Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  نشست استانی هم اندیشی راهکار‌های بهبود ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه در اراک برگزار شد و در این نشست صاحبان صنعت و استادان دانشگاه ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت را زمینه ساز توسعه متوازن استان دانستند.

آشنایی بیشتر دانشگاه با مشکلات صنعت، حضور پررنگتر استادان و دانشجویان در صنعت، فاصله گرفتن از پشت میز نشینی، توجه به پژوهش، استقبال صنعت از حضور دانشگاه واستمرار نشست‌های صنعت و دانشگاه از دیگر مواردی بود که در این دیدار مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخلص الائمه استاندار مرکزی در این نشست با اشاره به فعالیت حدود ۳ هزار واحد صنعتی در استان مرکزی این ظرفیت را فرصتی مغتنم برای دانشگاه و توسعه همه جانبه استان مرکزی دانست و گفت: مهمترین نقش دانشگاه و دانشگاهیان در خودکفایی و مقابله با تبعات تحریم است.

مخلص الائمه با بیان اینکه ۷۷درصد صادرات کشور ناشی از نفت و میعانات نفتی است افزود: برای جداشدن از اقتصاد نفتی دانشگاه می‌تواند بال‌های رهایی کشور از اقتصاد نفتی باشد.

او توجه صنعت به خصوص بخش دولتی به دانشگاه را زمینه ساز توسعه دانست و اضافه کرد: ۶۱ دانشگاه استان مرکزی می‌توانند تحول ساز در تولید و توسعه باشد و رشته‌های دانشگاهی باید بر اساس نیاز‌ها و رفع آن باشد.

استاندار مرکزی در ادامه گفت: استانداری و دستگاه‌های اجرایی آماده دریافت دیدگاه‌های استادان دانشگاه و استفاده از طرح‌ها و پژوهش‌های دانشگاهی در تصمیم سازی‌ها و اجرا هستند.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه های استان مرکزی صنایع استان مرکزی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۷۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، احسان آهنگر در نشست معاونان فرهنگی اجتماعی دانشگاه‌های استان در دانشگاه مازندران افزود: در تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران، همه اسناد بالادستی و قوانین مربوطه مطالعه و فرهنگ بومی محلی نیز دیده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه در تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی به پنج کلان مسئله رسیدیم، عنوان کرد: روند تدوین نقشه مهندسی فرهنگی در استان به این صورت است که در ابتدا پنج اولویت فرهنگی استان مشخص می‌شود و در مرحله بعد برنامه‌های عملیاتی در یک دوره پنج ساله برای رفع نظام مسائل فرهنگی پیشنهاد می‌شود.

مرتضی علویان معاون فرهنگی دانشگاه مازندران گفت: معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته جاری نشست‌هایی با دانشجویان و صاحبنظران و اساتید دانشگاه خود برای تدوین سند جامع فرهنگی استان برگزار کنند و نتیجه نظرات را به دانشگاه مازندران انتقال دهند.

دیگر خبرها

  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • بررسی مسائل و مشکلات کوی امام علی(ع) اراک
  • تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • نشست هم‌اندیشی رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی برگزار شد
  • با برنامه ریزی دنبال کار جدیدی در دانشگاه خواهم بود
  • پای صنعت باید در دانشگاه باز شود
  • به دنبال حرکت جدیدی در دانشگاه گیلان هستم
  • رشد ۱۹ درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی
  • رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد