Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین بوچانی رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، در نشست خبری سیزدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و هشتمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی که امروز به صورت مجازی برگزار شد،گفت: این جشنواره به صورت مشترک با مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف از برگزاری مشترک جشنواره، نگاه یکپارچه به مسائل شهری و روستایی و ارتباط میان حوزه‌های مدیریتی و پژوهشی است.

بوچانی در ادامه گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب به دو مقوله توسعه دانش و پژوهش توصیه شده است که این امر دستاوردهای نوآورانه و خلاقانه را از کجروی‌های مدیریت شهری به سلامتی عبور می‌دهد.
وی به اولویت این جشنواره به نخبگان محلی و مناطق تهران اشاره کرد و گفت: این جشنواره تلاش می‌کند گام موثری در ارتباط با مراکز علمی پژوهشی ایجاد نماید.

وی در ادامه گفت: جشنواره در 16 محور و 5 قالب کتاب، مقاله، پایان‌نامه، طرح پژوهشی و طرح‌های نوآورانه پذیرش آثار داشته است، این جشنواره و مرکز مطالعات به شرایط حال و آینده پایتخت می‌اندیشد و تلاش می‌کند که دانش مراکز دانشگاهی را در اختیار مدیریت شهری قرار دهد.

بوچانی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها دستگاه‌های اجرایی هستند و به‌کار بردن نتایج پژوهش ها توسط آنها نواقص را می کاهد، گفت: در حوزه حمل و نقل، ساخت و ساز و پسماند با اتکا و الزام به پژوهش می‌توانند این مشکلات را کاهش داد. 

شهرها متناسب با جمعیت، نیازمندی‌‌هایشان تغییر میکنند

اسمعیل زیارتی نصرآبادی رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: فرایندها از حالت سنتی خارج شده و رویدادها باظرفیت های دنیای امروز برگزار می شود و به سوی هوشمند سازی پیش می رود.
وی با اشاره به نقش مهم رویدادهای اینچنینی در به اشتراک گذاشتن دانش گفت:شهرها متناسب با جمعیت، نیازمندیهاشان تغییر می‌کنند.شهرهای بزرگتر دانش خود را با شهرهای کوچک تر به اشتراک می‌گذارند تا موفقیت های مشترکی به دست بیاورند. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دهیاری ها وزارت ارشاد شهری و روستایی مرکز مطالعات مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۹۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت‌ های حوزه حمل و نقل و مسکن بررسی شد

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از نشست مشترک با رئیس مرکز پژوهش های مجلس در خصوص بررسی اولویت های کشور در حوزه حمل و نقل و مسکن خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری، در تشریح نشست مشترک اعضای کمیسیون عمران با رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: نشست با حضور آقای بابک نگهداری رئیس مرکز پژوهش های مجلس و معاونان وی برگزار شد

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: رئیس مرکز پژوهش ها در این جلسه گزارشی از برنامه ها و اولویت های سال جاری کشور در حوزه های حمل و نقل و مسکن ارائه کرد. یکی از موضوعاتی که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت، ضرورت ارتقای خدمات و ایمنی در حوزه حمل و نقل با حضور و مشارکت مردم و نیز افزایش بهره وری کشور از مزیت های کریدوری بود. در حوزه کاهش تصادفات نیز مطابق با قانون برنامه هفتم پیشرفت برنامه و سیاست هایی را تدوین کرده بودند که در صورت اجرا می تواند بسیار موثر باشد.

وی ادامه داد: در حوزه مسکن نیز به پیشرفت کمتر از انتظار قانون جهش تولید مسکن اشاره کرده و معتقد بودند در این شرایط با افزایش تولید خانه های استطاعت پذیر، تقویت تسهیلات و حمایت های دولتی و نیز رفع موانع تولید بخش خصوصی می توانیم نسبت به مهار تورم در این حوزه اقدام کنیم، چرا که در سه سال اخیر شاهد افزایش سرسام آور تورم در این حوزه بودیم که موجب افزایش فشار به طبقه کم درآمد جامعه شده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ضرورت ارتقای استطاعت خرید مسکن و افزایش مسکن استیجاری حمایتی در جهت بهبود وضعیت بازار مسکن تاکید کرد: رییس مرکز پژوهش ها همچنین در این جلسه راه کارها و پیشنهاداتی را برای بهبود وضعیت مسکن در کشور را با بررسی اقدامات سایر کشورهای ارائه کرد.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: در حال حاضر وضعیت مسکن در شرایط نامناسبی قرار داشته و ما در مجلس در حال تلاش هستیم به برنامه مطلوبی برای مدیریت بازار مسکن و اجرای دقیق قانون جهش تولید مسکن و رونق ساخت و عرضه خانه برسیم تا سهم تامین مسکن را در سبد هزینه های خانواده ها که به شدت رشد داشته است را کاهش دهیم. در این مسیر هم معتقدیم باید از سیاست های متنوع بهره برد و یک نسخه واحد برای تمامی مناطق کشور اثربخشی نخواهد داشت. برنامه های مرکز پژوهش ها بسیار خوب بوده و دیدگاه بسیار خوبی به نمایندگان به ویژه اعضای کمیسیون عمران می دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • مشهد میزبان طرح ملی «زندگی و بالندگی»
  • پژوهش ستون مستندسازی رادیویی است/ برنامه‌ساز حرفه‌ای آموزش ببیند
  • چگونه می‌توان قهوه نوشید و بی‌خواب نشد؟
  • اولویت‌ های حوزه حمل و نقل و مسکن بررسی شد
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی در تجهیزات مخابراتی
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی توسط محققان کشور
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی
  • هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی برگزار می‌شود
  • آماده باش تیم‌های امدادی اصفهان تا روز چهارشنبه