Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت کشاورزی، آبیاری و دامپروی طالبان برای حفاظت از جنگل‌ها و جلوگیری از قطع درختان و قاچاق آن، یک نیروی جدید را به نام «قطعه سبز» ایجاد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «انعام الله سمنگانی» معاون سخنگوی طالبان در توئیتی اعلام کرد که نیروی جدیدی با عنوان «قطعه سبز» متشکل از 450 نفر برای جلوگیری از قطع غیر قانونی جنگل‌ها و قاچاق آن تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد  که 100 نفر از این نیروها در کابل و نواحی آن و در 7 ولایت دیگر (کنر، نورستان، خوست، لغمان، پکتیا، پکتیکا و ننگرهار) در گروهای 50 نفره حضور خواهند داشت.

وظایف گروه «قطعه سبز» جلوگیری از استفاده و انتقال غیر قانونی محصولات داروهای گیاهی، تخریب و غصب مناطق جنگلی، چارگاه‌ها، مناطق حفاظت شده و املاک دولتی، جلوگیری از قاچاق چوب، محصولات طبیعی و جلوگیری از شکار حیوانات و پرندگان وحشی می‌باشد.

«شمس الدین شریعتی» معاون منابع طبیعی و آبیاری وزارت کشاورزی طالبان نیز در این باره گفت که انجمن‌های مردمی نیز در حمایت از جنگل‌ها به قطعه سبز کمک خواهند کرد.

طالبان قاچاق چوب به پاکستان را ممنوع کردطالبان قطع درختان و قاچاق چوب به پاکستان را ممنوع کرد

پیش از این گزارش‌هایی منتشر شده بود که همزمان با تحولات افغانستان، قاچاق چوب به پاکستان از ولایت‌های کنر، نورستان، خوست، پکتیا و پکتیکا افزایش یافته است.

«فارین پالیسی» دو سال قبل در گزارشی گفته بود که شهرستان «چوکی» ولایت کنر در امتداد یکی از خطوط مقدم جنگ با داعش قرار دارد و علاوه بر آن نیز یکی از نقاط کلیدی برای قاچاقچیان به منظور انتقال چوب به دیگر مناطق افغانستان و همچنین پاکستان است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار پاکستان طالبان اخبار افغانستان اخبار پاکستان طالبان اخبار افغانستان قاچاق چوب به پاکستان قطعه سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۷۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح‌های جلوگیری از آب گرفتگی در شهر‌ها + فیلم

صمیم مرادی روزبهانی، سرپرست معاونت آمادگی و عملیات در برنامه تلویزیونی سلام تهران گفت: مسئولان در تلاش هستند که طرح جلوگیری از آبگرفتگی را در شهر‌های دیگر اجرا کنند. تهران نیز در این طرح شرکت کرده است که در حال حاضر بیشتر مناطق تهران به رنگ آبی هستند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • رئیسی: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد / تاکید ژنرال عاصم منیر بر جلوگیری از به خطر انداختن روابط دو کشور
  • ۸ سند همکاری بین ایران و‌پاکستان به امضا رسید
  • پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان توسعه می یابد
  • امضای اسناد همکاری ایران و پاکستان
  • امضای 8 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و پاکستان
  • اجرای طرح‌های جلوگیری از آب گرفتگی در شهر‌ها + فیلم
  • فیلم| امضای اسناد همکاری بین هیئت‌های عالی‌رتبهٔ ایران و پاکستان