Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سرهنگ عباس مهاجر بسطامی رئیس پلیس راهور گلستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه در استان، تلفات راکبان موتور سیکت در تصادفات، ۲۱درصد بیشتر از سال گذشته بود.

او با بیان اینکه در دهه اخیر، بیش از نیمی از تلفات تصادف ها در گلستان مربوط به موتورسیکلت بوده است، افزود: آمار تصادف موتورسیکت هم در شهر‌ها و هم در جاده های استان بالا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسطامی سرعت غیرمجاز، توجه نداشتن به جلو و رعایت نکردن حق تقدم را عوامل اصلی تصادف موتورسیکت‌ها برشمرد و گفت: نداشتن کلاه ایمنی، عمق خسارت را بیشتر می‌کند و غالب تلفات و زخمی‌ها در این تصادف ها جوانان ۱۵تا۳۰ سال هستند که عمدتاً گواهینامه هم ندارند.

رئیس پلیس راهور گلستان افزود: در کشور رتبه سوم آمار وقوع تصادف  موتورسیکت متعلق به گلستان است و طی همین هفته‌ای که گذشت فقط در گرگان ۴فوتی موتورسیکت داشتیم.

مهاجر بسطامی گفت: حدود ۲۱۰هزار موتورسیکت فعال در گلستان داریم و  در سال، حدود ۲۰تا۲۵ هزار دستگاه موتورسیکت در استان توقیف و تا ۹۰هزار دستگاه هم اعمال قانون می‌شود، اما تاثیری ندارد چراکه مجازات‌های فعلی، بازدارنده نیست و علاوه بر فرهنگ سازی، باید همه دستگاه‌ها پای کار بیایند. 

انتهای پیام/ق 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موتورسیکلت تصادف رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۰۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۸ درصدی گازگرفتگی سگ در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: آمارها نشان می‌دهد شمار مصدومان سگ گزیدگی در این استان ۱۸ درصد افزایش داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، علی عباسی به افزایش 18 درصدی مصدومین ناشی از سگ گزیدگی پارسال در استان اشاره کرد و گفت: 123 مصدوم پارسال دچار سگ گزیدگی شدند که برای بررسی جراحات به پزشکی قانونی مراجعه کردند.

وی افزود: سگ‌گزیدگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 18 درصد بیشتر بود.

عباسی ادامه داد: شمار مصدومان گازگرفتگی سگ، 68 نفر مرد و بقیه زن هستند.

وی، افزود: سن مصدومان ناشی از گازگرفتگی سگ بین 31 تا 40 سال 31 نفر گزارش شد و کمترین سن هم بین 11 تا 20 سال با 10 نفر بود.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: بر اساس آمار استانی بیشترین آمار گاز گرفتگی سگ مربوط به شهرستان‌ ساری با 24 نفر، تنکابن با 20 نفر، آمل با 14 نفر و کمترین آمار در شهرستان‌ محمودآباد، نکا، جویبار، فریدونکنار با یک مورد گزارش شد.

براساس آمار در سال 1401، 104 مصدوم گاز گرفتگی سگ برای بررسی صدمات به پزشکی قانونی مراجعه کردند که 79 نفر مرد و ما بقی زن بودند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش پایگاه‌های موتورلانس اورژانس در فارس
  • سارق زورگیر در شاهرود دستگیر شد
  • هشدار اورژانس نسبت به افزایش ۲۲ درصدی غرق‌شدگی در فروردین امسال
  • افزایش ۲۲ درصدی حوادث غرق‌شدگی در فروردین امسال
  • افزایش ۵ درصدی نزاع در سال ۱۴۰۲
  • کاهش ۱۰ درصدی تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای از امسال اجرایی می‌شود
  • افزایش ۱۸ درصدی گازگرفتگی سگ در مازندران
  • افزایش ۲۴ درصدی جوجه ریزی در استان گلستان
  • هدفگذاری برای کاهش سالانه ۱۰ درصدی فوتی‌های تصادفات
  • افزایش ۲۰ درصدی زائران حج تمتع ۱۴۰۳ استان گلستان