Web Analytics Made Easy - Statcounter

الجزیره می‎گوید دیدار‌های دیپلماتیک درون منطقه‌ای اخیر از وقوع تغییرات در معادلات منطقه‌ای خبر می‌دهند. خبرگزاری میزان – سفر مقام ارشد امنیت ملی امارات به ایران برای توسعه روابط، در پی تلاش عربستان برای حل اختلاف‌ها با ایران، از وقوع تغییرات گسترده در معادلات منطقه‌ای حکایت دارد.   به گزارش «الجزیره»، مقام‌های اماراتی تاکید دارند که خواهان بهبود روابط گرم و برادرانه با ایران به عنوان قدرت ژئوپلتیک هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در همین راستا، «طحنون بن زاید آل نهیان»، مشاور امنیت ملی امارات به ایران سفر کرد تا گفت‎وگو‌هایی در سطح بالا انجام دهد؛ این اقدام نشانه‌ای از آب شدن یخ روابط میان دو کشور است.   «انور قرقاش»، مشاور رئیس دولت امارات در امور خارجی، با انتشار توییتی، اهداف سفر مشاور امنیت ملی این کشور به تهران را تشریح کرد.   «قرقاش»، نوشت «سفر شیخ طحنون بن زاید به تهران در ادامه تلاش‌های امارات با هدف تقویت پل‌های ارتباطی و همکاری در منطقه براساس منافع ملی، انجام می‌شود.»   وی افزود «امارات به دنبال تقویت ثبات و رفاه منطقه‌ای از طریق توسعه روابط مثبت از طریق گفت و گوی مبتنی بر دیدگاه‌های مشترک و مدیریت متفاوت است.» بیشتری بخوانید: اهداف سفر مشاور امنیت ملی امارات به ایران یک مقام ارشد اماراتی به ایران سفر می‌کند پیشتر از این نیز، عربستان برای حل اختلاف‌های خود با ایران، مذاکرات مستقیمی با تهران انجام داده بود.   ایران و عربستان از ماه آوریل گذشته تاکنون چهار دور مذاکره با میانجیگری عراق را برگزار کرده‎اند.   انتهای پیام/ برچسب ها: تحولات بین الملل امارات ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امارات تحولات بین الملل امارات ایران امنیت ملی منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۰۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیس جمهور به پاکستان

به گزارش همشهری آنلاین، حسین امیرعبداللهیان در ادامه شبکه ایکس نوشت: گفت‌وگوی مفصل و مهمی در خصوص مسائل بین‌المللی، تحولات منطقه‌ای و ارتقاء وضعیت روابط دوجانبه با آقایان آصف‌علی زرداری، رییس جمهور، شهباز شریف نخست وزیر، روسای مجالس ملی و سنا و همچنین محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان انجام شد.

موضوعات مختلف اعم از تجارت، انرژی، ترانزیت، علم و فناوری، فرهنگی، گردشگری سلامت و ‌زیارت، همکاری‌های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، امنیتی، قضایی میان هیئت‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.
در نهایت ضمن هدف گذاری افزایش حجم تجارت رسمی به ده میلیارد دلار، ۸ سند همکاری مشترک به امضا رسید.

هزار کیلومتر مرز مشترک، اشتراکات فراوان تمدنی، فرهنگی و مذهبی، نگاه مشترک در عمده مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، عزم دو کشور را بر ارتقاء و استحکام بیش از پیش روابط دوجانبه استوار ساخته است.

کد خبر 846499 برچسب‌ها حسین امیرعبدالهیان ایران و پاکستان خبر ویژه سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • آمریکا: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • این ستاره استقلالی را منچسترسیتی می‌خواست!
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • حمله سنگین موشکی از جنوب لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی+فیلم
  • دیدار نخست وزیر قطر با مشاور امنیت ملی امارات در دوحه
  • سخنگوی وزارت خارجه : آمریکا در ۳ هفته اخیر پیام‌های متعددی را از کانال‌های مختلف دیپلماتیک به ایران ارسال کرد