Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «وحید داعی» مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی و معاونان وی امروز دیداری با استاندار خراسان‌جنوبی داشتند و پرونده حوزه راه ها و مسکن استان را برای «جواد قناعت» بازگشایی کردند.

آن طور که وی در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند گفت: در این دیدار اعلام شد، در استان اعتبارات استانی محدود بود و راهبرد پیگیری اعتبارات ملی بوده است به طوری که سال ۹۷ تخصیص ۳۶ میلیارد تومان بوده در سال ۹۸ تخصیص ۱۶۱ میلیارد تومان در سال ۹۹ تخصیص ۱۴۷ میلیارد تومان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی در حوزه اعتبارات ملی تلاش های بسیار زیادی انجام شد و ابلاغ اعتبار در سال ۱۴۰۰ به ۵۴۱  میلیارد تومان افزایش یافته که رقم بالایی است و تخصیص هم تا امروز حدود ۳۶۰ میلیارد تومان داشته ایم.

وی تصریح کرد: همچنین در حوزه ملی اعتبارات ملی نیزسال ۹۷ عدد ۱۴۷ میلیارد تومان بود سال ۹۸ مبلغ۱۹۶ میلیارد تومان و سال۹۹ به ۳۶۲ میلیارد تومان رسانده ایم.

وی ادامه داد: سال ۱۴۰۰ هم عدد ۳۶۰ میلیارد تومان بود که باپیگیری انجام شده امیدواریم به دوبرابر افزایش یابد.

لازم به یادآوری ست که اعتبارات توازن هم تااین لحظه ابلاغ نشده که پیگیر هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در ادامه خاطرنشان کرد: اعتبارات بند ط تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ اعتبار حدود ۹۰۰ میلیارد تومان بوده که شامل ۴۷۵ میلیارد تومان برای راه آهن و ۴۱۵ میلیارد تومان برای باندهای دوم استان است و از محل فروش اموال مازاد دولت با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته اختصاص می یابد.

داعی افزود: بیشترین رقم پیش بینی شده از این محل مربوط به خراسان‌جنوبی است و طی مکاتبات صورت گرفته یکی از مهمترین مطالبات خراسان جنوبی بشمار می رود.

آخرین وضعیت باندهای دوم

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی درخصوص آخرین وضعیت باندهای دوم استان هم گفت:مجموع پروژه های استان دو هزار و ۴۲۱ کیلومتر در طول محورهای استان است که تاکنون۷۵۱ کیلومتر  از راه های استان دوبانده شده است.

به گفته داعی ۵۴۵ کیلومتر با متوسط پیشرفت فیزیکی ۳۷ درصد و اعتبار دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در دست اجراست و ۵۶ کیلومتر در دست مطالعه داریم.

مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی افزود: برای سال ۱۴۰۰ هدف گذاری کرده ایم ۱۱۳ کیلومتر باند دوم را تا پایان سال زیربار ترافیک ببریم که تاکنون ۴۰ کیلومتر آسفالت و ۳۲ کیلومتر دیگر آماده آسفالت است.

استفاده از ظرفیت ماده ۵۶

داعی عنوان کرد: برای اولین بار در تاریخ خراسان جنوبی تنها اداره کل و وزارتخانه ای بوده ایم که توانسته ایم مجوز ۵۰ میلیارد تومان برای محور بیرجند – قاین تسهیلات از بانک مسکن اخذ و تزریق کنیم.

وی با بیان اینکه پیگیر اختصاص ۴۰ میلیارد تومان تکمیلی دیگر هم هستیم ،افزود: همچنین مجوز ۵۰ میلیارد تومان از بانک سپه کشور برای محور دیهوک – فردوس اخذ شده و در مرحله صدور تضمین است.

داعی تصریح کرد: علاوه بر این در محور سربیشه – ماهیرود مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان از محل بانک تجارت مجوز صادر شده و در مرحله صدور تضمین قراردارد.

به گفته وی برای محور طبس-بشرویه از مسیر خد آفرید هم مجوز اخذ و در مرحله شناسایی بانک برای انعقاد قرارداد هستیم.

 وی اضافه کرد: در مجموع ۱۹۰ میلیارد تومان در قالب ماده ۵۶ برای پروژه های استان از محل بانک ها درحال تامین منابع لازم هستیم.

وی ادامه داد:در بخش اسناد تسویه و تهاترهای بانکی و مالیاتی نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان بعنوان تنها اداره کل در استان و در بین ادارات کل راه و شهرسازی استانها از این ظرفیت استفاده شده و در سالجاری هم پیگیر این موضوع هستیم.

وی با اشاره به این که موضوع دیگر استفاده از ماده ۲۳ برای محور خوسف-دیهوک-طبس است که بعد از حدود ۱۵ سال این پروژه دارای ردیف درقانون بودجه شد، گفت: برای سالجاری دو پروژه دیگر پیشنهاد شد که اول پروژه بشرویه – سه راهی شهید زارع بطول ۴۱ کیلومتر و دوم بیرجند-اسدیه-گزیک-میل ۷۳ بطول ۱۶۲ کیلومتر است.

داعی در خصوص پروژه راه آهن هم افزود: طول کل خط ریلی راه آهن چابهار-زاهدان-بیرجند- یونسی هزار و ۵۲۹ کیلومتر است.

 وی ادامه داد: ایم مسیر شامل چابهار -زاهدان ۶۲۸ کیلومتر, زاهدان – بیرجند ۶۳۰ کیلومتر و بیرجند – یونسی ۲۷۱ کیلومتر که تاکنون قطعه ۲۳ از یونسی به گناباد بطول ۵۸ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد و قطعه ۱۶ از بیرجند – یونسی بطول ۳۲ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصد در حال اجراست.

وی بیان کرد: همچنین قطعه آنتنی فردوس به جزین هم با ۹۰ میلیارد تومان قرارداد داشته و حدود ۲۰ درصد پیشرفت دارد.

ثبت نام ۲۷ هزار و ۳۱۰ نفر در طرح جهش مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی در ادامه خاطرنشان کرد: در طرح اقدام ملی مسکن نیز سهمیه اول استان دو هزار و ۴۵۰ واحد بود که بعد از برداشتن سهمیه پنج هزار و ۹۷۵ نفر واجد شرایط ثبت نام کردند و به همه آن ها زمین اختصاص یافت.

داعی ادامه داد: در طرح نهضت ملی جهش مسکن نیز براساس برنامه ابلاغی برای مدت ۴ سال سهمیه استان ۴۰ هزار و ۴۴۹ واحد است که از این تعداد ۱۸ هزار واحدمسکن روستایی و ۲۲ هزار واحد مسکن شهری است.

 به گفته وی در طرح جهش مسکن تا این لحظه ۲۷ هزار و ۳۱۰ نفر ثبت نام اولیه کرده اند.

وی سهمیه تامین زمین دولتی برای استان را ۱۸ هزار و ۲۱۴ قطعه اعلام و اضافه کرد: مکلف هستیم برای همه واجدان شرایط زمین تامین کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین درحال حاضر از ۳۱ شهر استان برای ۲۵ شهر سامانه ثبت نام باز بوده و پیگیری تامین زمین در ۶ شهر باقیمانده استان برای بازگشایی سامانه ادامه دارد.

انتهای پیام/۳۶۳۵

منبع: فارس

کلیدواژه: دوبانده سازی خراسان جنوبی راه آهن خراسان جنوبی مسکن ملی خراسان جنوبی شهرسازی خراسان جنوبی مدیرکل راه و شهرسازی میلیارد تومان کل راه و شهرسازی برای محور سال ۱۴۰۰ ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۶۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طولانی شدن زمان تخصیص ارز مشکل عمده پرونده‌های میز گمرک است

به گزارش خبرگزاری مهر، رسول کوهستانی پزوه در اولین میز خدمت سال ۱۴۰۳ در اتاق بازرگانی اصفهان، گزارشی از برگزاری ۱۱ میز خدمت گمرک در سال گذشته در محل اتاق بازرگانی را ارائه کرد و اظهار داشت: میز گمرک به پیشنهاد گمرک اصفهان و از سال گذشته با هدف بررسی مشکلات فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی آغاز شد و در پایان هر ماه ملاقات مردمی به صورت رودررو با فعالان اقتصادی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد مشکل مراجعه کنندگان طولانی بودن زمان تخصیص ارز بوده است، تصریح کرد: اهم سایر مشکلات در خصوص تمدید مهلت ثبت سفارش، اخذ مجوزهای قانونی و مقرراتی و اعمال محدودیت‌ها، ممنوعیت‌ها و بخشنامه‌های خلع الساعه بوده است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: ما منتظر مردم جهت رفع مشکلات در اداره نمی‌مانیم و برای حل مشکلات فعالان اقتصادی در پارلمان بخش خصوصی حضور پیدا می‌کنیم و روند کاهشی مراجعه کنندگان نشان دهنده افزایش رضایت مردم است.

کد خبر 6085018

دیگر خبرها

  • بازگشایی ۴۵ کیلومتر از راه‌های مسدود شده در سیل ساردوئیه
  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد
  • ساخت باندهای دوم محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی شتاب می‌گیرد
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان در طرح راه‌های روستایی بوشهر
  • بازگشایی پرونده جاسوسی یک شرکت صهیونیست از مقامات اسپانیایی
  • حمایت ۳ هزار میلیارد ریالی صندوق ملی مسکن از طرح‌های زیربنایی مسکن خراسان‌جنوبی
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • حمایت ۳۰۰۰ میلیارد ریالی از طرح مسکن خراسان‌ جنوبی
  • ۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی در طبس ابلاغ شد
  • طولانی شدن زمان تخصیص ارز مشکل عمده پرونده‌های میز گمرک است