Web Analytics Made Easy - Statcounter

نقص فنی یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۰۰- ۶۰۰ هواپیمایی قشم ایر در فرودگاه شیراز موجب تاخیر چهار ساعته در پرواز این شرکت هواپیمایی در فرودگاه شیراز شد.

به گزارش ایرنا، فرودگاه شیراز امروز میزبان دو پرواز خارجی در مسیر مسقط - شیراز و برعکس بود.

پرواز نخست مربوط به هواپیمای ام. دی شرکت هواپیمایی تابان در مسیر شیراز- مسقط بود که بدون تاخیر مسافران خود را در این مسیر هوایی جابجا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرواز بعدی از شرکت هواپیمایی قشم ایر از مبدا مسقط به فرودگاه شیراز بود که بعد از فرود در فرودگاه شیراز به دلیل نقص فنی نتوانست پرواز بعدی خود را به موقع انجام دهد و مسافران خود را به موقع به تهران منتقل کند.

پیگیری خبرنگار ایرنا حاکی از این است که شرکت هواپیمایی قشم ایر با ارسال پیامک مسافران خود را از موضوع تاخیر در انجام پرواز شیراز- تهران مطلع کرده است و این پرواز تا دقایقی دیگر انجام خواهد شد.

همچنین در پی درج خبری در فضای مجازی در خصوص آتش سوزی موتور هواپیمای «آسمان» در فرودگاه شیراز، این شرکت هواپیمایی اعلام کرد که به مدت شش ماه است هیچ پروازی در این مسیر شیراز- مسقط ندارد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فرودگاه شیراز شرکت هواپیمایی قشم ایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۹۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ ایرلاین خارجی بجز «لوفت‌هانزا» پرواز ایران را لغو نکرده است

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام با بیان اینکه هیچ شرکت هواپیمایی خارجی به غیر از لوفت‌هانزا پرواز خود به ایران را لغو نکرده است، گفت: به محض اعلام شدن رفع محدودیت‌های پروازی و باز شدن آسمان کشور، فرودگاه امام عملیاتی می‌شود. اگر نوتام تمدید نشود فرودگاه امام ظرفیت انجام برای هر تعداد پرواز را دارد.

به گزارش ایلنا، سعید چلندری درباره آخرین وضعیت پرواز‌های فرودگاه امام اظهار داشت: طبق نوتام اعلام شده تمام پرواز‌های فرودگاه حضرت امام تا ساعت ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین ماه لغو شده‌است.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد لغو پرواز‌ها تا ظهر فردا تمدید شود، حتما اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام با بیان اینکه این فرودگاه آمادگی انجام عملیات پرواز‌های فوق‌العاده پس از لغو محدودیت‌های پروازی را دارد، گفت: احتمالا پس از لغو محدودیت‌ها، تقاضا برای پرواز‌های فوق‌العاده افزایش یابد که فرودگاه امام آمادگی انجام این پرواز‌ها را دارد.

چلندری تاکید کرد: به محض اعلام شدن رفع محدودیت‌های پروازی و باز شدن آسمان کشور، فرودگاه امام عملیاتی می‌شود. اگر نوتام تمدید نشود فرودگاه امام ظرفیت انجام برای هر تعداد پرواز را دارد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ شرکت هواپیمایی خارجی به غیر از لوفت‌هانزا پرواز خود به ایران را لغو نکرده است، گفت: پرواز‌های لوفت‌هانزا به ایران تا پنجشنبه هفته جاری لغو شده و به غیر از این شرکت، هیچ ایرلاین دیگری پرواز خود به ایران را لغو نکرده است و با باز شدن فضای پروازی کشور، فعالیت شرکت‌های هواپیمایی به روال سابق برمی‌گردد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام با بیان اینکه برخی از ایرلاین‌های خارجی رفتار اغراق آمیز درباره آسمان ایران داشتند و با اهداف دیگر فضا را گل‌آلود کردند، اظهار داشت: به غیر از لوفت هانزا هیچ شرکتی به طور رسمی لغو پرواز‌های خود را اعلام نکرده و برخی از شرکت‌های هواپیمای خارجی هم در این باره اظهاراتی داشتند که اساسا پروازی به ایران نداشتند.

وی ادامه داد: بین ۵۸ تا ۶۸ مسیر پروازی با توجه به فصول مختلف سال پرواز داریم، برای مثال در برخی از مسیر‌ها هر چند پرواز داریم، اما در این فصل و تاریخ از سال پروازی در این مسیر برقرار نمی‌شود که میانگین مسیر پروازی به ۶۰ نقطه پروازی می‌رسد و در این ۶۰ مسیر تنها لوفت‌هانزا با نامه رسمی اعلام کرد که ۴ پرواز خود را به ایران لغو می‌کند که آن هم مسبوق به سابقه بوده است.

چلندری با اشاره به مدیریت شبکه پروازی در شب گذشته، گفت: شب گذشته با توجه به شرایط کشور، چند پرواز خارجی لغو شد که خوشبختانه تمام مسافران این پرواز‌ها با درک شرایط بدون هیچ گونه اعتراضی یا فرودگاه را ترک کردند و یا تا ساعاتی در فرودگاه منتظر ماندند که البته تمام مدیران ترمینال‌ها حضور داشتند و به سوالات مسافران و درخواست آن‌ها پاسخ دادند.

دیگر خبرها

  • همه مسیر‌های هوایی کشور باز است
  • موافقت با صدور مجوز پروازهای فوق العاده برای شرکت های هواپیمایی
  • بازگشت پرواز‌های فرودگاه امام و مهر آباد به حالت عادی
  • بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص رسیدگی به امور مسافران در شرایط غیرمترقبه
  • لغو ۶ پرواز فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت
  • بازگشت وجه بلیت سفر‌های هوایی لغو شده
  • هیچ ایرلاین خارجی بجز «لوفت‌هانزا» پرواز ایران را لغو نکرده است
  • ۴۵ پرواز ورودی و خروجی فرودگاه امام باطل شد
  • لغو چند پرواز فرودگاه رشت
  • اجتناب شرکت‌های هواپیمایی از آسمان ایران / کانتاس استرالیا هم تغییر مسیر داد