Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@00:07:10 GMT

اعلام اعضای ارشد تحریم‌شده طالبان‌

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۸۸۰۹

اعلام اعضای ارشد تحریم‌شده طالبان‌

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، دفتر سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان موسوم به «سیگار» در گزارشی با نگاه به کابینه دولت سرپرست طالبان اسامی افراد ارشد مورد تحریم را اعلام کرد.

براساس این گزارش، «محمد حسن آخوند» نخست وزیر طالبان، «ملا عبدالغنی برادر» و «عبدالسلام حنفی» معاونان وی در فهرست تحریم‌ها قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گفتنی است: بسیاری از مقامات دولت موقت طالبان افرادی هستند که در سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ نیز در دولت گذشته طالبان حضور داشتند.
این گزارش می‌افزاید که «مولوی عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست وزیر طالبان، «محمد فاضل مظلوم» معاون وزارت دفاع، «نورالدین ترابی» سرپرست اداره زندان‌ها، «سراج الدین حقانی» وزیر کشور طالبان نیز مورد تحریم هستند. سیگار همچنین اعلام کرد که «محمد ابراهیم صدر» معاون وزیر کشور طالبان در امور امنیتی، «عبدالحق واثق» سرپرست اداره اطلاعات و «امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان از جمله سران طالبان هستند که در فهرست تحریم‌ها قرار دارند.

دفتر سربازرس ویژه آمریکا همچنین تاکید می‌کند که این افراد به اتهام اعمال جنایتکارانه مورد تحریم قرار گرفته‌اند.

چندی پیش طالبان نسبت به قرار دادن اسامی مقامات این گروه در لیست سیاه آمریکا هشدار داد.

طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد، موضع اخیر پنتاگون که برخی از اعضای کابینه امارات اسلامی یا اعضای خانواده شبکه حقانی در لیست سیاه آمریکا قرار دارند، نقض آشکار توافقنامه دوحه بوده که نه به نفع ایالات متحده و نه به نفع افغانستان است.

به گفته طالبان، اینکه آمریکا و سایر کشور‌ها نظرات تحریک آمیز خود را ابراز می‌کنند و یا سعی می‌کنند در امور داخلی افغانستان مداخله کنند، از سوی طالبان به‌شدت محکوم است.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۸۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم

نماینده ویژه نخست‌وزیر مالزی برای افغانستان در رأس هیئت بین‌الوزارتی با وزیر خارجه طالبان دیدار و تأکید کرد کوالالامپور خواستار گسترش روابط با کابل است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «زلینا کوی» نماینده ویژه نخست‌وزیر مالزی برای افغانستان در رأس هیئتی شامل نمایندگان دفتر نخست‌وزیری و وزرات‌های دفاع، امور داخلی و خارجه این کشور با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان دیدار کرد.

زلینا در این دیدار با اظهار اینکه هدف از این سفر گسترش مناسبات افغانستان و مالزی است، افزود: مقامات این کشور در رابطه با افغانستان نظر مثبت دارند و آماده همکاری با هیئت حاکمه در بخش‌های مختلف هستند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه حکومت طالبان، هیئت مالزی اظهار داشت باوجود محدودیت‌ها و تحریم‌ها علیه افغانستان، این کشور در برخی موارد پیشرفت‌های خوبی داشته، اما رسانه‌های بین المللی در راستای جلوگیری از انعکاس این دستاوردها تلاش می‌کنند.

نمایندگان مالزی همچنین اطمینان دادند در راستای تعامل افغانستان با جهان تلاش خواهند کرد.

عبدالکبیر نیز در این دیدار به هیئت بلندپایه مالزی گفت: آرزو داریم چنین نشست‌هایی باعث مناسبات مثبت و سازنده میان کابل و کولالامپور شود.

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان، مالزی را نمونه خوب پیشرفت در جهان اسلام دانست و افزود این کشور در سیاست خارجی افغانستان جایگاهی مهم و ویژه دارد.

نماینده ویژه مالزی: در کنار مردم افغانستان بوده و هستیم دعوت از مالزی برای سرمایه‌گذاری در افغانستان گسترش روابط حکومت طالبان در جنوب شرق آسیا

وی ادامه داد شرایط عینی و وضعیت افغانستان خلاف آن چیزی است که رسانه‌های غربی گزارش می‌دهند،  زیرا بعضی محافل و گروه‌ها تحمل پیشرفت و آرامی افغانستان را ندارند.

عبدالکبیر با دعوت از سرمایه‌گذاران مالزی برای سرمایه‌‎گذاری در افغانستان گفت کشورهای منطقه و جهان نگرانی از جانب افغانستان ندارند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • بلینکن وارد چین شد
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • مقام ارشد ارتش روسیه بازداشت شد
  • خط و نشان مقام ارشد ارتش برای اسرائیل و آمریکا
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • مطالبات علمای شیعه از حکومت سرپرست افغانستان
  • بنیامین نتانیاهو: با تحریم گردان اسرائیلی مقابله می‌کنیم