Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه با بیان اینکه مطالبات فرابرجامی در متن مکتوب ایران نیست، اعلام کرد: انتظار این است طرف‌های مقابل با پیشنهاد‌ها و پاسخ‌های مشخص شامل لغو تحریم‌ها به وین آمده و دست از بازی مقصرنمایی بردارند.
به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امشب (دوشنبه) در پستی اینستاگرامی درباره مذاکرات وین نوشت: توافق باید جامع باشد که مردم به طور ملموس نتایج آن را احساس کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: برای رسیدن به یک توافق خوب جدی هستیم. توافق باید جامع باشد که مردم به طور ملموس نتایج آن را احساس کنند.

وزیر خارجه خاطرنشان کرد: آنچه که هیأت ایرانی به عنوان متن مکتوب ارائه داده، کاملا در چارچوب برجام است و هیچ چیزی فراتر از برجام در آن نیست و مطالبات فرابرجامی در متن نیست.

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: صراحتا به آقای بورل اعلام کردم که اخبار غنی سازی ۹۰ درصدی ایران کذب محض است.

وی نوشت: انتظار این است که در ادامه گفتگو، طرف‌های مقابل با پیشنهاد‌ها و پاسخ‌های مشخص شامل لغو تحریم‌ها به وین آمده و دست از بازی مقصرنمایی بردارند. در این صورت توافق خوب در دسترس است. ما مسیر دیپلماسی و مذاکره را در وین و در چارچوب منطق مذاکراتی و تفاهم دنبال خواهیم کرد.

وزیر خارجه امروز در نشست خبری مشترک با فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه نیز تصریح کرد: در اثنای مذاکرات برخی از رسانه‌ها و لابی‌ها تلاش کردند القا کنند که جمهوری اسلامی ایران همزمان با مذاکرات غنی سازی ۹۰ درصد را شروع کرده است. در تماسی که بامداد جمعه آقای جوزپ بورل با من داشت این موضوع و نگرانی را مطرح کرد و من به صراحت به ایشان گفتم که این صرفا یک جوسازی است. جمهوری اسلامی ایران در همان چارچوبی که با شفافیت اعلام کرده و در چارچوب ان. پی. تی، بحث غنی سازی ۲۰ درصد و بالاتر خودش را ادامه می‌دهد و برای غنی سازی ۹۰ درصد، هیچ اخباری که شما عنوان می‌کنید مورد تأیید قرار نمی‌دهیم و کذب محض است.

امیرعبداللهیان بیان کرد: ما با جدیت و با حسن نیت در میز مذاکره حضور یافتیم و همزمان با میز مذاکره به دنبال «پلان دو» نخواهیم بود. منتظر می‌مانیم و تلاش می‌کنیم با مذاکراتی قوی و متین بتوانیم در راستای لغو تحریم‌ها، پیشرفت‌هایی که مورد انتظار ملت است، حاصل شود

منبع: فرارو

کلیدواژه: امیر عبداللهیان مذاکرات وین لغو تحریم غنی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۰۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان عازم عشق‌آباد شد

وزیر امور خارجه کشورمان به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ترکمنستان دقایقی پیش تهران را به مقصد عشق‌آباد ترک کرد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالی‌رتبه ترکمنستان تهران را به مقصد این کشور ترک کرد.

گفت‌وگو در خصوص مسایل مورد علاقه دوجانبه به خصوص مسایل اقتصادی و تجاری، ترانزیت، انرژی و مبارزه با تروریسم از مهم‌ترین موضوعات مورد رایزنی در جریان این سفر خواهد بود.

در این سفر کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان، دمیرچی‌لو مدیرکل اوراسیا و علیرضا محمودی مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه امیرعبداللهیان را همراهی می‌کنند.

بر اساس این گزارش، ایران و ترکمنستان در جریان سفر سال گذشته قربانقلی بردی محمداف رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان و رئیسی جمهور سابق این کشور به تهران ۵ سند همکاری در زمینه‌های ترانزیت، برق، گاز، تجارت و سرمایه‌گذاری بین دو کشور امضا کردند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • توافق ایران و ترکمنستان برای سفر رئیسی به عشق آباد
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکمنستان
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترکمنستانی
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکمنستان در عشق‌آباد
  • امیرعبداللهیان با همتای ترکمنستانی‌ خود دیدار کرد
  • سفر امیر عبداللهیان به عشق‌ آباد
  • امیرعبداللهیان عازم عشق‌آباد شد
  • امیرعبداللهیان به ترکمنستان می‌رود
  • امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد
  • سفر اسماعیل هنیه به ایران/ حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین/ جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان