Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی فرماندهی سایبری پنتاگون که یگان حملات هکری ارتش آمریکا به شمار می رود، برای نخستین بار با صراحت اما بدون اشاره به جزئیات اعلان کرد که اقدام تهاجمی علیه باجگیران سایبری را آغاز کرده است.

به گزارش مشرق، این سخنگو که نام او ذکر نشده افزود: این یگان به تهاجم برای از هم پاشیدن گروه های جنایتکار سایبری اقدام کرده که از شرکت های آمریکایی باج خواهی و باج گیری کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این از نخستین و شفاف ترین بیانیه های فرماندهی سایبری پنتاگون از هنگام حمله باج افزاری به خط لوله مهم انتقال سوخت کولونیال پایپ لاین در ماه مه است که این یگان در آن هنگام، جنایتکارانی را که سامانه های رایانه ای کسب وکار را در آمریکا را به گروگان می گیرند، هدف قرار داده بود.

سخنان اخیر ژنرال پاول ناکاسونه، رئیس یگان فرماندهی سایبری و مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا در نیویورک تایمز، نشانگر تمایل فزاینده فعالان رایانه ای ارتش آمریکا برای حمله به جنایتکاران و کشورهایی است که زیرساخت های حیاتی ایالات متحده را تهدید می کنند. ناکاسونه ماه گذشته گفت که دولت آمریکا عملیات علیه کاربران بدافزارهای باجگیر را شامل تلاش برای قطع منبع تامین مالی هکرها، افزایش داده است.

سازمان های امنیتی دولت آمریکا از هنگام متوقف شدن فعالیت خط لوله کلونیال پایپ لاین، انتقال دهنده اصلی سوخت در این کشور و همچنین یک تاسیسات فرآوری گوشت در پی حمله سایبری، تعقیب گروه های باجگیر را افزایش داده اند.

سی ان ان در ماه ژوئن به نقل از یک مقام آگاه گزارش داد که دولت آمریکا اقدامات تهاجمی در واکنش به این بدافزار باجگیری آغاز کرده است که شامل افشای اطلاعات و نظارت بر شبکه های سایبری جنایتکار است.  

ضد حمله دولت آمریکا علیه گروه های باج افزاری که بسیاری در شرق اروپا مستقر هستند، شامل محکوم کردن باجگیران و تحریم یک موسسه مبادله رمزارزها به اتهام پولشویی برای هکرهاست.

کاخ سفید که برای اعمال فشار بر دولت روسیه برای سرکوب جنایتکاران سایبری که از خاک این کشور فعالیت می کنند، تلاش کرده،  اعلان کرد که قرار است موضوع امنیت سایبری در گفت وگوی تلفنی روز سه شنبه جو بایدن و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری های آمریکا و روسیه، مطرح شود. بایدن ۶ ماه پیش نیز در نشست ژنو از پوتین خواسته بود، علیه هکرها اقدام کند.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو نیویورک تایمز روسیه پنتاگون آژانس امنیت ملی آمریکا ولادیمیر پوتین ارتش آمریکا کاخ سفید دولت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۹۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات گرده‌افشانی در نخیلات آبادان

ایسنا/خوزستان مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: عملیات گرده افشانی یا لقاح که از مهمترین عملیات داشت نخیلات در آبادان بوده آغاز شده است.

حسن دشتی نژاد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: همزمان با آغاز بهار طبیعت، اسپات‌های ماده در نخیلات آبادان شکوفا شده و عملیات گرده افشانی یا لقاح که از مهمترین عملیات داشت نخیلات در آبادان بوده آغاز شده است.

وی افزود: نظارت بر عملیات گرده افشانی توسط کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی منیوحی در روزهای آغازین سال نو انجام شده است.

 مدیر جهاد کشاورزی آبادان بیان کرد: آبادان دارای بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار نخیلات است و شکوفا شدن اسپات‌ها از رقم استعمران که ۷۵ درصد کل نخیلات منطقه را تشکیل می‌دهد آغاز شده است و این روند تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش چین به اتهامات آمریکا و انگلیس
  • عملیات بازگشایی راه خلخال به پونل آغاز شد
  • پنتاگون حمله هوایی آمریکا به شرق سوریه را رد کرد
  • شهادت نیروی سپاه در دیرالزور / پنتاگون: به سوریه حمله نکردیم
  • وحشت آمریکا از عواقب شهادت مستشار ایرانی | پنتاگون : ما نبودیم !
  • پنتاگون: تعداد قربانیان غیرنظامی در غزه بسیار بالاست
  • چین به هک اطلاعات مقامات آمریکا و انگلیس متهم شد
  • آغاز عملیات گرده‌افشانی در نخیلات آبادان
  • تحریم چین ازسوی آمریکا برای حمله سایبری به زیرساخت‌ها
  • انگلیس، چین را به حملات سایبری متهم کرد