Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@21:37:27 GMT

چرا در زمستان سکته قلبی افزایش می‌یابد؟

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۹۰۱۴

چرا در زمستان سکته قلبی افزایش می‌یابد؟

کارشناسان هشدار می‌دهند با نزدیک شدن به فصل زمستان، مرگ و میر‌های ناشی از حملات قلبی نیز افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش برنا؛ یکی از مواردی که علاقه‌مندان به تناسب اندام انجام می‌دهند، اقدام به بیرون رفتن در ساعات اولیه روز برای نرمش و پیاده روی در زمستان است.

کارشناسان هشدار می‌دهند با نزدیک شدن به فصل زمستان، مرگ و میر‌های ناشی از حملات قلبی نیز افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از شیوع کرونا، بیش از هفتصد هزار نفر سالانه در هند بر اثر حملات قلبی ناگهانی جان خود را از دست می‌دادند؛ طبق اعلام کارشناسان، این عدد باید در طول همه گیری کرونا بیشتر نیز شده باشد.

دکتر «پرامود کومار» متخصص قلب در بیمارستان‌های یاشودای هند (Yashoda Hospitals) در این باره گفت: طبق داده‌های بدست آمده، ۱۷.۹ میلیون مرگ و میر سالانه گزارش می‌شود که ۸۵ درصد از آن‌ها بر اثر بیماری‌های قلبی هستند. 

حملات قلبی در زمستان بیشتر است، افراد مسن دارای بیماری، خصوصا آن‌هایی که در معرض مشکلاتی نظیر دیابت، فشار خون بالا و چاقی هستند و یا افراد سیگاری بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

علاقه‌مندان به تناسب اندام که در ساعات اولیه روز برای نرمش و پیاده روی به بیرون می‌روند، باید حواسشان باشد زیرا نوسانات دما می‌تواند خطرناک باشد. توصیه می‌شود از ایستادن در بالکن‌ها در ساعات اولیه صبح که معمولا دمای هوا پایین است، خودداری کنید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پیاده روی زمستان مرگ قلب فشار خون بالا چاقی زمستان سکته قلبی حمله قلبی حملات قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۹۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توان و تخصص ایرانی با حملات موشکی به جهانیان اثبات شد

ش از ظهر امروز، مدیرعامل و جمعی از مدیران و کارشناسان شرکت فولاد اکسین با حضور در یادمان شهدای گمنام این شرکت یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

آقای محمدی در این جمع با اشاره به عملیات دیشب سپاه، گفت: این اقدام غرورآفرین که حتما نشأت گرفته از نصرت الهی بود، باعث شد که ما به ایرانی بودن خودمان افتخار کنیم.

او افزود: افتخار بزرگتری که این عملیات برای ما در سطح جهان آفرید، ایرانی بودن تمامی تجهیزات به کار رفته علیه دشمن صهیونیست بود که بار دیگر توان و تخصص جوانان این سرزمین را به رخ قدرت های دنیا کشید.

محمدی یادآور شد: جا دارد در چنین روز غرورآفرینی، یادی کنیم از شهید طهرانی مقدم پدر موشکی ایران که پایه گذار بازدارندگی جمهوری اسلامی در برابر دشمنان بودند.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان خطاب به مجموعه کارشناسان و کارگران این شرکت، ادامه داد: ما نیز باید در عرصه صنعت و تولید، افتخارآفرینی های بزرگی را کسب کنیم و قدرت خودمان در این عرصه نیز به جهانیان ثابت کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ۱۷ عادتی که برای سلامت قلب ضرر دارد
  • نرخ خرید برق از نیروگاههای مقیاس کوچک افزایش یافت
  • شدت بارندگی جنوب کرمان در ساعات عصر بیشتر می‌شود
  • اهدای خون احتمال سکته قلبی را کاهش می‌دهد
  • (عکس) استوری سردار آزمون پس از حمله قلبی بازیکن رم
  • خوردن ۱۲ تخم مرغ در هفته سطح کلسترول را افزایش نمی دهد
  • تغییرات آب و هوایی باعث افزایش مرگ و میر ناشی از سکته مغزی می‌شود
  • توان و تخصص ایرانی با حملات موشکی به جهانیان اثبات شد
  • تغییرات اقلیمی ممکن است باعث افزایش مرگ های سکته ای شود
  • تغییرات اقلیمی ممکن است باعث افزایش مرگ و میر ناشی از سکته شود