Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-19@14:19:47 GMT

◄ مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران منصوب شد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۷۲۸۱

◄ مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران منصوب شد

تین نیوز

با حکم رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، محمد آئینی به‌ عنوان مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران منصوب شد.

به گزارش تین نیوز،  آئینی که اهل قروه کردستان است یک بار دیگر نیز در سال 1398 با حکم محمد اسلامی به سمت عضو هیئت‌ مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران منصوب شده بود.

البته دهم مهرماه امسال رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، حسن احمدی نوری را که پیش از این عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران بود، به عنوان سرپرست این شرکت معرفی کرد که وی جانشین مهدی عبوری شد اکنون بار دیگر محمد آئینی از سوی وزیر راه و شهرسازی به عنوان مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران منصوب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: سرپرست شرکت بازآفرینی شهری ایران منصوب شد

مراسم معارفه محمد آئینی صبح امروز امروز برگزار شد که به گزارش خبرنگار شرکت بازآفرینی شهری ایران، وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: کار ساخت مسکن در شهرهای مختلف شروع و زمین مورد نیاز برای این کار پیش بینی شده است. همچنین تسهیلات مورد نیاز به بانک‌ها ابلاغ شده و خوشبختانه موانع جدی در این زمینه وجود ندارد.

رستم قاسمی با اشاره به قانون جهش تولید مسکن افزود: در بخش بازآفرینی شهری می‌توان از مزیت‌ های قانون جهش تولید مسکن استفاده کنیم، به این منظور 2 گام 2 ساله برای شرکت بازآفرینی شهری ایران در نظر گرفته شده و قرار است در گام اول 300 هزار واحد مسکونی به خصوص در شهرهایی که از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند، ساخته شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که تامین منابع چندان هم پیچیده نیست، بیان کرد: در حوزه مسکن تسهیلات 360 هزار میلیارد تومانی در سال پیش‌ بینی شده که عدد بزرگی است و می‌ توان کارهای خوبی با این رقم انجام داد و سهم ساخت مسکن در محدوده‌های بازآفرینی شهری از این میزان مشخص است.

قاسمی با اشاره به طرح جهش تولید مسکن عنوان کرد: بسیاری ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال را غیرممکن می دانند اما واقعیت این است که ساخت مسکن یک نیاز اساسی است و این وزارتخانه بر انجام این مهم مصمم است.

او با اشاره به این که تسهیلات خوبی برای این موضوع در نظر گرفته شده است، گفت: کار ساخت مسکن در شهرهای مختلف شروع و زمین مورد نیاز برای این کار پیش بینی شده است. همچنین تسهیلات مورد نیاز به بانک‌ها ابلاغ شده و خوشبختانه موانع جدی در این زمینه وجود ندارد. با برخی دستگاه‌ها نیز توافقنامه‌هایی امضا شده از جمله بنیاد مستضعفان تا در تامین زمین ما را یاری کنند.

محمد آئینی نیز ضمن قدردانی از اعتماد وزیر راه و شهرسازی با بیان این که حکمرانی نوسازی شهری بدون نگاه توامان به فرهنگ‌سازی، همراه‌سازی و اعتمادسازی بین ساکنان محلات هدف محقق نخواهد شد، اظهارکرد: بر اساس برنامه ششم توسعه، باید سالانه  270 محله در بافت‌های ناکارآمد شهری در کشور بازآفرینی شود.

به گفته آئینی 20 درصد ‌از محدوده‌های شهری را بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی اشغال کرده است و به طور متوسط 30 درصد جمعیت شهری در بافت‌های ناکارآمد زندگی می‌کنند.

او بیان کرد: طبق ماده ۵۹ قانون برنامه ششم باید سالانه حداقل ۱۰ درصد از بافت فرسوده شهری مرمت و احیا شود و این امر با ارایه بسته‌های تشویقی و تسهیلات مناسب محقق خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان این که در راستای نهضت ملی مسکن باید تولید را به محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری راهبری و هدایت کنیم، گفت: تلاش بر این است ظرف 2 سال آینده، تولید 300 هزار واحد مسکونی در محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری را با همکاری همکاران سخت‌ کوش شرکت به سرانجام برسانیم .

او با اشاره به اینکه آموزش توانمندسازی و مهارت‌ آموزی ساکنان در محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود: هدف این است با سنددار کردن واحدهای مسکونی واقع در محلات حاشیه‌نشین و سکونتگاه‌ های غیررسمی سرمایه‌های آنان به چرخه اقتصادی شهر برگردانیم و ساکنان این مناطق را به نوسازی واحدهایشان ترغیب کنیم.

آئینی با تاکید بر این که بدون مشارکت ساکنان محلات هدف، بخش خصوصی و مشارکت کلیه نهادهای مرتبط با حوزه بازآفرینی اقدامات نوسازی به سرانجام نخواهد رسید، اظهارکرد: حمایت مالی و توانمندسازی ساکنان، ایجاد ساختار اجرایی و مدیریت هماهنگ در محلات هدف از اصول مهم برنامه‌ های آتی شرکت بازآفرینی شهری ایران خواهد بود. همچنین برنامه منسجمی برای توسعه و تحول اجتماع محور 2 هزار و 20 محله در سطح بسیار وسیع در حوزه بازآفرینی شهری تنظیم شده که به زودی اعلام و اجرایی خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بازآفرینی شهری تین وزیر راه و شهرسازی معارفه راه و شهرسازی مسکن قانون وزارتخانه بافت فرسوده شهری بخش خصوصی نوسازی بافت فرسوده ساخت مسکن بافت فرسوده مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران محمد آئینی قانون جهش تولید مسکن رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی دانشگاه امام صادق قروه کردستان مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران شرکت بازآفرینی شهری ایران منصوب شد وزیر راه و شهرسازی محمد آئینی ساخت مسکن مورد نیاز محلات هدف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۷۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند نفر در ایران مستاجر هستند؟

آفتاب‌‌نیوز :

روح الله اکبری شامگاه پنج شنبه در مراسم آماده سازی ۳۰۰ هکتار اراضی نهضت ملی مسکن با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در شاهرود ضمن بیان اینکه ۶.۵ میلیون نفر در کشور مستأجر هستند، ابراز داشت: یکی از تلاش‌های دولت سیزدهم کمک به خانه دار شدن مستأجران است.

وی ضمن بیان اینکه برای تأمین مسکن مستأجران زمین مسکونی در نظر گرفته شده است، افزود: ۷۲ هزار هکتار زمین شهری و ۵۰ هزار هکتار زمین روستایی برای این امر در نظر گرفته شده است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه در تلاش هستیم تا در گام نخست از تعداد مستأجر یک میلیون و ۸۰۰ نفر را صاحب خانه کنیم، ابراز داشت: ساخت چهار میلیون خانه طرح نهضت ملی مسکن در تکلیف دولت سیزدهم قرار دارد.

اکبری ضمن بیان اینکه این زمین‌ها در نقاط خوب شهر‌ها و روستا‌ها تعبیه شدند، تصریح کرد: ۳۷ هزار و ۷۰۰ هکتار زمین زمین در موقعیت شهری طراحی و ۲۴ هزار هکتار زمین نیز در حال ساخت است.

وی افزود: نوسازی و بهسازی مسکن روستایی نیز برای ۴۹۰ هزار واحد دیگر اقدام دولت سیزدهم برای توجه به توسعه روستا‌ها است.

دیگر خبرها

  • چند نفر در ایران مستاجر هستند؟
  • بازآفرینی ۵۰۰۰ مترمربع از میدان ساعت تبریز
  • مدیران جدید شهرداری اصفهان منصوب شدند +سوابق
  • اجرای ۳۰ پروژه بازآفرینی شهری در شهرکرد
  • «مرادیان‌نژاد» مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان شد
  • بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت به کجا رسید؟
  • سرنوشت بلدیه تهران | آیا این بنا امسال افتتاح می شود؟
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت
  • اجرای ۱۲ طرح زیربنایی و بازآفرینی شهری در استان اردبیل
  • انتصاب جدید در صنعت برق/ مدیرعامل مدیریت شبکه برق منصوب شد