Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-18@14:58:57 GMT

فرودگاه امام: پذیرش مسافر از ۸ کشور ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۶۹۱۳

جواد صالحی سخنگوی فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)  گفت: روز گذشته دستور العمل و بخش نامه جدیدی توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به فرودگاه‌های کشور‌ها از نظر سویه‌های جهش یافته در گردش کووید-۱۹ با سه دسته ارسال شد.   به گزارش باشگاه خبرنگاران، او ادامه داد: بر این اساس پذیرش مسافر هوایی از کشور‌های بوتسوانا، اسواتینی، لسوتو، مالاوی، موزامبیک، نامیبیا، آفریقای جنوبی و زیمبابوه به طور مستقیم و غیرمستقیم تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  سخنگوی فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: تا اطلاع ثانوی تمامی مسافران ایرانی وارده از این کشور‌ها لازم است تا از بدو ورود دست کم به مدت ۱۴ روز در شرایط قرنطینه اقامت داشته باشند و حق خروج ندارند. در این مدت نیز ۳ نوبت آزمایش پی. سی. آر از این مسافران به عمل خواهد آمد.   اعمال محدودیت‌های سختگیرانه برای مسافران خارجی   صالحی ادامه داد: همچنین با وجودی که سفر‌های مستقیم و غیرمستقیم از ۵۹ کشور عضو کشور‌های پرخطر، برقرار است، اما مسافران ورودی از این کشور‌ها علاوه بر ارائه تست منفی پی. سی. آر کرونا با مهلت مقرر (کمتر از ۷۲ ساعت از صدور نتیجه) و گواهی انجام دو نوبت واکسیناسیون کرونا (که دست کم دو هفته از تاریخ انجام آن سپری شده باشد) را باید داشته باشند.   او گفت: برای اتباع ایرانی که واکسن دریافت نکرده‌اند یا واکسیناسیون ناقص دارند در بدو ورود آزمایش پی. سی. آر مجدد انجام خواهد شد (با دریافت هزینه تست) و تا اخذ جواب آزمایش در قرنطینه اعلام شده خواهند بود.   صالحی گفت: همچنین مسافران ورودی از سایر کشور‌ها نیز منع تردد سفر ندارند و با ارائه تست پی. سی. آر منفی با مهلت مقرر یا گواهی واکسیناسیون می‌توانند وارد کشور شوند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۶۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب شایعه تعطیلی فرودگاه‌ها/ برقراری پرواز از مبدا و مقصد ایران

رضا کارگر مدیر روابط عمومی فرودگاه مهرآباد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تکذیب خبر ممنوع بودن پرواز در غرب کشور است، گفت: ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان غرب کشور کذب است.

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در ادامه تاکید کرد: با توجه به گسترش برخی شایعات در فضای مجازی، هم‌اکنون تمام پروازها در سراسر کشور در حال انجام است و هیچ‌گونه ممنوعیتی در دستور کار نیست.

وی تصریح کرد: تا بدین لحظه اطلاعیه‌ای مبنی بر تعطیلی فرودگاه‌های کشور اعلام نشده و شرایط تحت کنترل است.

کد خبر 6079341 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • سال گذشته حدود ۱۲میلیون و ۶۸۵هزار مسافر در فرودگاه مهرآباد پذیرش شدند
  • معطلی ۲ روزه مسافران در فرودگاه شارجه امارات به روایت شهروند ایرانی + فیلم
  • امکان پرواز به کشور‌های حاشیه خلیج فارس تا اطلاع ثانوی وجود ندارد
  • آزمایشگاه دکتر صالحی؛ بهترین آزمایشگاه خون در شیراز
  • خدمات تشریفات فرودگاه در پرواز تهران به استانبول
  • همه مسیرهای هوایی کشور باز است
  • تکذیب شایعه تعطیلی فرودگاه‌ها/ برقراری پرواز از مبدا و مقصد ایران
  • ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان غرب کشور؟
  • شرکت فرودگاه‌ ها: تکذیب ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان غرب کشور
  • ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان غرب کشور تکذیب شد