Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@16:04:45 GMT

شناسایی اولین مورد ابتلا به اُمیکرون در تایلند

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۷۲۰۲

شناسایی اولین مورد ابتلا به اُمیکرون در تایلند

یکی از مقامات بهداشتی تایلند امروز (دوشنبه) اعلام کرد که اولین مورد ابتلا به سویه امیکرون که یک شهروند آمریکایی است و اواخر ماه گذشته از اسپانیا به این کشور سفر کرده بود را شناسایی کرده اند.

به گزارش ایسنا، به گفته این مقام بهداشتی تایلند، فرد مبتلا مردی است که در تاریخ ۲۹ نوامبر سال جاری میلادی (۲۰۲۱) وارد این کشور شده و تایلند را به چهل و هفتمین کشور جهان تبدیل کرد که این سویه کروناویروس در آن شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام بهداشتی با بیان اینکه فرد مبتلا ۳۵ ساله و شهروند آمریکایی است و به مدت یک سال در اسپانیا زندگی کرده، گفت که وی تاکنون علائم خفیفی ناشی از ابتلا به این سویه کروناویروس را داشته است.

این مقام بهداشتی در ادامه افزود: بررسی ها با هدف شناسایی افرادی که احتمالا شخص مبتلا با آن ها در تماس بوده در حال انجام است.

تایلند ورود مسافران از هشت کشور آفریقایی از جمله بوتسوانا، اسواتینی، لسوتو، مالاوی، موزامبیک، نامیبیا، آفریقای جنوبی و زیمبابوه را در ابتدای ماه جاری میلادی (دسامبر) به دلیل نگرانی‌ها در مورد سویه جدید کروناویروس موسوم به امیکرون به این کشور ممنوع اعلام کرد.

بر اساس آمارهای رسمی، تایلند امروز ۴۰۰۰ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ و ۲۲ مورد مرگ بر اثر عوارض ابتلا به این بیماری را به ثبت رسانده است. همچنین این کشور از ابتدای شروع همه گیری کووید۱۹ در مجموع بیش از ۲.۱ میلیون مورد ابتلا به کووید۱۹ و ۲۰ هزار و ۹۶۶ مورد مرگ بر اثر ابتلا به این بیماری را گزارش کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس داده های آماری وزارت بهداشت تایلند، بیش از ۵۷ درصد مردم این کشور دو دُز واکسن کووید۱۹ را دریافت کرده اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کووید 19 تايلند کروناویروس کرونای ا میکرون کرونا در جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۷۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مسعود سرگلزائی گفت: یکی از فعالیت‌های مهم دامپزشکی برای ارتقای بهداشت عمومی، کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی و خوراک دام است که این کنترل در تمام مراحل پرورش و کشتار دام، مرحله عرضه، مصرف فرآورده دامی و تولید و حمل خوراک دام با نظارت و اقدامات بهداشتی انجام می‌شود.
رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان ادامه داد: سال گذشته بر جابجایی تعداد ۲۳ هزار و ۴۶۸ محموله انواع فرآورده خام دامی به مقدار ۲۵۲ هزار تن، هشت هزار و ۵۵ محموله دام زنده به مقدار ۴۱۰ هزار راس، ترخیص و حمل بهداشتی ۲۶۷ هزار تن به داخل کشور، صادرات آبزیان پنج هزار تن به خارج کشور و ترخیص و حمل بهداشتی هزار و ۷۵۰ تن آبزیان به داخل کشور نظارت بهداشتی شده است.
سرگلزایی تاکید کرد: در نظارت‌های بهداشتی قرنطینه‌ای محصولات تحت نظارت دامپزشکی از نظر وضعیت ظاهری، نشانه گذاری، دارا بودن وضعیت بهداشتی استاندارد از محل تولید فرآورده، شرایط بهداشتی خودروی متقاضی حمل، دمای مناسب محصول در طی مسیر از مبداء تا مقصد، تطابق محصول با گواهی بهداشتی صادره توسط اداره دامپزشکی مبدا و درصورت لزوم انجام نمونه برداری صورت می‌پذیرد؛ پس از تائید همه شرایط بهداشتی و قرنطینه‌ای اجازه بارگیری، حمل، تخلیه و مصرف محصولات مرتبط با دامپزشکی داده خواهد شد.
وی تاکیدکرد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان، استانی مرزی در همسایگی دو کشور پاکستان و افغانستان و در ارتباط با آب‌های آزاد جهان است؛ بنابراین نظارت‌های بهداشتی قرنطینه‌ای در زمینه واردات، صادرات و ترانزیت کالا به منظور حفظ سلامت جمعیت دامی و انسانی کشور اهمیت ویژه‌ای دارد.

دیگر خبرها

  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • سلیمی نمین: مسائل فرهنگی را نمی‌توانیم یک سویه حل کنیم/ صفارهرندی: نسل ما انقلاب را از معبری دریافتند که پیشانی آن امام بود؛ خدشه به امام کل آن معبر را نابود می‌کند
  • ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد
  • در تایلند به کجا‌ها سر بزنیم؟
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • استفاده حداکثری از ظرفیت «اسکاپ» برای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای کشور
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها