Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@19:38:39 GMT

مالیات بر ارزش افزوده طلا چقدر خواهد شد؟

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۷۰۹۸

مالیات بر ارزش افزوده طلا چقدر خواهد شد؟

نائب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر گفت: از ۱۳ دی ماه قرار است قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده مورد استفاده قرار گیرد و به جای کل فاکتور تنها از سود و اجرت طلا مالیات بر ارزش افزوده اخذ خواهد شد.

به گزارش مشرق، محمد کشتی آرای، نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: از ۱۳ دی ماه قرار است قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده مورد استفاده قرار گیرد به این روش که در گذشته کل فاکتور شامل ۹ درصد مالیات ارزش افزوده می‌شد، اما در قانون جدید از اجرت و سود دریافت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: به طور مثال؛ یک گرم طلا به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است، مالیات بر ارزش افزوده آن حدود ۱۴۵ هزار تومان از خریدار دریافت می‌شد با اصلاخ قانون از سود مالیات دریافت می‌شود، یعنی از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معادل ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان مالیات بر ارزش افزوده دریافت خواهد شد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو سازمان مالیاتی مالیات مالیات بر ارزش افزوده طلا مالیات بر ارزش افزوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۷۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی اعاده شده از شورای نگهبان موافقت کردند.   همچنین نمایندگان موادی از این طرح که شامل ماده ۶ و بند (الف) و بند (ر) و (ز) و ماده ۲ (الف) مواد ۴۶ تا ۵۱ فصل اول از باب سوم این قانون را الحاق و فصل اول از باب سوم این قانون شامل مواد ۴۶ تا ۸۰ به مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص غیر تجاری و مالیات درآمد را اصلاح کردند.   بند‌های (الف)، (ب)، (پ) و (ت) ماده ۳ اصلاح شد، همچنین بند‌های (خ) و (ت) ماده ۳ تبصره (۴) و ماده ۵ اصلاح شدند.   در بند (الف) ماده ۷ موضوع اصلاح ماده ۱۱ قانون پایانه‌های فروشگاهی عبارت «برخط» اصلاح و از عبارت اصطلاح مناسب استفاده شود.   همچنین بند (ب) ماده ۷ و تبصره آن اصلاح گردید و یک سند به عنوان بند (پ) و ۳ تبصره به عنوان یک تا ۳ به این ماده الحاق شده است.

دیگر خبرها

  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر صحیح نیست
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!
  • تعیین دارایی‌هایی که انتقال آن مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود
  • اصلاح طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟