Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان در نشست صمیمی با نمایندگان تشکل‌های معلولین استان ضمن تاکید بر ضرورت معرفی چهره‌های شاخص جامعه معلولان، خاطرنشان کرد: این عزیزان الگو‌های موفقی هستند که نشان می‌دهند معلولان نیازمند ترحم نیستند بلکه افراد توانمندی هستند که اگر مطالبه‌ای دارند از سر حق‌خواهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او پس از استماع مطالبات نمایندگان معلولان، اظهار داشت: اینکه وعده بدهیم که همه مشکلات را حل می‌کنیم نمی‌تواند وعده درستی باشد، اما وعده می‌دهیم که مدیریت استان ارتباط خود با جامعه معلولان را حفظ خواهد کرد و تا جایی که مقدور است برای تحقق خواسته‌های برحق شما تلاش می‌کنیم.

زارعی‌کوشا با اذعان به اینکه بخشی از مطالبات مطرح شده مربوط به دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های مدنی است، افزود: زمانی می‌توانیم تحقق این مطالبات را از آن‌ها بخواهیم که جزو شاخص‌های ارزیابی عملکرد باشد و در ارزیابی‌ها توسط دستگاه‌های نظارتی، مورد توجه قرار گیرد.

او در خصوص مطالبات مطرح شده در حوزه مسکن و اشتغال، به برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: بحث مسکن معلولان را در شورای مسکن استان مطرح می‌کنیم وزارت تعاون هم سهم قابل توجهی از طرح جهش مسکن برای معلولان در کشور در نظر گرفته که تلاش می‌کنیم سهم استان چشمگیر باشد.

استاندار کردستان بیان کرد: در بحث اشتغال نیز حتما بخشی از تسهیلات خرد و روستایی را به معلولان اختصاص می‌دهیم، اما طرح‌ها باید به درستی ارائه شود تا تسهیلات را هدفمند پرداخت کنیم و شاهد اتفاقات مثبتی در حوزه اشتغال معلولان باشیم.

زارعی‌کوشا در خصوص مشکلات مطرح شده در حوزه آموزش و پرورش استثنایی نیز بر ضرورت مناسب‌سازی فضا‌های آموزشی تاکید و خاطرنشان کرد: نگاه به آموزش و پرورش استثنایی باید اصلاح شود چراکه این آموزش تعریف ویژه‌ای دارد و نباید همه را با یک نگاه کلی ببینیم، باید کسانی که توان تحصیل در مدارس عادی را دارند، به این سمت هدایت کنیم.

 در کردستان ۲۷ NGO مربوط به معلولان فعالیت دارد و ۵۱ هزار معلول در این استان زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معلولان نخبگان علمی کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۸۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به مطالبات جامعه ایثارگری

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌غربی در جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران استان با تأکید بر آگاهی دقیق از مشکلات جامعه ایثارگری و حل به موقع آن گفت: خانواده شهدا و ایثارگران پرچمداران دفاع از نظام هستند و توجه به مطالبات آنان ضروری است.

علی رزازی، با بیان اینکه جلسات شورای هماهنگی امور ایثارگران باید خروجی مشخصی در جهت پاسداشت جایگاه ایثار و شهادت داشته باشد، افزود: باید همه اهتمام بر حل مشکلات این جامعه متمرکز شود.

رزازی، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مقام و منزلت شهید مبنی بر اینکه خون مطهر شهید حقانیت جمهوری اسلامی را بر جبین تاریخ ثبت کرد، گفت: اگر امروز شاهد امنیت و پیشرفت کشور هستیم مدیون و مرهون خون مطهر شهدایی است که در راه وطن و انقلاب جانفشانی کردند و باید حرمت این خونها حفظ شود.

وی، اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را قانونی برای خدمت به این جامعه دانست و با اشاره به جایگاه برجسته ایثارگران افزود: خانواده شهدا و ایثارگران به جهت درک شرایط، نقش مهمتری در شناسایی و حل مشکلات این بخش از جامعه برعهده دارند.

رزازی، با بیان اینکه استاندار آذربایجان‌غربی همواره بر رفع مشکلات جامعه ایثارگری تأکید دارد، اظهارکرد: در آذربایجان‌غربی از نخستین روز استقرار دولت مردمی مطالبات مردم در اولویت قرارگرفته و استاندار در سفرهای متعدد همراه معاونان خود و مدیران دستگاههای اجرایی به شنیدن صحبت های مردم و مشکلاتشان پرداخته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌غربی اضافه کرد: برنامه دیدار با خانواده شهدا باید با جدیت ادامه یابد و در کنار این دیدارها گرهی از مشکلات خانواده های شهدا نیز گشوده شود.

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به مطالبات جامعه ایثارگری
  • استعدادهای برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان حمایت شوند
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • مریلا زارعی قاتل زنجیره‌ای سریال افعی تهران است؟ | ویدئو
  • استعداد‌های برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان باید حمایت شوند
  • باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • حضور نخبگان در لایه‌های حکمرانی