Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس، سردبیری استان‌ها؛ علی یعقوبی اعظم: ثبت 10 سفر استانی طی 100 روز ابتدایی شروع دولت رکوردی است که دولت سیزدهم برجای گذاشت. این سفرهای استانی باعث می‌شود تا دولت مردان از نزدیک در جریان مشکلات قرار بگیرند و اعتماد و امید مردم به دولتمردان را تقویت کرده و در راستای جهش تولید و رونق اقتصادی شفاف و موثر عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه در میان برنامه ها و رویه سفرها مشهود است و تیتر اخبار عمدتا به آن اختصاص می یابد حضور میدانی و گفت و گوی رو در روی رئیس جمهور و وزرا با مردم است، بدون هیچ واسطه‌ای و نامه‌ای و مسئولی، کاملا رودررو.

خوزستان و سفر ناگهانی به منطقه محروم جفیر و منطقه زلزله زده اندیکا

اولین سفر استانی آیت الله رئیسی، منطقه محروم مرزی جفیر در شهرستان هویزه در غرب استان خوزستان بود، افتتاح طرح آبرسانی به این دو روستا و گفت و گو با برخی از اهالی این منطقه مرزی و جویا شدن از مشکلات و کمبودهای منطقه جفیر جزو برنامه های سفر استانی رئیس جمهور بود.

البته ناگفته نماند که اولین صبح جمعه شهریور سال 1400 بگونه ای شروع شد که هیچکس انتظار سفر استانی رئیس جمهور به هیچ کجا را نداشت، چه برسد به منطقه مرزی جفیر. در این سفر دیگر خبری از تشریفات و یگان حفاظتی و از همه مهم، خودرو‌های لوکس نبود.

حضور رئیس دولت با این کیفیت در بین مردم و هم‌صحبت شدن با مردم، آن هم بدون هیچ تکلفی، موج خوش‌حالی را در دل‌های آن‌ها پدید آورد. یکی از ساکنان منطقه جفیر این‌گونه گفت: تاکنون بسیاری از مسوولان بلند پایه نظام به این منطقه سفر کرده‌اند ولی هیچگاه مردم به این راحتی فرصت نیافتند تا با رییس جمهوری دیدار داشته باشند. انتظار داشتیم آقای رییسی با خودروهای ضد گلوله و لوکس در منطقه حاضر شود ولی سادگی وی برایمان جالب توجه بود.

البته آیت الله سید ابراهیم رئیسی در یک سفر سرزده دیگری که در صبح جمعه 7 آبان انجام شد، بدون اطلاع قبلی پس از ورود به فرودگاه اهواز بوسیله بالگرد به مناطق زلزله‌زده اندیکا و روستای سرشط رفت و از بخش‌های مختلف این شهرستان و اقدامات امدادی و کمک‌رسانی به مردم بازدید کرد.

رئیسی همچنین در جمع مردم زلزله‌زده بخش «چلو» حضور یافت و در فضایی صمیمی پای سخنان و درد دل‌های این مردم نشست و از نزدیک در جریان خسارات وارده به آنان و نیازهایشان قرار گرفت.

رئیس جمهور در جمع مردم روستای زلزله زده سرشط تصریح کرد: با اینکه گزارشها را داشتم و از مسئولین استانی پیگیری می کردم اما شبها از نگرانی وضعیت مردم اینجا خواب راحت نداشتم.

این دو سفر سرزده هرچند کوتاه و ناگهانی رقم خورد اما بارقه‌ای از امید را در چشم‌های مُرده‌ مردم خوزستان دمید تا پلک‌های سنگین‌شده از آلام سومدیریت‌ها را به شوق تماشای روزهایی که مزین به احقاق حقوق عامه‌شان است باز نگه دارند و شیرینی طعم دولتی انقلابی را پس از سال‌ها بی‌سروسامانی و تبعیض به کام ببینند، حال باید ماند و به انتظار نشست که چگونه رئیس‌جمهور و دولت سیزدهم، آستین غیرت و همتشان را برای سامان دادن به این استان بلا کشیده بالا خواهند زد.

سیستان بلوچستان و روستایی که 100 متر با مرز افغانستان فاصله دارد

در ادامه سفرهای استانی رئیس جمهور، روز جمعه 11 شهریور ماه رئیس جمهور در سفری از پیش اعلام نشده به استان محروم و کم برخوردار سیستان و بلوچستان رفت. وی در این سفر در بین زاغه‌نشینان منطقه مرادآباد چابهار حضور یافت و با ساکنان منطقه در گفت وگویی صمیمانه در جریان مشکلات آنان قرار گرفت. 

رئیس دولت سیزدهم در ادامه سفر خود در روستای ملاعلی در نقطه صفر مرزی بخش قرقری شهرستان هیرمند حضور یافت. وی در جمع مردم این روستا گفت: شما مردم مرزدار شهرستان هیرمند از مرزبانی مرز‌های جمهوری اسلامی ایران مرزبانی می‌کنید و حضور شما مردم مرزدار باعث پایداری امنیت در منطقه خواهد شد.

حضور آیت الله رئیسی در جمع مردم روستای ملاعلی هیرمند بیش از اینکه برای بزرگان تعجب آور باشد، ذهن کودکان و نوجوانان روستا را هم به خود جلب کرده بود و در عکسی که کودکان با دست اشاره به رئیس جمهور می کنند، باورشان نمی شود همان آقایی که در تلویزیون بود اینک در جمعشان نشسته است.

سفر رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان باعث دمیده شدن حس امید، دیده شدن و شنیده شدن مردمی که در حال دست وپنجه نرم کردن با مشکلات هستند را یک گام به جلو و در راستای تحقق اهداف دولت مردم است.

خراسان جنوبی و اولین رئیس جمهوری که وارد تونل معدن زغال‌سنگ شد

میزبانی از دولت سیزدهم در سومین سفر از آنِ مردم استان خراسان جنوبی در روز جمعه ۱۹ شهریورماه بود، که با بازدید از معادن زغال سنگ پروده طبس و شنیدن مشکلات و درخواست معدنکاران این شهرستان از جمله ایجاد زیرساخت‌های معادن توسط دولت شامل خط ریلی، راه دسترسی، برق، آب و مخابرات برای توسعه معادن آغاز شد و سپس با بازدید از محله کاظمیه شهر بیرجند ادامه یافت.

در این سفر همچنین ضرب‌الاجل ۲۰ روزه برای رسیدگی به مشکلات کارگران معدن زغال سنگ طبس تعیین و بر این مطلب که نظام پیمانکاری باید کاملا متحول و به هیچ عنوان نباید حقوق کارگران ضایع شود و کارگران نباید نگران بیمه، دستمزد و سختی کار خود باشند، تاکید شد و آیت الله رئیسی گفت: از همین الان به مدت ۲۰ روز حداکثر به پیمانکاران وقت می‌دهم که وضعیت زندگی کارگران را در اینجا متحول کنند و اگر این اقدام را در این مدت انجام ندهند، اقدام لازم را انجام می‌دهم.

ایلام و محله محروم هانیوان

چهارمین سفر استانی رییس جمهوری باز هم "صبح جمعه" انجام شد؛ و برای آیت الله رییسی، روزهای جمعه نَه روز تعطیل و استراحت که زمان کار و تلاش بیشتر است. این بار مقصد سفر "عروس زاگرس" بود.

زمان این سفر البته خلاف سه سفر پیشین "سرزده" نبود اما به دستور خود رییس جمهوری هیچ بنر و پلاکاردی در ایلام نصب نشد تا تمرکز همه بر نتایج سفر باشد. علی رغم سفر های قبلی رئیس جمهور بالاخره در این سفر بود که بیش از 120 خبرنگار کارت پوشش مراسم را دریافت کردند.

آیت الله رئیسی رئیس جمهور جمعه ۲ مهر با حضور سرزده در محله محروم هانیوان در حاشیه شهر ایلام، از نزدیک با مردم این محله دیدار و گفت و گو کرد. رئیس جمهور در گفت و گوی بی‌واسطه و رو در رو با اهالی این محله، بر ضرورت رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار تاکید کرد.

مردم محله هانیوان ایلام پس از اطلاع از حضور رئیس جمهور در محل، با شور و شوق زیادی در کنار آیت الله رئیسی گرد آمدند و ضمن ابراز خوشحالی، مشکلات و محرومیت‌های چندین ساله خود را با شخص رئیس جمهور در میان گذاشتند.

رئیس جمهور همچنین در سخنان کوتاهی در جمع مردم این محله، رفع مشکلات مناطق محروم و حاشیه شهر ایلام را یک ضرورت دانست و گفت: محرومیت‌ها در برخی مناطق حاشیه شهر از جمله محله هانیوان ایلام پسندیده نیست و استاندار و فرماندار باید به سرعت و با کمک ساکنان این محله، کمبود‌ها را رفع کنند.

کهگیلویه و بویراحمد و دیدار رئیسی با عشایر ‌تنگه گرگو ‌در سیاه‌چادر

آیت‌الله ‌سید‌ابراهیم رئیسی در نهم مهر ماه بعد از بازدید از پروژه‌ها و مناطق مختلف در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد، در جمع گروهی از عشایر بویراحمدی در تنگه گرگو حضور یافت و بدون واسطه و رو در رو با آنان گفت و گو کرد.

رئیس جمهور در بدو ورود به منطقه استقرار عشایر، مانع از اقدام یکی از خانواده‌های عشایر برای سر بریدن گوسفند قربانی شد و با قدردانی از ابراز محبت آنان با حضور در چادر این خانواده پای سخنان‌شان نشست و با گرمی با آنان گفت و گو کرد.

‌رئیسی همچنین در چادر دیگری در جمع معتمدین و بزرگان عشایر بویراحمدی حضور یافت و درباره مشکلات و درخواست‌های آنان و راهکارهای حل و فصل مشکلات مطرح شده با بزرگان عشایر به گفت و گو پرداخت.

رئیس جمهور همچنین در جمع عشایر بویر احمدی با بیان اینکه عشایر همواره در عرصه‌های دفاع و حمایت از انقلاب، نظام اسلامی و آرمان‌ها و ارزش‌ها خوش درخشیده‌اند، گفت: عشایر همواره با جان، مال و هستی خود از انقلاب اسلامی حمایت کرده‌اند و امروز نیز حرکت عظیم اقتصادی آنان نقش موثری در تحقق رونق اقتصادی کشور دارد.

بازدید از محل احداث سد تنگ‌ سرخ در شهرستان بویراحمد و انتقاد از تاخیر ۱۰ ساله در اجرای این پروژه، تامین حق و حقوق مردم و رفع معارضات محلی و اجتماعی و تذکر به مسوولان درباره اظهارات برخی از کارگران فعال در این پروژه درباره تأخیر در پرداخت حقوق و مزایا، از جمله برنامه های آیت الله رئیسی در سفر به این استان بود که بر اساس آخرین تصمیمات قرار شد با تخصیص اعتبار لازم برای ساخت این سد در بودجه سال ۱۴۰۱ و از محل هایی مانند ماده ۵۶ این سد تا پایان سال ۱۴۰۱ آبگیری شود.

بوشهر و نخلداران شهرستان اهرم و کارگران عسلویه

جمعه‌های سفر استانی دولت سیزدهم در ایستگاه ششم خود به بوشهر رسید. جمعه‌هایی که در دولت قبل معنی بی‌تدبیری می‌داد الان تبدیل شده به کار و تلاش. آقای رئیسی در سفر به استان بوشهر در جمع نخل‌داران تنگستانی گپ و گفتی صمیمی داشت، پای حرف نخبگان نشست، با صبر و حوصله صدای مردم را شنید و از نزدیک ناظر مسائل و مطالبات عمده مردم استان بود.

جمعی از کشاورزان و نخل‌کاران در این گفتگوی بی‌واسطه و رو در رو با ابراز خوشحالی از حضور آیت‌الله رئیسی در جمع خود، مشکلات و پیشنهادهای خود را به ویژه درباره رفع مشکل آب مطرح کردند.

رئیس جمهور پس از شنیدن مشکلات کشاورزان و نخل‌کاران، وزیر جهاد کشاورزی و استاندار بوشهر را موظف کرد مشکلات مطرح شده را در اسرع وقت رسیدگی و برطرف کنند.

رئیسی همچنین در سخنان کوتاهی با تاکید بر همت جدی دولت برای رفع مشکل آب با همراهی کشاورزان، گفت: یقین داشته باشید با همت یکدیگر اجازه نخواهیم داد برای نخلستان‌های استان مشکل اساسی ایجاد شود.

رئیس جمهور طرح اصلاح آبیاری نخلستان‌های استان را از موضوعات اولویت‌دار دانست و گفت: دولت مبلغ مورد نیاز را برای تکمیل هر چه سریع‌تر سد خائیز اختصاص می‌دهد تا این سد در کمترین زمان به بهره‌برداری برسد و مشکل آب کشاورزان استان تا حدودی برطرف شود.

آیت‌الله رئیسی همچنین با اشاره به ضرورت اختصاص اعتبارات لازم برای احداث سد «باهوش» در بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: احداث این سد برای رفع مشکلات کشاورزی استان ضروری است و باید با تامین منابع آن، هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

استان فارس و روستای کناره مرودشت و دامدارانش

هفتمین سفر استانی رییس‌جمهوری به استان فارس همچون سفرهای پیشین با هدف آشنایی با مشکلات منطقه برنامه ریزی شده بود اما انگیزه مهم‌تر این بازدیدها و نشست و برخاست‌ها؛ تلاش مداوم و خستگی‌ناپذیر برای زدودن یاس و افزایش امید و اعتماد میان مردم است.

هیات دولت در ادامه سفرهای استانی، استان فارس را همزمان با ایام بزرگداشت یادروز حافظ شاعربلندآوازه ایران انتخاب کرد؛ رئیس جمهوری در سفر به این استان در بازدیدهای سرزده ای به شهرستان مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز رفت و ضمن بازدید از کارخانه تعطیل آزمایش، در جمع مردم روستای کناره مرودشت و دامداران و کشاورزان منطقه حضور یافت و با آنها رو در رو گفت و گو کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در بازدید سرزده از یک واحد دامداری این روستا با قدردانی از تلاش‌های همه کشاورزان و دامداران کشور، به ویژه در روستای کناره شهرستان مرودشت، گفت: هر تولید شما، گامی محکم برای پیشرفت کشور و عامل ایجاد یأس و ناامیدی در دشمنان است.

اردبیل و امید کشاورزان به آقای رئیس جمهور

آخرین جمعه مهرماه ۱۴۰۰ روزی متفاوت برای مردم استان اردبیل بود. سفر رئیس جمهور و هیات همراه به استان اردبیل برای شنیدن مسائل و مشکلات مردم و رفع بسیاری از این مشکلات رقم خورد تا نور امیدی در دل مردم استان اردبیل ایجاد شود. 

در ابتدای این سفر،  رئیس جمهور از مجموعه کشت و صنعت مغان بازدید و بر حمایت دولت از پیشرفت و آبادانی این مجموعه بزرگ کشاورزی تاکید کرد.

افزون بر این بازدید از مجموعه کشت و صنعت مغان، بازدید از از پروژه احداث باند دوم پارس‌آباد – اردبیل، بازدید از طرح شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین، بازدید از پروژه راه‌آهن اردبیل، بازدید از مسجد تاریخی عالی قاپوی اردبیل و حضور در روستای فتحعلی و گفت‌وگوی صمیمی با عشایر و کشاورزان این روستا از برنامه‌های این سفر رئیس جمهور بود.

سمنان و کارگران فضای سبز مهدیشهر

دولت سیزدهم با حضور آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهوری روز پنجشنبه سیزدهم آبان ۱۴۰۰ در حالی سفر استانی به سمنان داشت که با بررسی ظرفیت‌ها و نقاط نیازمند توجه، مصوباتی برای رفع موانع توسعه، حرکت گام به گام به سمت رونق و بهبود معیشت مردم با خود به همراه داشت.

رئیس‌جمهور در سفری که به سمنان داشت در جاده مهدیشهر به سمنان به گفت‌وگو با کارگران فضای سبز پرداخت و جویای میزان حقوق و دستمزد آن‌ها شد.

رئیس‌جمهور در سفر یک روز خود به سمنان در ادامه بازدیدهای سرزده خود در قالب نهمین سفر استانی، از کارخانه تعطیل شده ریسندگی پاکریس در مهدی شهر بازدید کرد. آیت‌الله رئیسی در این بازدید وضعیت این واحد تولیدی را از نزدیک مشاهده و آن را به‌صورت میدانی بررسی کرد.

رئیس‌جمهور پس از شنیدن گزارشی از وضعیت این واحد تولیدی، دستورهای لازم را برای رفع مشکل این واحد تولیدی به استاندار سمنان و وزیر کشور صادر کرد.

زنجان و کوی فلسطین در حاشیه شهر

رئیس جمهور پیش از ظهر پنج‌شنبه 19 آبان ماه در جریان سفر به استان زنجان، از منطقه مسکونی کوی فلسطین در حاشیه شهر زنجان بازدید کرد.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در این بازدید گفت: خوشحال هستم که هم اکنون در جمع مردم این منطقه از شهر زنجان، شهر شور و شعور حسینی هستم.

رئیس جمهور با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی مردم و مسئولین استانی بیان داشت: با عنایت خداوند مشکلات این منطقه پیگیری و حل می شود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه در این محله حدود 120 خانواده ساکن هستند، از استاندار زنجان خواست برای جایگزینی ساکنین این محله در منطقه ای مناسب برنامه ریزی و اقدام شود.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به مشکل بیکاری میان جوانان زنجانی، اظهار داشت: ما دغدغه رفع بیکاری را داریم و امیدواریم بتوانیم مشکل بیکاری را کاهش دهیم.

 

انتهای پیام/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس جمهور کهگیلویه و بویراحمد کوی فلسطین رئیسی در سمنان رئیسی در زنجان رئیسی در فارس رئیسی در بوشهر سید ابراهیم رئیسی آیت الله رئیسی رئیس جمهور رئیسی همچنین دولت سیزدهم رییس جمهوری گفت و گو جمع مردم حضور یافت سفر استانی مردم استان حاشیه شهر گفت و گو زلزله زده برنامه ها رفع مشکل برای رفع رو در رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۹۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله رئیسی یک قهرمان است

فرارو- علامه محمد امین شهیدی رئیس امت واحده پاکستان گفته است که مردم پاکستان به عنوان ملتی سرافراز، رئیس جمهور ایران را یک رهبر مذهبی و انقلابی می‌دانند.

به گزارش فرارو، علامه محمد امین شهیدی اظهار کرد: آیت الله ابراهیم رئیسی به دلیل ویژگی‌ها و خصوصیات شخصی‌اش، فردی ممتاز است. او مجتهد، فقیه، دکتر عالم دین، قاضی است و بسیاری ویژگی‌های دیگر نیز دارد. او به عنوان رئیس حکومت اسلامی، شخصیت بسیار ارزشمندی برای مردم پاکستان است.

وی افزود: مردم پاکستان از استقبال عمومی از این قهرمان که در دوران ریاست جمهوری او برای اولین بار در تاریخ تصمیم جسورانه‌ای علیه دولت غاصب کودک کش صهیونیستی اسرائیل گرفته شد، هیجان زده هستند.

رئیس امت واحده پاکستان گفت: امیدواریم سفر رئیس جمهور ایران بر قوت اشتراکات سیاسی، دیپلماتیک، فرهنگی، مذهبی و تاریخی دو کشور بیفزاید.

وی با بیان اینکه قلب مردم پاکستان برای چنین رهبران انقلابی می‌تپد که عزت و کرامت را نشان می‌دهند اضافه کرد: سفر آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران نه تنها نقطه عطف مهمی از نظر دیپلماتیک و سیاسی خواهد بود، بلکه برای مسلمانان شیعه و سنی پاکستان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

علامه محمد امین شهیدی گفت: مردم پاکستان مشتاق دیدار رهبر کبیر امت اسلامی آیت الله رئیسی از نزدیک هستند و از گفتگو‌های ایشان بهره مند می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی خاورمیانه و روابط پاکستان و ایران، سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان بسیار حائز اهمیت است. در سفر سه روزه وی به پاکستان، استقبال مردمی مثال زدنی و پرشور مردم ثابت خواهد کرد که او در هیچ کشور دیگری نیست، بلکه در کشور خودش است. هر جوان سرافراز پاکستان و هر پاکستانی مشتاق استقبال از رئیس جمهور ایران است.

رئیس امت واحده پاکستان در پایان گفته با سفر رئیس جمهور ایران، هر دو کشور به یکدیگر نزدیک خواهند شد و سوء تفاهم‌ها برطرف می‌شود و با شانه به شانه ایستادن در برابر دشمنان مشترک، جلوه‌های عملی وحدت متقابل به وجود می‌آید.

دیگر خبرها

  • رسمی شدن هر گونه تجارت غیررسمی میان ایران و پاکستان
  • تاکید بر رسمی شدن هرگونه تجارت غیررسمی میان ایران و پاکستان
  • تأکید رئیسی بر رسمی شدن تجارت غیر رسمی میان ایران و پاکستان
  • تاکید بر رسمی شدن هر گونه تجارت غیر رسمی میان ایران و پاکستان
  • رئیسی: امنیت پاکستان را امنیت خود می‌دانیم
  • رئیسی در پاکستان : رژیم صهیونیستی از اختلافات میان کشورهای اسلامی سوءاستفاده می‌کند
  • اسناد همکاری میان هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان امضا شد
  • آیت‌الله رئیسی یک قهرمان است/ قلب مردم پاکستان برای آیت‌الله رئیسی می‌تپد
  • آیت‌الله رئیسی یک قهرمان است
  • استقبال پاکستان از رئیس جمهور ایران؛ رئیسی وارد اسلام‌آباد شد