Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری روسیه در ابتدای دیدارش با نخست‌وزیر هند تاکید کرد: روسیه، هند را قدرتی بزرگ می‌داند که مردمش دوست ما هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از آر تی، ولادیمیر پوتین،‌ رئیس‌جمهوری روسیه در دیدار با نخست‌وزیر هند گفت: ما هند را قدرتی بزرگ می‌دانیم که ملتش دوست هستند و تاریخ خوبی در روابط ما وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوتین ادامه داد: روابط بین دو کشور رو به گسترش است و ما به آینده امیدواریم. اگرچه سال گذشته میلادی شاهد کاهشی در میانگین تبادلات تجاری با بیش از ۱۷ درصد بودیم؛ اما طی ۹ ماه نخست همان سال این تبادلات تجاری به بیش از ۳۸ درصد رسید.

رئیس‌جمهوری روسیه افزود: دو کشور برای توسعه روابط در زمینه نظامی و برگزاری تمرینات مشترک تلاش می‌کنند و قصد دارند به تلاش در این سمت ادامه دهند.

رئیس‌جمهوری روسیه نسبت به اوضاع افغانستان و پیامدهای آن بر تلاش‌های مبارزه با تروریسم و مواد مخدر و جنایت سازمان یافته ابراز نگرانی کرد.

پوتین گفت، مسکو و دهلی نو به تلاش در صحنه جهانی ادامه می‌دهند و مواضع دو کشور در قبال مسائل مختلف یکسان است.

نارندرا مودی نیز گفت: هند و روسیه به تقویت همکاری در زمینه دفاعی و فضا می‌پردازند. او بر اهمیت توافقات امضا شده بین دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کرد و افزود این همکاری تقویت خواهد شد.

مودی اشاره کرد، کرونا منجر به کاهش روند توسعه همکاری بین هند و روسیه نشد.

کاخ کرملین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، طبق بیانیه مشترک دو کشور، دو رهبر همچنین وضعیت انسانی افغانستان را بررسی کردند. پوتین و نارندرا مودی مقرر کردند، کمک‌های انسانی فوری به ملت افغانستان ارائه دهند.

در این بیانیه آمده است، پوتین و مودی در مذاکرات خود در دهلی نو بر حمایت قاطع خود از صلح و ثبات در افغانستان و نیز لزوم احترام به حاکمیت، تمامیت ارضی و وحدت کشور افغانستان و تضمین عدم مداخله در امور داخلی آن تاکید کردند.

طبق بیانیه منتشر شده، روسیه و هند همچنین بر تعهد خود به حاکمیت و استقلال سوریه و تقویت روند سیاسی این کشور و لزوم عدم مداخله در امور داخلی این کشور تاکید کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۹۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رزمایش نیروهای مسلح تاجیکستان و روسیه در ختلان

به گزارش قدس آنلاین، این وزارتخانه اعلام کرد: یگان‌های پایگاه نظامی ۲۰۱ منطقه نظامی مرکزی مستقر در تاجیکستان نیروهای نظامی روسیه شرکت‌کننده در این رزمایش است.

بر اساس این گزارش، یگان‌های نیروهای کوهستانی، تانک، توپخانه، یگان‌های اطلاعاتی، متخصصان حفاظت در برابر حملات شیمیایی، امنیت رادیویی الکترونیکی، گروه هلیکوپتر در این رزمایش شرکت خواهند کرد.

این رزمایش، سازماندهی استفاده از نیروهای مسلح برای انهدام گروه‌های تروریستی و نیز آمادگی نیروها برای انجام وظایف در شرایط کوهستانی موضوع آموزش و تجربه عملی را شامل می‌شود.

نیروهای نظامی روسیه و تاجیکستان همچنین رزمایش‌هایی در خصوص مدیریت یگان‌های حفاظت از مرزها و حذف افرادی که به صورت غیرقانونی از مرز عبور کرده اند، اجرا می‌کنند.

این رزمایش‌ها تا ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه دارد.

پایگاه نظامی ۲۰۱ مستقر در تاجیکستان، بزرگ‌ترین مرکز نظامی روسیه در خارج از مرزهای این کشور است. این پایگاه به موتورهای حامل سلاح‌های زرهی، توپخانه، واحدهای شناسایی، نیروهای پدافند هوایی، نیروی مقابله با حمله‌های شیمیایی و بیولوژیکی و نیروهای سیگنال‌دهنده مجهز است.

روسیه و تاجیکستان این پایگاه را حدود یک دهه پیش احداث کردند و قرار است تا ۲۰۴۲ فعال باشد.

از زمان به‌قدرت رسیدن طالبان در افغانستان در ۱۵ اوت ۲۰۲۱، این چندمین بار است که نیروهای روسیه و تاجیکستان رزمایش مشترک در نزدیکی مرز با افغانستان برگزار می‌کنند.

کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی از افزایش تهدیدها از جانب افغانستان نگرانند و بر همکاری مشترک برای دفع این تهدیدها تاکید دارند. تاجیکستان، قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان، بلاروس و روسیه در سازمان پیمان امنیت جمعی‌ عضویت دارند.

تاجیکستان و روسیه بیش از هر عضو دیگر سازمان پیمان امنیت جمعی، تحولات افغانستان را دنبال می‌کنند.

طالبان نگرانی از نفوذ تروریست‌ها از افغانستان را به کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی، بی‌اساس می‌خواند و می‌گوید که به هیچ گروهی اجازه نمی دهد که از خاک افغانستان علیه کشوری دیگری استفاده کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند
  • خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد
  • تحولات اوکراین|اوضاع در جبهه نبرد به نفع مسکو تغییر کرده است
  • همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید
  • رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از عملیات سپاه
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از حمله سپاه پاسداران به اسرائیل
  • رییسی و پوتین درباره حمله سپاه به اسرائیل چه گفتند؟
  • پوتین در گفت و گو با رئیسی: پاسخ ایران بهترین روش برای تنبیه متجاوز بود
  • آغاز رزمایش نیروهای مسلح تاجیکستان و روسیه در ختلان