Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: ۳۶ نماینده درباره انتصاب فامیلی تذکر داده اند. ما از آن‌ها خواستیم مصادیق این انتصاب‌ها را به ما اعلام کنند، ولی آن‌ها گفتند نگاه ما این است که این چنین انتصاب‌هایی انجام نشود یا گفتند ما از رسانه‌ها شنیدیم که تقاضای ما بررسی دقیق از سوی نمایندگان است.

سیدمحمد حسینی در نشست خبری امروز (دوشنبه ۱۵ آذر) خود با بیان اینکه ما بر تعامل مجلس و دولت تاکید داریم، اظهار کرد: باید از حاشیه و مسایل تنش زا در رابطه بین دو قوا پرهیز کنیم تا دود برخی اختلافات به چشم مردم نرود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: در رای اعتماد به وزرای پیشنهادی تعامل خوبی بین دولت و مجلس شکل گرفت؛ فقط وزیر آموزش و پرورش رای نیاورد که همیشه انتخاب وزیر برای این وزارتخانه با چالش و حساسیت همراه بوده است.   معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه دنبال قیاس با دولت قبل در تعامل با مجلس نیستیم، افزود: برخی نمایندگان که با رییس جمهور جلسه دارند اعلام می‌کنند حتی یکبار موفق نشدیم با رییس جمهور قبلی جلسه داشته باشیم. هر دو هفته چندین مجمع استانی برگزار شده است. تاکنون رییس جمهور با ۹ مجمع استانی جلسه داشته اند و همه نمایندگان این مجامع نظرات خود را اعلام کرده اند. در این صد روز رییس جمهور پنج بار در مجلس حضور یافتند.   حسینی خاطرنشان کرد: مصوبات مجلس بدون وقفه ابلاغ می‌شود و یک مورد هم نبوده که به تاخیر بیفتد. جلسات سران سه قوه هم منظم برگزار می‌شود. برنامه ریزی انجام شده، معاون اول با کمیسیون‌های مجلس دیدار خواهد داشت که جلسه اول با کمیسیون اقتصادی برگزار شده است.

وی گفت: لایحه بودجه در دولت نهایی شده است. قرار شد تعامل و هماهنگی بیشتری با کمیسیون برنامه و بودجه شود و یکشنبه آینده لایحه با حضور رییس جمهور تقدیم مجلس شود.

وی تاکید کرد: این دولت، دولت پاسخگوست و به ابهامات و سئوالات پاسخ می‌دهد.

حسینی افزود: ۱۴۰ لایحه از دولت قبل باقی مانده بود که دولت جدید باید بر اساس آیین نامه دولت و مجلس درباره آن‌ها اظهارنظر کند که بررسی ۹۴ لایحه در دولت ادامه می‌یابد، درباره ۱۵ لایحه تقاضای استرداد شده است و سایر موارد هنوز در مرحله رسیدگی است.

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه ۵۵۷ طرح از سوی نمایندگان مطرح شده است، گفت: نگاه رییس جمهور این است که طور کلی، لایحه تهیه شود؛ زیرا در تهیه لایحه کار کارشناسی دقیق تری انجام می‌شود و مسائلی مثل بار مالی آن دقیق‌تر بررسی خواهد شد. باید نمایندگان قانع شوند که به جای طرح، لایحه تهیه شود.

وی اظهار کرد: از نمایندگان توقع داریم محدودیت‌های دولت را در نظر داشته باشند. برخی نمایندگان توقع ۲۰ پروژه بزرگ دارند که اجرای همه آن‌ها در توان دولت نیست. انتظار داریم نمایندگان واقع بین باشند.

حسینی بیان کرد: ۲۵۵ مورد سوال از دولت انجام شده است و به ۴/۵ برابر قبل رسیده است که این حق نمایندگان است، ولی اگر وزرا دائم قرار باشد به سوالات پاسخ دهند به کار خود نمی‌رسند. ۱۰۰ سوال را فقط سه نماینده مطرح کرده اند. بیشترین سوال از وزارت نیرو شده است. وزیر جدید که نقشی در مسایل کم آبی نداشته است، ولی ۳۹ سوال از او طرح شده است. برنامه ریزی برای حل بحران آب انجام شده است و دولت توان خود را برای حل بحران به کار برده است. عهد دولت ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال است نمایندگان صبر کنند اگر کم کاری شد، سوال کنند، ولی تازه کار شروع شده است.

۳۶ نماینده درباره انتصاب فامیلی تذکر داده اند،، اما ...

حسینی با اشاره به اینکه رییس جمهور و معاونان رییس جمهور در دسترس نمایندگان هستند، گفت: نمایندگان بجای تذکر از ما توضیح بخواهند. ۳۶ نماینده درباره انتصاب فامیلی تذکر داده اند. ما از آن‌ها خواستیم مصادیق این انتصاب‌ها را به ما اعلام کنند، ولی آن‌ها گفتند نگاه ما این است که این چنین انتصاب‌هایی انجام نشود یا گفتند ما از رسانه‌ها شنیدیم که تقاضای ما بررسی دقیق از سوی نمایندگان است. اگر ما در پاسخ به نمایندگان کوتاهی کردیم، نمایندگان تذکر و سوال خود را از تریبون اعلام کنند. نمایندگان توقع کار از دولت دارند و توقع ما هم این است که دولت تضعیف نشود.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه پاسخ ما به سوالات و تذکرات رسانه‌ای نمی‌شود، گفت: ما بلافاصله به سوالات پاسخ مکتوب می‌دهیم، ولی سازوکاری برای رسانه‌ای کردن تذکرات وجود ندارد. باید سازوکاری برای پاسخ دولت در مجلس در نظر گرفته شود. گاهی سوالات و تذکرات خیلی محترمانه بوده و حاوی توهین نیست، اما تلقی کم کاری دولت در حوزه‌ای می‌شود، ولی پاسخ دولت رسانه‌ای نمی‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که نظر دولت درباره طرح صیانت از فضای مجازی چیست، اظهار کرد: طرح صیانت از دوره دولت قبل مطرح بود که وزیر ارتباطات به عنوان نماینده دولت در جلسات مجلس حاضر می‌شد؛ فعلا طرح به مرکز پژوهش‌ها برگشت.   منبع: خبرآنلاین

منبع: فرارو

کلیدواژه: تذکر نماینده های مجلس انتصابات فامیلی درباره انتصاب رییس جمهور ۳۶ نماینده انتصاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۹۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود

بهادری جهرمی گفت: این دولت در طول دوره گذشته تعامل خوبی با مجلس یازدهم داشت، همین مسیر تعاملی دولت با مجلس دوازدهم نیز ادامه خواهد یافت.

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه طی سخنانی ضمن گرامیداشت شکست تاریخی حمله نظامی آمریکا به طبس و قدردانی از مردم سمنان برای استقبال پرشور از رییس‌جمهور و هیات دولت در سفر استانی اخیر اعضای کابینه، بیان کرد: اعضای دولت به صورت شبانه‌روزی برای حل مشکلات و توسعه کشور می‌کوشند.

وی افزود: رییس‌جمهور هم‌اکنون در سفر به پاکستان هستند و سعی می‌شود برای تحقق شعار سال از تمامی ظرفیت‌های داخلی و خارجی استفاده شود. ایشان فردا به سریلانکا خواهند رفت و توافقات دوجانبه وجود خواهد داشت و یک پروژه افتتاح خواهد شد.

سخنگوی دولت اظهار داشت: هم‌چنین هفته گذشته سومین جلسه معاون اول رئیس جمهور با فعالان بخش خصوصی برگزار شد و این جلسات با توجه به شعار سال و لزوم دخیل کردن مردم و بخش خصوصی در اقتصاد برگزار و دنبال می‌شود.

بهادری‌جهرمی در پاسخ به سوالی پیرامون سفر فردای رییس‌جمهور به سریلانکا گفت: سفر رییس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا با محوریت توسعه روابط است و با توجه به اقدامات تروریستی و اقدامات خرابکارانه در منطقه، توسعه و تقویت همکاری‌های دو کشور نیز دنبال می‌شود و در زمینه تبادلات اقتصادی اهمیت دارد. حجم تجارت خارجی دو کشور افزایش یافته و صادرات ما به پاکستان هم افزایش داشته است. پاکستان در سال گذشته ششمین مقصد صادراتی برای ما بوده و میزان صادرات از ۱.۵ میلیارد دلار به بیش از ۲ میلیارد دلار رسیده است. در این سفر هدف‌گذاری شده که حجم تجاری تبادلات به ۱۰ میلیارد دلار برسد.

وی اضافه کرد: در سفر رییس‌جمهور به کشور سریلانکا، یک پروژه و طرح انتقال آب، سدسازی و نیروگاه با حجم گسترده و توان فنی گسترده توسط نخبگان ایرانی اجرا شده که فردا با حضور رییس‌جمهور افتتاح خواهد شد. ارزش این پروژه حدود ۵۰۰ میلیون دلار بوده که توسط دولت سریلانکا تامین شده و کار اجرا توسط نخبگان ایرانی انجام شده است.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • برگزاری نشست کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون دوومیدانی | انتخاب روسا و نمایندگان کمیسیون ها در مجمع
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم
  • واکنش میرسلیم به ادعای تذکر رهبری به برخی مسئولان درباره گشت ارشاد /هرکسی در مقابل احکام الهی بایستد آدم فاسقی است
  • واکنش تایوان به تخصیص بسته کمک‌های مالی جدید آمریکا
  • تذکر نماینده مردم شوش در مجلس به وزرای اقتصاد و ورزش
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا