Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@04:28:23 GMT

جزییاتی از تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۹۷۳۹

جزییاتی از تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه

بر اساس اعلام خبرگزاری اسپوتنیک، مقامات دولت آمریکا امروز از بررسی اعمال تحریم های احتمالی علیه اطرافیان پوتین به بهانه بازدارندگی حمله ادعایی روسیه به اوکراین هستند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مقامات آمریکا امروز دوشنبه اعلام کردند که اعمال تحریم های احتمالی علیه مسکو را به بهانه بازدارندگی حمله ادعایی روسیه به اوکراین بررسی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام این خبرگزاری، دولت بایدن اعلام کرده است که تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه ممکن است اطرافیان پوتین، شرکت های انرژی و سیستم سوئیفت در روسیه را دربرگیرد.

در همین راستا، آمریکا و اروپا پیشتر نیز تهدید کرده بودند که تحریم های اقتصادی شدیدی را علیه روسیه به این بهانه اعمال خواهند کرد.

گفتنی است که خبر بررسی تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه درست یک روز پیش از گفتگوی سران دو کشور رسانه ای شده است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو اوکراین ولادیمیر پوتین اروپا دولت بایدن مسکو روسیه علیه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۹۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیاهو برای هیچ؛ آمریکا گردان اسرائیلی را تحریم نمی‌کند

طبق گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت، آمریکا پس از فشار اسرائیل از تصمیم خود برای اعمال تحریم علیه گردان «نتزاه یهودا» عقب نشینی کرد.

به گزارش مشرق، با گذشت چند روز از جنجال‌ها درباره برنامه آمریکا برای تحریم یک گردان ارتش رژیم صهیونیستی، دو مقام اسرائیلی گفتند که این کار منتفی شد.

این دو مقام به روزنامه یدیعوت آحارونوت گفتند که آمریکا گردان نتزاه یهودا را تحریم نخواهد کرد. به گفته آنها، پس از فشار همه طیف‌های سیاسی در اسرائیل، آمریکا تصمیم گرفته که این گردان را تحریم نکند.

پیش‌از این، وبگاه «آکسیوس» به نقل از سه منبع آمریکایی آگاه گزارش کرد که وزیر خارجه آنتونی بلینکن ظرف چند روز آینده، تحریم‌هایی را علیه این گردان «به دلیل نقض حقوق بشر در کرانه باختری» اعلام می‌کند.

به دنبال انتشار این خبر، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین رهبر اپوزیسیون این رژیم یائیر لاپید به صورت جداگانه با این اقدام احتمالی مخالفت کردند.

طبق قانون ۱۹۹۷ به نوشته «پاتریک لیهی»، ارسال کمک‌های خارجی آمریکا و برنامه‌های آموزشی وزارت دفاع ایالات متحده در اختیار یگان‌های امنیتی،‌نظامی و پلیسی که مرتکب نقض حقوق بشر می‌شوند، قرار نمی‌گیرد.

نتزاه یهودا بعنوان یک یگان ویژه از سربازان افراطی یهودی تشکیل شد که همگی اعضای آن را مردان تشکیل می‌دهند. نظامیان این گردان علیه غیرنظامیان فلسطینی درکرانه باختری مرتکب خشونت می‌شوند.

نتانیاهو گفته بود که با چنین تصمیمی مبارزه خواهد کرد و لاپید اعمال تحریم آمریکا علیه این گردان را «اشتباه» خواند و گفت که این رژیم «باید اقدام و آن را لغو کند».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • هیاهو برای هیچ؛ آمریکا گردان اسرائیلی را تحریم نمی‌کند
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲
  • ارسال سلاح به کی‌یف و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران