراد جامعه در برابر جهش‌های جدید کروناویروس، توصیه کرد: افراد بالای ۴۰ سال که حدود سه ماه از تاریخ دریافت دُز دوم واکسن آنها گذشته باشد و واکسن‌هایی از نوع ویروس کشته شده مانند «بهارات»، «سینوفارم» و «برکت» دریافت کرده اند، برای دریافت دُز سوم واکسن خود اقدام کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به تداوم مخاطرات ابتلا به کووید-۱۹ در همه گروه‌های سنی و جنسی، از مردم خواست، ضمن توجه به تکمیل فرآیند واکسیناسیون، شیوه نامه‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز روح الله حسینی کروناویروس بیمارستان های فارس کرونا در ایران دانشگاه علوم پزشکی شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۶۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روال عادی پرواز‌های فرودگاه شیراز

فخرالدین کشاورز مدیرکل فرودگاه‌های فارس اعلام کرد: پرواز‌ها به مقصد شیراز و از مبدا شیراز که از بامداد امروز جمعه به دلیل حفظ ایمنی کنسل شده بود، از سر گرفته شد.

او افزود: طبق اطلاعیه شرکت فرودگاه و ناوبری هوایی ایران درباره تعلیق پرواز‌ها در چند فرودگاه کشور؛ فرودگاه شهید دستغیب شیراز به حالت تعلیق درآمده بود لذا پرواز‌ها در این فرودگاه به دلیل حفظ ایمنی پرواز‌ها با تاخیر مواجه شده بود.

مدیرکل فرودگاه‌های فارس تصریح کرد: فرودگاه شهید دستغیب شیراز هم اکنون پذیرش مسافر دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • روال عادی پرواز‌های فرودگاه شیراز
  • مرگ مرد ۷۰ ساله با سقوط در چاله آسانسور
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • توسعه کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی در فارس
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • افتتاح مرکز تصویربرداری پزشکی غرب فارس در کازرون
  • ‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور