Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@10:22:19 GMT

صدمه به ۱۴۴ اصله درخت در مشهد بر اثر تصادف

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۸۱۲۰

صدمه به ۱۴۴ اصله درخت در مشهد بر اثر تصادف

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد از صدمه به ۱۴۴ اصله درخت بر اثر تصادفات در هشت ماهه سال‌جاری خبرداد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، حسین مختاری اظهار کرد: تخریب ۱۳۸ اصله درخت، آسیب رسانی به شش اصله درخت و تخریب ۲۷۲ متر پرچین در تصادفات به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به صدور مجوز قطع ۴۴۲ درخت خشک و خطری طی هشت ماه ابتدایی سال جاری، تاکید کرد: برای حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از خطرات احتمالی درختانی که به علت آفت زدگی، بیماری و … خشک شده باشد، یا عامل سرایت بیماری به سایر درختان و یا احتمال سقوط آنان وجود داشته باشد، قطع و به جای آن درخت دیگری غرس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد با اشاره به ثبت ۴۳۲ درخواست شهروندان در زمینه هرس درختان از ابتدای سال، افزود: ۲۳ مجوز هرس درگیر با کابل برق، ۱۷۷ مجوز هرس شاخه‌های خشک و خطری، ۲۱ مورد هرس شاخه‌ها برای انجام ساخت و ساز، ۲۱ مورد هرس ریشه و ۱۹۰ مورد هرس شاخه‌های معارض حریم در این مدت صادر شده است.

وی تصریح کرد: همچنین طی هشت ماه نخست سال بر روی ۱۰۷۰ درخت تخلف از سوی شهروندان صورت گرفته که این تخلفات شامل قطاعی معارض پارکینگ، معارض ساخت و ساز، معارض دید تابلو، هرس شاخه‌ها، هرس شاخه‌های معارض حریم و ملک … بوده است.

مختاری با بیان اینکه هر نوع آسیب‌رسانی به درخت جرم محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: شهروندان باید درخواست خود در زمینه قطع، هرس و جا به جایی درختان را در قسمت خدمات الکترونیک سایت سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد به نشانی parks.mashhad.ir ثبت کنند.

کد خبر 540179

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد درختان شهر شهر کلانشهر کلانشهر مشهد شهرداری مشهد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری مشهد هرس شاخه ها اصله درخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۸۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات فروش آنلاین میوه و سبزیجات از میادین و میوه و تره‌بار

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی بختیاری زاده مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران پیرامون آخرین وضعیت فروش آنلاین میوه و سبزیجات در شهر تهران گفت: فروش آنلاین میوه و سبزیجات از ۲۱ بهمن سال گذشته در شهر تهران آغاز شده است. البته این طرح به صورت پایلوت در بعضی مناطق پیش‌تر شروع شده بود تا نقاط ضعف و قوت طرح احصا شود.

قیمت فروش آنلاین با قیمت خرید حضوری از میادین یکسان است

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به اینکه قیمت فروش آنلاین با قیمت میادین و بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری تهران یکسان است، ادامه داد: هزینه ارسال برای هر سبد کالایی بین ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم (۱۰ قلم کالا) ۲۴ هزار و پانصد تومان است.

امکان مرجوعی میوه و سبزیجاتی که از نظر کیفیت مشکل دارند، وجود دارد

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه در حال حاضر بدون تبلیغات، حدود ۸۰۰ سبد کالا در ماه برای شهروندان ارسال می‌شود، گفت: در صورتی که میوه‌ای برای شهروندان ارسال شد و کیفیت قابل قبولی نداشت و از نظر کیفیت مشکل داشت، امکان مرجوعی وجود دارد.

بختیاری ادامه داد: در صورتی فروش آنلاین در منطقه‌ای تحت پوشش نبود، شهروندان می‌توانند از طریق سامانه شهرزاد اطلاع دهند.

فروش آنلاین فرآورده‌های پروتئینی، محصولات بازرگانی و لبنی؛ نیمه اول امسال

وی در ادامه با اشاره به اینکه فروش آنلاین در حال حاضر مختص میوه، سبزی و صیفی جات است، تصریح کرد: فروش آنلاین فرآورده‌های پروتئینی، محصولات بازرگانی و لبنی هم در ۶ ماهه ابتدای سال آغاز خواهد شد.

بختیاری زاده تاکید کرد: میانگین اختلاف محصولات میوه و تره بار شهرداری تهران با سطح بازار ۴۲ درصد و این اختلاف در سبزیجات ۲۹ درصد است‌.

زمان ارسال در فروش آنلاین بین ۳۰ دقیقه تا ۹۰ دقیقه است

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به اینکه میانگین زمان ارسال در فروش آنلاین بین ۳۰ دقیقه تا ۹۰ دقیقه است، ادامه داد: زمان و ساعت کاری ارسال فروش آنلاین سازمان میادین در روزهای شنبه تا چهار شنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ بعد از ظهر، روز پنجشنبه ۸ صبح تا ۱۲ و در روزهای تعطیلی رسمی سفارش گیری برای فروش آنلاین وجود ندارد. همچنین سفارش‌هایی که بین ساعت ۱۳ تا ۱۵، ثبت شود بین ساعات ۱۵ تا ۱۷ ارسال خواهند شد. شهروندان تهرانی می‌توانند با نصب سوپر اپلیکیشن شهرزاد و مراجعه به بخش میوه و تره بار، درخواست خود را خرید ثبت کنند.

گفتنی است، یکی از مزایای خرید آنلاین از سازمان میادین و میوه و تره بار شهرداری تهران صرفه‌جویی در وقت و همچنین کاهش ترافیک برای شهروندان خواهد بود.

کد خبر 6086285

دیگر خبرها

  • فروش آنلاین میوه و تره‌بار در میادین پایتخت
  • جزییات فروش آنلاین میوه و سبزیجات از میادین و میوه و تره‌بار
  • توصیه‌های ایمنی روابط عمومی آتش‌نشانی مشهد به شهروندان در پی طوفان و وزش باد 
  • دستگیری یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • دستگیری یکی از عوامل قطع ۷۰ اصله درخت در بهشهر
  • بازداشت یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • واکنش شهرداری به قطع درختان بوستان ستارخان
  • پاسخگویی سامانه ۱۳۷ به بیش از ۶۵۰ تماس تلفنی
  • پشت پرده شایعه قطع درختان بوستان ستارخان چیست؟ | واکنش شهرداری منطقه به این شایعه
  • طنازی شکوفه‌های بهارنارنج و عطر روح بخش آن در گلستان