Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنجال ها و حواشی حضور اریک بوگوم باگناما در گل گهر همچنان ادامه دارد و به لطف آیین نامه ناواضح سازمان لیگ نمی توان نظر قاطعی در مورد این پرونده داد... قاتل همان 

اریک بوگوم باگناما با توجه به ملیت گابنی اش و سوابق بازی باشگاهی اش برای حضور در فوتبال ایران نیاز به سابقه بازی در تیم ملی بزرگسالان داشت اما در حالی که گویا این بازیکن هیچ سابقه بازی ملی ای ندارد، در استعلام از فدراسیون آن کشور آمده این بازیکن چهار بازی ملی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

به گزارش طرفداری، اریک باگناما مطابق مدارکی که یک خبرگزاری از بازی های ملی تیم ملی کشورش ارائه کرده، هیچ بازی ای برای تیم ملی گابن انجام نداده اما در استعلامی که از فدراسیون فوتبال گابن گرفته شده، آمده است این بازیکن علاوه بر بازی در رده های جوانان 4 بازی ملی هم در کارنامه خود دارد. شواهد نشان می دهد هیچ بازی ملی ای برای این بازیکن ثبت نشده و بر این اساس بازیکن گابنی نباید مجوز بازی در ایران را می گرفته است. اما نکته اصلی این است که در این بین چه کسی تخلف کرده است؟
مطابق آیین نامه نقل و انتقالات بازیکنان حرفه ای فوتبال ایران، گل گهر حق دارد توپ را به زمین فدراسیون بیاندازد و مدعی باشد حتی اگر ثابت شود بازیکن گابنی غیر قانونی است، باید فقط جلوی بازی او را بگیرند.

آیین نامه نقل و انتقالات بازیکنان حرفه ای

 اما آیین نامه انضباطی فوتبال ایران درباره همین موضوع چیز دیگری می گوید.

مجازات بازیکن غیرقانونی در آیین نامه انضباطی

استقلالی ها با استناد به آیین نامه جدید انضباطی فدراسیون فوتبال که متعلق به سال 1396 است معتقدند اریک باگناما مصداق تعریف بازیکن غیر مجاز در لیگ ایران است و طبق قانون باید بازی این تیم با گل گهر 3-0 انضباطی شود و دو باشگاه سپاهان و پیکان نیز ادعایی مشابه استقلال داشته اند. اگر تنها به این بند از آیین نامه انضباطی استدلال کنیم، این سه باشگاه لیگ برتری محق هستند اما در مقدمه آیین نامه نقل و انتقالاتی سال 96 به صراحت آمده اگر در نقل و انتقالی بُعد بین المللی آن مطرح باشد، یعنی یک طرف قرارداد چه باشگاه چه بازیکن، خارجی باشد باید به آیین نامه نقل و انتقالات فیفا مراجعه کرد و در آیین نامه نقل و انتقالات فیفا هم که همان آیین نامه مصوب سال 1393 است، تعریفی که آمده این است؛ به کارگیری بازیکن تا زمان اثبات تخلف، به منزله بازیکن غیرمجاز نیست.

اما در این بین آیین نامه ای برای بازیکنان خارجی هم وجود دارد که در تاریخ 25 مرداد ماه 1400 به تصویب رسیده و منتشر شده است. این آیین نامه جدید به جای آن که مشکل را حل کند، مشکل جدید ساخته و در واقع به جای ابهام زدایی، ابهام زایی کرده است!

نامه تصویب آیین نامه

این آیین نامه شرایط جذب بازیکن خارجی را به شیوه ای غیر آیین نامه ای تشریح کرده و در 3 سرفصل سر و ته قضیه را هم آورده است. در این آیین نامه به صورت واضح آماده است مسئولیت تهیه اسنادی مثل استعلام از فدراسیون مبدا برعهده باشگاه است اما برابر این اسناد، دپارتمان فدراسیون فوتبال باید این مستندات را تایید کند و در قضیه بانگاما نیز تمامی مستندات از سوی سازمان لیگ و دپارتمان بین الملل فدراسیون تایید شده است.

این آیین نامه نگفته اگر باشگاهی این موارد را رعایت نکرد یا اگر فدراسیونی نامه جعلی در جواب استعلام باشگاه ایرانی یا استعلام دپارتمان بین الملل ارائه کرد، چه کسی باید پاسخگو باشد و اصلا متخلف کیست و چه مجازاتی برای متخلف باید در نظر گرفت؟ با این تفاسیر الان هم باشگاه های شاکی حق دارند، هم گل گهر حق دارد چون که مدارکش مورد تایید فدراسیون بوده و برای این بازیکن کارت صادر کرده اند و هم باتوجه به اسنادی که یک خبرگزاری رو کرده، نامه فدراسیون گابن قلابی از آب درآمده است...

آیین نامه مختص به نقل و انتقالات بازیکنان خارجی پر از حفره و چاله است و ظاهرا سازمان لیگ و مسئولان هنگام نگارش این آیین نامه، سیاست سکوت را در پیش گرفته اند، بعید هم به نظر می رسد این حفره و چاله ها سهوا قرارداده شده باشد و داستان جایی جذاب تر می شود که به خط آخر این آیین نامه می رسیم. جایی که اعلام شده در صورت سکوت قانون و شرایط ویژه یک رای غیر قابل تجدید نظر از طرف هیات رییسه سازمان لیگ صادر می شود.

سکوت قانون اتفاقی است که به این راحتی ها رقم نمی خورد. وقتی یک آیین نامه تدوین و تصویب می شود تمامی احتمالات را در نظر می گیرند اما آیین نامه سازمان لیگ هم ظاهرا به این زودی ها ساکت شده چرا که استعلام فدراسیون گابن دروغین است، دپارتمان فدراسیون آن را تایید کرده و  سازمان لیگ هم کارت صادر کرده و آیین نامه اش جواب این علامت سوال بزرگ را نمی دهد.

در این بین ظاهرا تنها ما و شما هستیم که نباید از چیزی خبردار باشیم چرا که همه در این پرونده به همان اندازه ای که مقصر هستند، حق هم دارند و این یکی از معجزه های ساکت ترین آیین نامه های دنیا است...

 

 

اخبار داغ 

فیلم لو رفته از حضور مردان در بدنسازی زنان در بابل ! / ورود آقایان ممنوع بود! سهم پرسپولیس از بهترین های لیگ برتر؛ صفر! سه مهاجم هدف استقلال با تنها یک گل زده تیم ملی بوکس افغانستان در صربستان پناهنده شد کنی دالگیش: اگر رالف رانگنیک موفق باشد چرا نباید سرمربی دائمی شود؟

منبع: طرفداری

کلیدواژه: آیین نامه نقل و انتقالات آیین نامه سازمان لیگ بازی ملی تیم ملی گل گهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۹۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معمای حیاتی تلسکوپ جیمزوب حل شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از فیزیک او‌آرجی، تلسکوپ فضایی جیمز وب اواخر سال میلادی گذشته یک کهکشان باستانی عظیم را کشف کرد که زمانی شکل گرفته که کیهان تنها یک چهارم سن کنونی خود را داشت. با کمال تعجب، نظریه حلقه انیشتین با این کهکشان مرتبط است و روی آن پیاده می‌شود. دلیل آن این است که جیمزوب به عنوان یک عدسی عمل می‌کند و نور را از یک منبع دور خم می‌کند، که سپس به صورت یک حلقه ظاهر می‌شود؛ پدیده‌ای به نام عدسی گرانشی قوی که در نظریه نسبیت عام اینشتین پیش بینی شده است.

طبق نظریه نسبیت انیشتین نور در نزدیکی یک میدان گرانشی از مسیر خود که یک خط مستقیم است منحرف می‌شود.

طبق یافته‌های دانشمندان، کل جرم محصور در حلقه دارای دو جزء است که شامل اجزای ستاره‌ای و ماده تاریک می‌شود.

های-بو یو، استاد فیزیک و ستاره شناسی در دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید که تیم او پژوهش‌های جدیدی در این باره منتشر کرده است، می‌گوید: اگر جرم ستاره را از جرم کل کم کنیم، جرم ماده تاریک درون حلقه را به دست می‌آوریم، اما با بررسی داده‌های به دست آمده توسط جیمزوب مشخص شد، مقدار جرم ماده تاریک بالاتر از حد انتظار به نظر می‌رسد که طبیعی نیست.

هاله ماده تاریک هاله‌ای از ماده نامرئی است که در کهکشانی مانند «JWST-ER۱g» نفوذ و آن را احاطه کرده است. اگرچه ماده تاریک هرگز در آزمایشگاه‌ها شناسایی نشده، اما فیزیکدانان مطمئن هستند که ماده تاریک که ۸۵ درصد از ماده جهان را تشکیل می‌دهد، وجود دارد.

دمائو کنگ، محقق دیگر این پژوهش و مسئول تحلیل یافته‌های به دست آمده می‌گوید: وقتی ماده معمولی، گاز و ستاره‌های بکر فرو می‌ریزد و به سوی هاله ماده تاریک متراکم می‌شود، ممکن است هاله را فشرده کند و منجر به چگالی بالا شود. مطالعات عددی ما نشان می‌دهد که این مکانیسم می‌تواند چگالی بالای ماده تاریک را توضیح دهد؛ بیشتر بودن جرم ماده تاریک به شکل‌گیری چگالی بالاتر منجر می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صداقت: بدشانسی‌های نساجی بالاخره تمام می‌شود
  • قانون جدید فقط برای ساکت کردن جواد است/ رسماً قصد دارند ترمز استقلال را بکشند
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • دایر: در تمرینات پوستکوعلو خبری از کارهای تاکتیکی نیست | پوستکوعلو: نمی‌دانم منظور اریک از کار تاکتیکی چیست
  • خیرخواه: دنیا به ژیمناستیک ایران احترام می‌گذارد
  • دنیا به ژیمناستیک ایران احترام می‌گذارد
  • هفته بیست و چهارم لیگ برتر| مأموریت مهم پرسپولیس در آبادان/نفت به دنبال معجزه برای فرار از سقوط
  • ثبت سفارش ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی/ بازبینی آیین‌نامه واردات خودروهای دست دوم
  • معمای حیاتی تلسکوپ جیمزوب حل شد
  • «وعده صادق» ضربه شصت ایران به دنیا بود؛ شورای امنیت نتوانست قطع نامه علیه ما تصویب کند