Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی ناوگان روسیه روز دوشنبه گزارش داد خلبانان ناوگان دریای سیاه روسیه اولین پروازهای خود را در جریان برگزاری دوره آموزشی زمستانی، تمرین ردیابی ناوهای جنگی دشمن و حملات موشکی علیه اهداف دریایی آغاز کردند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های روسیه بمباران میدان هدف، شلیک موشک به اهداف ساحلی و دریایی و تمرین رزمی شکار و همچنین ردیابی زیردریایی‌ها و کشتی‌های فرضی دشمن در دریای سیاه را در جریان آموزش رزمی خود انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر رسانه‌ای وزارت دفاع روسیه همچنین تصریح کرد: بیش از ۲۰ جنگنده از جمله جنگنده‌های چند منظوره Su-۳۰SM، بمب افکن‌های خط مقدم Su-۲۴M، هواپیماهای Be-۱۲ و An-۲۶ و بالگردهای Mi-۸ و Ka-۲۷ در این رزمایش شرکت داشتند.

ناوگان ششم ایالات متحده در ۲۵ نوامبر اعلام کرد که ناوشکن موشکی «آرلی بروک نیروی دریایی آمریکا» در یک گشت زنی عادی وارد دریای سیاه شده است. بر اساس ادعای نیروی دریایی ایالات متحده، متحدان و شرکای ناتو به طور معمول در منطقه فعالیت می‌کنند تا از یک محیط دریایی امن و باثبات اطمینان حاصل کنند و ظرفیت شرکا را برای بهبود اثربخشی و قابلیت همکاری ایجاد کنند.

در همین حال، مرکز کنترل دفاع ملی روسیه در ۲۵ نوامبر گزارش داد که نیروهای دریایی روسیه ردیابی استقرار ناوشکن آمریکایی در دریای سیاه را آغاز کرده‌اند. بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، فعالیت کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا در دریای سیاه در حال تبدیل شدن به یک عامل بی‌ثبات‌کننده فزاینده در منطقه است و یکی از اهداف آن بهره‌برداری از خاک اوکراین برای اهداف نظامی است.

کد خبر 5369319

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت دفاع روسیه دریای سیاه ناتو رزمایش عراق ایالات متحده امریکا روسیه رژیم صهیونیستی عربستان سعودی ایران مذاکرات وین ولادیمیر پوتین لبنان اوکراین فلسطین واشنگتن جورج قرداحی امانوئل ماکرون دریای سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۹۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر از دست داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از افزایش تلفات نظامی ارتش اوکراین خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه در گزارش روزانه خود اعلام کرد که در درگیری در محور دونتسک، ارتش اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته ۶۳۰ نظامی خود را از دست داده است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: ارتش اوکراین علاوه بر این یک خودروی زرهی و چهار خودرو دیگر را در درگیری در مسیر دونتسک از دست داد.

بنا به این بیانیه، در درگیری درمحور آودیوکا، بیش از ۳۸۰ نظامی دیگر اوکراینی کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی روسیه طی شبانه روز گذشته ۶ موشک طوفان سایه و ۱۵۵ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اخیراً در گزارشی اعلام کرد که از آغاز عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین، کی یف بیش از ۴۴۴ هزار نظامی را از دست داده است.

کد خبر 6080139

دیگر خبرها

  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ/ فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد
  • آغاز رزمایش نظامی ارتش چین در مناطق مرزی با میانمار
  • تصاویری از مراسم رژه نیروهای مسلح در سراسر کشور | از رژه تیپ زرهیِ ارتش در زنجان تا رژه نیروی دریایی ارتش در ساری | ببینید
  • آغاز مراسم رژه گرامی داشت سالروز ارتش در بندرعباس
  • هزینه یک میلیارد دلاری آمریکا برای مقابله با حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ
  • کشته شدن 1000 نیروی نظامی اوکراین در حملات روسیه/هشدار گروسی نسبت به وقوع حادثه اتمی در نیروگاه زاپوروژیا 
  • ملوان روس کشتی توقیفی توسط ایران به کشورش باز می گردد
  • ملوان روس کشتی توقیفی توسط ایران به کشورش باز می‌گردد
  • روسیه: اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر از دست داد
  • آغاز رزمایش نیروهای مسلح تاجیکستان و روسیه در ختلان