Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از انجام عملیات تهاجمی گسترده در عمق خاک عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش ایسنا، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که نیروهای یمنی روز دوشنبه عملیات گسترده‌ تهاجمی در عمق خاک عربستان انجام دادند.

وی افزود: این عملیات در پاسخ به جنایت‌های ائتلاف متجاوز سعودی و آمریکایی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یحیی سریع تأکید کرد که جزئیات مربوط به این عملیات را روز سه شنبه اعلام خواهد کرد.

منابع خبری اعلام کردند که نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی روز دوشنبه چند موشک بالستیک به سمت ریاض شلیک کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: یمن عربستان یحیی سریع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۰۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم

به گزارش قدس آنلاین، ژنرال پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون بدون اشاره به اینکه پاسخ تنبیهی تهران به رژیم صهیونیستی پس از تجاوزگری این رژیم علیه کنسولگری ایران در سوریه صورت گرفت، گفت: پاسخ به ایران یک تصمیم مستقل برای (رژیم) اسرائیل است و ما در ارتباط دائمی با آنها هستیم.

وی افزود: ما با (رژیم) اسرائیل و بقیه شرکای خود در تماس هستیم تا شاهد گسترش درگیری‌ها نباشیم.

رایدر ضمن تکرار دوباره مواضع حمایتی آمریکا از رژیم صهیونیستی، گفت: ما در دفاع از (رژیم) اسرائیل تردید نخواهیم کرد و برای محافظت از نیروهای خود در منطقه تلاش خواهیم کرد.

سخنگوی پنتاگون با بیان اینکه آنچه ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه و گسترده از داخل خاک ایران بود، اضافه کرد: ما بر همکاری با شرکای خود در منطقه تمرکز کردیم تا تنش‌ها به جنگ منطقه‌ای تبدیل نشود.

رایدر همچنین با اشاره به اینکه تنش‌ها در منطقه از زمان حمله حماس بالا بوده است، گفت: وزیر دفاع آمریکا یک سری تماس‌ها برای کاهش تنش‌ها انجام داد تا به سوی جنگ گسترده‌تر نرویم.

وی در ادامه با بیان اینکه وضعیت انسانی در غزه خطرناک است و ما در حال ارتباط با اسرائیلی‌ها درباره عملیات احتمالی در رفح هستیم، افزود: نشانه‌های اولیه درباره پاسخ اسرائیلی‌ها به درخواست‌های ما در مورد عملیات در رفح خوب است.

سخنگوی پنتاگون مدعی شد: حوثی‌ها (انصارالله یمن) کشتی های بیش از ۵۰ کشور را هدف قرار دادند و شهروندان کشورهایی را که درگیر جنگ غزه نبودند، کشتند و هم اکنون تنها هدف ما باز کردن کریدور دریای سرخ و تضمین امنیت ناوبری دریایی است.

گفتنی است؛ نیروهای مسلح یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مردم غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب عازم سرزمین‌های اشغالی بودند، هدف قرار داده است.

نیروهای مسلح یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و کشتی نیروهای ائتلاف حامی رژیم اسرائیل را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

آمریکا و انگلیس چند نوبت به بهانه صیانت از کشتیرانی بین‌المللی علیه مواضع نیروهای یمنی حمله کردند، اما این اقدامات به گواه کارشناسان بین‌المللی نتوانسته تا حملات علیه کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را مهار و بازدارندگی ایجاد کند.

اتحادیه اروپا نیز یک ماموریت دریایی در دریای سرخ موسوم به «آسپیدس» تشکیل داده و مدعی شده که هدف از این عملیات، فقط دفاعی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
  • نیروهای حافظ صلح روسیه قره باغ را ترک می‌کنند
  • تثبیت موازنه قدرت نظامی منطقه با انجام عملیات صبح صادق
  • زائران حج تمتع از ۲۱ ایستگاه پروازی اعزام می‌شوند
  • وزیر جنگ اسرائیل فرمان حمله نظامی گسترده را صادر کرد
  • اسرائیل: برای یورش گسترده به رفح آماده می شویم
  • ارتش رژیم صهیونیستی: برای یورش گسترده به رفح آماده می‌شویم
  • ماموریتی بزرگ در پرسپولیس که یحیی از پس آن بر نیامد اما اوسمار انجام داد
  • به‌کارگیری واگن‌های وارداتی در زمستان امسال در خطوط مترو
  • ارتش اردن پروازهای هوایی خود را افزایش داد