Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرزاد ویسی معاون پژوهشی دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه توجه به پژوهش در خارج از دانشگاه جدی نیست، گفت : پژوهش را می‌توان همانند یک کالایی دانست که فرآیند عرضه و تقاضا برآن تاثیر گذار است.

او گفت : هر میزان که برای پژوهش تقاضا وجود داشته باشد، میزان توجه به آن هم بیشتر می‌شود که متاسفانه این توجه در خارج از دیوار‌های دانشگاه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پژوهشی دانشگاه رازی با بیان اینکه دانشگاه‌ها در بحث عرضه تاکنون به خوبی عمل کرده اند، افزود: اینکه کشورمان در بحث تولید علم رتبه‌های ۱۳ و ۱۴ دنیا را دارد، حاکی از آن است که توانسته ایم پژوهش را خوب عرضه کنیم.

او ادامه داد: علیرغم موفقیت‌هایی که در بحث عرضه پژوهش داریم، اما در تقاضای آن ضعف‌هایی وجود دارد که نتیجه این ضعف این می‌شود که پژوهشگران ما دستاورد‌های خود را به کشور‌های دیگر می‌فرستند و در آنجا مورد استقبال قرار می‌گیرد.

ویسی با بیان اینکه تلاش دانشگاه بر این است که پژوهش‌ها را به سمت نیاز‌های واقعی بازار ببرد، افزود: بر این اساس، طی سال‌های اخیر این موضوع به ادبیاتی رایج در دانشگاه‌ها تبدیل شده و شرکت‌های دانش بنیان، هدفمند شدن پایان نامه‌ها و تقاضا محور شدن پژوهش‌ها از جمله نکات مورد توجه در تبدیل شدن دانشگاه‌ها به دانشگاه‌های کارآفرین است.

او به توجه به فناوری در دانشگاه‌ها طی سال‌های اخیر هم اشاره کرد و گفت: اخیرا در وزارت علوم معاونت فناوری در حال احیاء است و ما در دانشگاه این رویکرد و سیاست وزارت علوم را در توجه به فناوری در پیش خواهیم گرفت.

معاون پژوهشی دانشگاه رازی ادامه داد: البته توجه به فناوری نباید باعث شود تا از پژوهش‌های اصیل و بنیادی دور شویم، بلکه باید بصورت همپا به هر دوی آن‌ها توجه شود.

او به وضعیت دانشگاه در زمینه نشریات علمی اشاره کرد و گفت: یکی از ضعف‌های ما در گذشته در بحث نشریات علمی بود و طی یکسال اخیر روی این موضوع کار کردیم و تعداد نشریات دانشگاه را از شش نشریه به عدد ۱۹ رساندیم که از این تعداد هفت نشریه رتبه علمی دارند.

 این مسئول گفت: طبق هدفگذاری انجام شده تعداد نشریات دانشگاه رازی باید به عدد ۲۵ افزایش یابد.

ویسی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۹ پژوهشگر پسادکتری با حمایت مالی دانشگاه مشغول به پژوهش در حوزه‌های مختلف هستند، افزود: تا سال‌های گذشته تعداد پژوهشگران پسادکتری ما تنها سه نفر بودند.

معاون آموزشی دانشگاه رازی در پایان از حمایت‌های این دانشگاه از پژوهشگران در حوزه‌های مختلف خبرداد و گفت: این حمایت‌ها در حوزه‌های مالی و تجهیزات، آزمایشگاه و ... است.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پژوهش و فناوری فناوری جدید استاد دانشگاه اساتید دانشگاه دانشگاه رازی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۷۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علم و فرهنگ، باتوجه‌به گسترش روزافزون فعالیت‌ها و خدمات در فضای مجازی، شناخت، تجزیه‌وتحلیل و در کل پژوهش در حوزه فضای مجازی اهمیت ویژه‌ای در دنیا پیدا کرده است. در این راستا و به دلیل فقدان پژوهش متمرکز بر روی وب در کشور، ایده‌ای با نام «وب پژوهی» از سال ۹۴ در دانشگاه علم و فرهنگ شکل گرفت.

خوشبختانه موضوع «وب پژوهی» مورد استقبال جامعه علمی کشور قرار گرفته است و مقالات و پژوهش‌های متعددی به زبان‌های فارسی و انگلیسی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که آثار پذیرفته شده در پایگاه‌های معتبر علمی داخلی نظیر SID و ISC و خارجی نظیر IEEE Xplore نمایه شده است.

کد خبر 6087272

دیگر خبرها

  • شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • استاندار اردبیل از شاعر و پژوهشگر نمینی تجلیل کرد