Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-20@04:51:14 GMT

شاد شدن نتانیاهو از مواضع ضد ایرانی نفتالی بنت

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۶۰۴۰۱

شاد شدن نتانیاهو از مواضع ضد ایرانی نفتالی بنت

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی از اینکه رئیس جدید کابینه این رژیم هم سیاست‌های شکست خورده خودش را علیه ایران در پیش گرفته شادمان شد.

به گزارش فارس، در شرایطی که شماری از مقام‌های کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی به شکست سیاست‌های او در قبال ایران اعتراف کرده‌اند او امروز دوشنبه از اینکه «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر فعلی رژیم سیاست‌هایی مشابه خودش را در دستور کار قرار داده ابراز خرسندی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته روزنامه «جروزالم پست» نتانیاهو در جریان سخنرانی در حزب «لیکود» گفته از اینکه نفتالی بنت اکنون سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تری علیه ایران در پیش گرفته خرسند است.

او گفته وقتی که نفتالی بنت و یائیر لاپید قدرت را در دست گرفتند گفتند که تنها پشت در‌های بسته مخالفت‌های خود با جامعه بین‌المللی علیه ایران را ابراز خواهند کرد. اما اخیراً نفتالی بنت مخالفت‌های خودش را حتی با دولت جو بایدن به صراحت ابراز کرده است.

نتانیاهو در ادامه درباره ویژگی‌های توافق هسته‌ای با ایران هم اظهارنظر کرد و گفت: «تن‌ها توافق قابل قبول، توافقی است که توانمندی هسته‌ای ایران را از بین می‌برد. بدون چنین توافقی، اسرائیل باید آماده باشد تا به تنهایی علیه برنامه هسته‌ای ایران اقدام کند.»

شماری از مقام‌های کابینه نتانیاهو به اشتباه بودن سیاست‌های او در قبال ایران اعتراف کرده‌اند. «دنی سیترینوویچ» از بالاترین مقامات نظامی صهیونیست نیز که مسئول گردآوری و تحلیل اطلاعات مرتبط با ایران در دوره نتانیاهو و وابسته نظامی تل آویو در سفارتخانه این رژیم در آمریکا به مدت سه سال بود چهارشنبه گذشته به روزنامه تایمز اسرائیل گفت که «ناکامی‌های فاحش اسرائیل در قبال ایران» برنامه هسته‌ای تهران را سرعت بخشیده است. او گفت که دولت نتانیاهو دچار «محاسبات اشتباه» در خصوص ایران شده بود و اکنون نفتالی بنت نیز همان مسیر را می‌رود.

او ادعا کرد که در زمان خروج آمریکا از برجام، بار‌ها مخالفت خود را با این اقدام اعلام کرده بود، اما نتانیاهو اعتنایی به سخنانش نمی‌کرد

همزمان روزنامه نیویورک تایمز نیز در مقاله‌ای به قلم «توماس فریدمن» نوشت که «موشه یعلون» وزیر جنگ اسرائیل که در زمان امضای برجام به شدت با این توافق مخالف بود، اخیرا در کنفرانسی گفته است که تصمیم ترامپ برای خروج از این توافق «اشتباه بزرگی» بود که با تشویق نتانیاهو صورت گرفت.

موشه یعلون در این کنفرانس گفته بود که خروج از برجام «بدترین تصمیم در ده سال گذشته» در ارتباط با ایران بوده است.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی تنها دارنده تسلیحات اتمی در خاورمیانه بوده و بر اساس گزارش‌ها، این رژیم بیش از ۹۰ کلاهک اتمی در زرادخانه خود نگهداری می‌کند. از سوی دیگر، این رژیم مواد شکافت پذیر کافی برای ساخت دستکم ۲۰۰ سلاح اتمی دیگر دارد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: نتانیاهو مواضع ضد ایرانی نفتالی بنت هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۰۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود +فیلم

حسین امیرعبداللهیان در دیدار با «تور ونسلند» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه گفت: نتانیاهو از کنترل خارج شده است و باید مهار شود.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌ها و دیدارهای دیپلماتیک خود در نیویورک، روز جمعه به وقت محلی با « تور ونسلند» دستیار و هماهنگ کننده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه ایران گفت: عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع نظامی رژیم متجاوز صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و حقوق بین‌الملل را تشریح کرد و گفت: با وجودی که ایران قادر بود این عملیات را در شعاع گسترده‌تری انجام دهد، صرفاً آن بخش از مواضع نظامی رژیم صهیونیستی هدف قرار داده شد که از آنجا حمله به سفارت کشورمان در دمشق صورت گرفته بود.

امیرعبداللهیان افزود: رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و متحدانش در حال قتل عام و نسل کشی کودکان و زنان بی دفاع فلسطینی در غزه است.

او تصریح کرد: عامل اصلی ثبات و امنیت در منطقه، توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری و برقراری آتش‌بس پایدار است. وی خاطر نشان کرد: نتانیاهو از کنترل خارج شده است و باید مهار گردد.

«تور ونسلند» دستیار و هماهنگ کننده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور صلح خاورمیانه نیز با تاکید بر مخاطرات ناشی از گسترش دامنه تنش‌ها در منطقه، اظهار داشت که شرایط از کنترل خارج شده و وضعیت مردم فلسطین تاسف آور است.

وی گفت سازمان ملل متحد خواستار تنش‌ زدایی در منطقه است و تمام تلاش خود را برای کمک به برقراری صلح و امنیت بکار می‌گیرد.

ونسلند یادآور شد: جامعه بین المللی می‌بایست بر دستیابی به آتش بس فوری در غزه و پایان فوری جنگ متمرکز باشد.

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: نتانیاهو باید مهار شود
  • وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود +فیلم
  • ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی
  • حماس: مواضع دولت بایدن درباره غزه متناقض است
  • نتانیاهو : موجودیت اسراییل در خطر است
  • مواضع بن‌غفیر باردیگرخبرسازشد/اعدام زندانیان فلسطینی به‌بهانه جا!
  • مواجهه خانواده‌های ایرانی با هزینه‌های کمرشکن سلامت
  • مواجهه ۲.۴۲ درصدی خانواده‌های ایرانی با هزینه‌های سلامت/ راهکار‌های کاهش هزینه‌های کمرشکن سلامت در ایران
  • نتانیاهو؛ آقای شکست
  • حسادت زلنسکی به نتانیاهو: از اوکراین هم مثل اسراییل دفاع کنید