Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تغییر استراتژی سرمایه‌گذاری را یکی از برنامه‌های این وزارتخانه برای افزایش بهره‌وری شرکت‌های اقتصادی زیرمجموعه‌های صندوق‌ها دانست و گفت: موضوع تمرکز بر صنایع محدودتر و با سودآوری بالاتر در حال تدوین است.

به گزارش برنا حجت‌الله عبدالملکی در گفت‌وگویی درباره راهکارهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای سودده کردن هلدینگ‌های زیرمجموعه صندوق‌ها، گفت: برای افزایش بهره‌وری شرکت‌های اقتصادی زیرمجموعه‌های صندوق‌ها برنامه‌هایی در دست اجرا است؛ نخستین برنامه، سالم‌سازی مدیریتی است یعنی مدیرانی که کارآمد بوده و دست‌پاک هستند و می‌توانند برنامه‌ریزی مناسبی در راستای سالم‌سازی و رفع فساد و افزایش بهره وری داشته باشند، به کار گرفته شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دومین برنامه ما برای افزایش بهره‌وری شرکت‌های اقتصادی زیرمجموعه‌های صندوق‌ها، استفاده از سیستم‌های هوش تجاری است، این موضوع موجب کاهش هزینه‌ها و رشد سودآوری می‌شود.

عبدالملکی تغییر استراتژی سرمایه‌گذاری را سومین برنامه دانست و توضیح داد: استراتژی سرمایه‌گذاری در حال تغییر است به این معنا که موضوع تمرکز بر صنایع محدودتر و با سودآوری بالاتر در حال تدوین است، بخشی از کار جلو رفته و به زودی تکمیل و اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی بهره وری کار و رفاه رشد حجت عبدالملکی افزایش بهره وری سرمایه گذاری صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۹۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثربخشی و بازگشت سرمایه دوره‌های ترویجی بهر‎ه‌برداران بخش کشاورزی ارزیابی شد

محقق پسادکتری دانشگاه شیراز در پژوهشی با حمایت بنیاد ملی علم ایران، اثربخشی و بازگشت سرمایه دوره‌های ترویجی بهر‎ه‌برداران بخش کشاورزی را ارزیابی کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، خدیجه بذرافکن، دانش‌آموخته دکتری تخصصی ترویج و آموزش کشاورزی - آموزش کشاورزی از دانشگاه شیراز که در قالب طرح پسادکتری خود با راهنمایی حسن علیپور در حال انجام این تحقیق است، در خصوص ضرورت انجام این پژوهش گفت: کشاورزی از محور‌های اساسی توسعه اقتصادی کشور ایران به شمار می‌‎رود. سهم بخش کشاورزی در ایجاد اشتغال، کمک به درآمد ملی و تولید غذا و همکاری متقابل با سایر بخش‎‌ها، از مواردی است که اهمیت و ضرورت توجه به این بخش را به‌خوبی نشان می‌‎دهد. نیروی انسانی ماهر و کارآمد در بخش کشاورزی از مهمترین اولویت‎‌ها برای دستیابی به توسعه روستایی و کشاورزی است. برای رسیدن به این مهم، آموزش شرط لازم برای بالا بردن کارایی و بهره‌‎وری نیروی انسانی به شمار می‌رود.

این پژوهشگر در ادامه بیان کرد: از آنجا که بخش عظیمی از جمعیت کشور در مناطق روستایی ساکن هستند و اکثر آنان نیز در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند؛ ایجاد ساختار و استراتژی مشخصی برای کارآمد کردن این افراد در زمینه‎‌های مختلف شغلی خودشان ضروری به نظر می‌‎رسد. همچنین باید برنامه‎‌ریزی مناسبی برای گسترش کمی و کیفی عوامل تٱثیرگذار بر تربیت و آموزش نیروی انسانی که بر تولید و توسعه بخش کشاورزی تٱثیر مستقیم دارد، وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، آموزش کشاورزی با ساختار ناکارا و نامطلوب در‬ حال‬ افول‬ است. این درحالی است که امروزه ترویج کشاورزی و برنامه‎‌های آموزشی آن سازوکار مهمی در انتقال دانش به بهره‌‏برداران بخش کشاورزی و افزایش بهره‌‏وری و تولید در این بخش را دارد.

بذرافکن اضافه کرد: مطالعات نشان می‌دهد که بسیاری از برنامه‎‌های آموزشی و ترویجی بهره‏‌برداران کشاورزی در دست‌یابی به هدف توانمندسازی کشاورزان موفق نبوده‌‎اند. در همین راستا، ارزیابی اثربخشی دوره‌های ترویجی به‌عنوان بخشی مهم از‬ برنامه‎‌های توسعه حرفه‌‎ای کشاورزان محسوب می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: اثربخشی دوره‌های ترویجی بر افزایش عملکرد تولیدات کشاورزی، افزایش کمی و کیفی محصول تولیدی بهره‌‎برداران و درآمد حاصل از آن برای بهره‌‎برداران کشاورزی امری‬ مشهود‬ و‬ غیرقابل‬ انکار‬ است. با این طرح پژوهشی تأثیر سرمایه‌گذاری در دوره‌های ترویجی بهر‎ه‌‏برداران بخش کشاورزی بر شاخص عملکرد و تولیدات کشاورزی مشخص می‌شود.

بذرافکن در پایان خاطر نشان کرد: داده‌های این طرح در دو مرحله جمع‌آوری می‌شود و، چون باید دوره‌های ترویجی برگزار شود تا پس از برگزاری دوره، بررسی‌های ما انجام شود که تا چه اندازه، این دوره‌ها مفید بوده‌اند، ما نیاز به زمانی بیشتر از یک سال برای انجام این طرح داریم. چالش برگزاری دوره ترویجی و زمان برگزاری آن از مشکلاتی است که ما در انجام طرح با آن مواجه هستیم.

دیگر خبرها

  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • حاتم بخشی بیات از جیب کارکنان نفت؟
  • اثربخشی و بازگشت سرمایه دوره‌های ترویجی بهر‎ه‌برداران بخش کشاورزی ارزیابی شد
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان
  • هاوینگ بیت کوین چیست، چه زمانی رخ می‌دهد و چرا می‌تواند باعث افزایش سرسام آور قیمت شود؟
  • هاوینگ بیت کوین چیست، چه زمانی رخ می‌دهد و چرا می‌تواند باعث افزایش سرسام آور قیمت آن رمز ارز شود؟
  • پشت پرده رکوردزنی قیمت طلا
  • تقاضای چین؛ عامل اصلی رکوردزنی قیمت جهانی طلا؟