Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@08:32:36 GMT

افتتاح نمایشگاه پژوهش و فناوری استان کرمان

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۹۲۶۸

ایسنا/کرمان افتتاحیه نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان کرمان عصر دوشنبه ۱۵ آذر ماه در بازار موبایل ایران به میزبانی پارک علم و فناوری استان برگزار شد.

 به گزارش ایسنا، حسین محبی، رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری استان کرمان در این مراسم اظهار کرد: هدف همه همکاران ما حمایت از تولیدکنندگان و فناوران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پارک علم و فناوری تعداد شرکت‌های دانش بنیان ۶۰ عدد است که با توجه به تعداد دانشگاه های استان این تعداد باید افزایش یابد.

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری استان کرمان افزود: در استان کرمان توانایی های بسیاری وجود دارد که سبب خودکفا شدن این استان می شود. وظیفه ما نیز حمایت از این توانایی‌ها و فناوران است. از شرکت‌هایی که تولیدات بسیار خوبی در سطح کشور دارند توقع داریم تولیدات خود را به روز کنند و با دانش روز جلو برویم.

وی همچنین خاطر نشان کرد: نزدیک به ۷۰ درصد شهرک علم و فناوری ماهان آماده شده و در تلاشیم تا امکانات آن آماده شده و تمامی شرکت‌ها به این مکان منتقل شوند؛ البته مسئله‌ای اخیرا مبنی بر متوقف کردن این امر از طرف وزارتخانه پیش آمد که چون نزدیک به ۱۶ شرکت تمامی روال قانونی را طی کردند در تلاشیم مشکلات‌شان را برطرف کنیم.

در ادامه این مراسم حسین محرابی، بیان کرد: وقتی بحث پژوهش و نوآوری به میان می‌آید چند نکته حائز اهمیت است؛ در کشور ما یک حلقه گمشده وجود دارد که آن حمایت از کسب و کارهای کوچک است.

معاون اقتصادی استانداری کرمان افزود: در کشورهای توسعه یافته ۸۰ درصد رشد اقتصادی ناشی از بهره‌وری و ۲۰ درصد ناشی از منابع بیشتر است اما در کشورهای جهان سوم این موضوع برعکس است. رشد بهره‌وری چیزی جز رشد دانش نیست.

وی با اشاره به اینکه دانش سه مرحله تولید، توزیع و مصرف دارد، گفت: ما در مرحله تولید به خوبی عمل می‌کنیم اما در مرحله مصرف عملکرد خوبی نداریم؛ همچنین مشکل دیگر کشورهای جهان سوم این است که به ایده‌ها اهمیت نداده و اهل تفکر بسیار نیستند بنابراین اگر پارک علم و فناوری بتواند در زمینه تبدیل ایده‌ها به کار فعالیت داشته باشد به نتایج خوبی می‌رسیم.

سپس حسین نظام آبادی پور، بیان کرد: فضایی که امروز اینجا ایجاد شده است با دورهمی تمامی اعضای دانشگاه‌ها در گذشته نبوده و بسیار تلاش شده تا همه این افراد با یکدیگر همدل و همراه باشند تا بتوان خدمت مناسبی به مردم ارائه کرد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه باهنر کرمان، افزود: ساماندهی محیط کسب‌وکار بر عهده دولت است که در این مورد کمی غفلت شده است؛ یک مرکز نوآوری هم در استان افتتاح شده که متعلق به پارک بوده و ظرفیتی است که در استان می‌توان از آن به نفع دانشجویان استفاده کرد.

شایان ذکر است علاقه‌مندان جهت بازدید از نمایشگاه پژوهش و فناوری می‌توانند از تاریخ ۱۵ لغایت ۱۸ آذرماه به بازار موبایل ایران، واقع در بلوار جمهوری کرمان، طبقه چهارم مراجعه نمایند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هفته پژوهش فناوری استان کرمان علم و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۹۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس

مرکز تحقیقات و فناوری دو شرکت فعال در حوزه تولید واکسن های پلی ساکاریدی و ایمپلنت های ارتوپدی با حضور معاون اول و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در پارک فناوری پردیس افتتاح شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس و جمعی از مدیران و فناوران پارک، ساختمان دو شرکت جدید در پارک فناوری پردیس افتتاح شد.

یکی از این شرکت‌ها، شرکت رهپویان فناور صادق است که در سال ۱۳۹۸ با هدف تولید محصولات زیست فناورانه و واکسن‌های پلی ساکاریدی شامل هیب، پنوموکوک و مننژیت فعالیت خود را آغاز کرد. فاز اول ساختمان این شرکت در پارک فناوری پردیس حدود ۱۵۰۰ متر مربع شامل آزمایشگاه، واحد تولیدی و اداری می‌باشد.

در مرکز تحقیقات این شرکت که عصر سه شنبه مورد بهره برداری قرار گرفت، دو واکسن در مرحله مطالعات انسانی بوده و انتظار می‌رود که پس از انجام مطالعات لازم، در نیمه دوم سال، این دو واکسن پس از اخذ محوز‌های لازم وارد بازار شود.

افتتاح نخستین مرکز شتابدهی و هم آفرینی حوزه سلامت با مجوز معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در شرکت رهپویان فناور صادق از دیگر برنامه‌های این بازدید بود. این مرکز در راستای حمایت از استارتاپ‌های حوزه سلامت فعالیت خواهد داشت.

دیگر شرکت دانش‌بنیانی که افتتاح شد در حوزه تولید ایمپلنت‌های ارتوپدی مانند پیچ، پلک و نیل‌های اینترلاک به عنوان تثبیت کننده داخلی در درمان شکستگی‌ها فعالیت می‌کند.

محصولات این شرکت علاوه بر توزیع در بیش از ۱۵۰ مرکز پزشکی در داخل کشور به کشور‌های آلمان، سوئد، مالزی و... نیز صادر شده است.

دیگر خبرها

  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی و رونمایی محصولات دانش بنیان در سمنان
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • پارک علم و فناوری سلامت سمنان افتتاح شد
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان با حضور وزیر بهداشت
  • افتتاح پارک علم و فناوری سلامت در سمنان
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • مرکز واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی در پارک پردیس افتتاح شد
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن