Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@19:16:00 GMT

شرط عجیب بن سلمان برای لبنانی ها

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۷۲۰۱

شرط عجیب بن سلمان برای لبنانی ها

این منابع به وبسایت سعودی لیکس گفتند، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان شرط کرده که به منظور پیشبرد مجدد روابط با بیروت، مقامات لبنانی و مسؤولان ارشد این کشور به صورت علنی از او قدردانی کنند.

به گفته این منابع، بن سلمان به منظور حمایت مجدد مالی و لغو تحریم‌ها علیه لبنان می‌خواهد تمجید از خود و بزرگداشت شخصیتش را در تمامی رسانه‌های لبنانی بشنود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه فایننشال تایمز انگلیس نیز نوشت، عربستان موافقت با برقراری مجدد روابط با لبنان را به دیدار یک رهبر غربی عالی رتبه با بن سلمان مشروط کرده بود زیرا رهبران غرب سال‌هاست که از دیدار با ولیعهد اجتناب می‌کنند.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه روز شنبه در تماس تلفنی میان عربستان و رهبران لبنان میانجیگری کرد تا به مناقشه دیپلماتیک این دو کشور پایان دهد.

بحران سیاسی میان بیروت و ریاض پس از آن رخ داد که جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان پیش از تصدی این سمت در مصاحبه‌ای گفته بود، جنگ یمن بیهوده است و انصارالله با تجاوزی خارجی روبرو شده و به همین دلیل حق دارد از خود دفاع کند؛ مساله‌ای که باعث شد عربستان ولید البخاری، سفیر خود در بیروت را احضار کند و از سفیر لبنان در ریاض نیز بخواهد کشور را ترک کند و تمامی صادرات لبنان به ریاض را متوقف کرد و این به معنای تحمیل خسارت‌های سنگین به کشوری است که اقتصاد آن در حال فروپاشی است.

امارات، کویت و بحرین هم به تاسی از عربستان سفیران خود در بیروت را فراخواندند و از اتباع خود در لبنان خواستند این کشور را ترک کنند./ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: لبنان بن سلمان بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۷۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان

سفیر ایران در عربستان با معاون وزیر امور خارجه این کشور دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش ایسنا، علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان با سعود السطی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه عربستان دیدار و رایزنی کرد.

طبق اعلام وزارت خارجه عربستان، در این دیدار روابط دوجانبه دو کشور و برجسته‌ترین موضوعات مورد علاقه مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • تزریق پول بن‌سلمان به یک خودروساز معروف!
  • بیروت ؛ ابراهیم معلوف
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • جزئیات دیدار حکیم با بن‌ سلمان
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • بن‌سلمان با الهام از یک بازی شهربازی می‌سازد/ عکس
  • درخواست صنعا از ریاض برای امضای نقشه صلح یمن
  • دیدار حکیم و بن‌سلمان در جده
  • باید اسرائیل را وادار کنیم تا مصوبه آتش بس را اجرا کند