Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، غلامعلی دهشیری صبح امروز در نشست شورای قضایی استان مسیر حرکت قوه قضاییه در دوره مدیریت جدید را بر اساس همان سند تحول قضایی دانست و اظهار کرد: این مهم باید با چاشنی تعالی و ارتقا عملکرد همراه شود.

وی افزود: اقدامات عالمانه و حرکات هوشمندانه و مؤثر رئیس قوه قضائیه در آغاز مدیریت با وصف محبوبیت و اقدامات تحول آفرین  آیت الله رییسی، شگفتی‌ساز است به نحوی که موجب تحسین و تقدیر منتقدان دیروز قوه گردید و سرمایه اجتماعی قوه را ارتقا بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استانی یزد گفت: همکاری همه اجزای قوه توام با کار جهادی و تکریم مراجعان، صدور آرای متقن و اقناع کننده، موجب کمال و تعالی قوه مطلوب در چهلواره دوم انقلاب خواهد شد.

وی به شاخص برخی اقدامات رییس قوه قضاییه  در این دوره ۱۰۰ روزه مدیریت اشاره و تصریح کرد: دستگاه قضایی استان یزد و کشور با تفکر و روحیه جهادی پای کار دولت است و خدمت به مردم را اولویت اجرایی خود می داند.

دهشیری تأکید کرد: درحوزه های حقوق عامه، تمرکز در بهبود چرخه اداری و کاهش اطاله دادرسی، بازدیدهای میدانی هدفمند و با برنامه، حضور در زندانها با رویکرد جدید، ملاقات چهره به چهره با زندانیان امنیتی، بهبود حوزه کارشناسی و تمرکز بر استرداد اموال در پرونده های کثیرالشاکی از جمله مواردی است که باید از سوی مدیران ارشد دستگاه قضایی استان به عنوان الزام کاری و الگوی رفتاری مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد در ادامه به صدور دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهاد های مردمی با قوه بیان کرد: با توجه به اینکه این رویکرد و دستورالعمل متوجه همه سازمانها است هنوز به صورت کارشناسانه به آن پرداخته نشده است.

این مقام قضایی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به کشتار فجیعی که در یکی از شهرستانهای استان رخ داده است،آن را هشداری برای شناسایی هرچه بیشتر متهمان نوظهور و آسیبهای اجتماعی و تقویت امورفرهنگی وعقیدتی در جامعه و کنترل فضای افسار گسیخته مجازی برشمرد و گفت:ضعف سواد رسانه ای در جامعه ، دسترسی آسان به وسائل ارتباط جمعی و شبکه های مجازی در سنین نوجوانی، دسترسی آسان به فیلمها،سریالهای جنایی مروج خشونت و بازیهای هدفمندی که بنیان خانواده را نشانه گرفته ،باعث بروز آسیبهای جبران ناشدنی است که از اهداف دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

دهشیری با اشاره به اقدامات بسیار خوبی که درحوزه اصلاح و تربیت زندانهای یزد انجام گرفته و کسب رتبه‌های برتر در برخی شاخص‌ها گفت: همکاری و تعامل قضات دادگستری، قضات اجرای احکام با مددکاران و ملاقات با مددجویان،حضور مستمر در زندانها، فعالیت هدفمند کمیسیون عفو، تلاش با برنامه ستاد دیه و فعالیت بیش از پیش انجمن حمایت از زندانیان، همه دست به دست هم داده اند تا کنترل سخت زندان با این ابزارها ونهادها آسانترشود.

انتهای پیام/الف

منبع: فارس

کلیدواژه: پای کار دولت استان یزد خبرگزاری فارس دهشیری دادگستری یزد زندان کشتار برنامه فرهنگی روحیه جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۱۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجازه سوء استفاده از مواهب خدادادی مازندران را از متخلفین سلب می‌کنیم

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: با توجه به وجود منابع طبیعی و شرایط خاص جغرافیایی استان، با جدیت و قاطعیت، اجازه هرگونه سوء استفاده از مواهب خدادادی استان مازندران را از متخلفین سلب خواهیم کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، عباس پوریانی رئیس کل دادگستری مازندران در جلسه شورای معاونین دادگستری استان گفت: در کنار سند تحول قضایی، مشکلات و موارد مبتلا به مازندران نیز به تفیک هر شهرستان شناسایی شده و مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری مازندران در ادامه با اشاره به وجود منابع طبیعی و شرایط خاص جغرافیایی استان، ادامه داد: با جدیت و قاطعیت، اجازه هرگونه سوءاستفاده از مواهب خدادادی استان مازندران را از متخلفین سلب خواهیم کرد.

وی بر اجرای دقیق و کامل سند تحول قضایی در استان تاکید کرد و گفت: همه باید بسیج شوند تا برنامه ابلاغی به استان مازندران به بهترین شکل ممکن و در زمان مقرر اجرایی و عملیاتی شود.

پوریانی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت بحث پیشگیری از وقوع جرم نیز تاکید کرد و افزود: اقدامات انجام شده در حوزه پیشگیری باید اثرات بازدارنده در جامعه داشته باشد.

رئیس کل دادگستری مازندران همچنین بحث پسماند و فاضلاب را از مهمترین مشکلات مبتلابه استان مازندران برشمرد و خاطرنشان کرد: این موارد و دیگر مشکلات موجود در استان باید با برنامه ریزی دقیق و همت دستگاه‌های متولی و البته حمایت دستگاه قضایی به بهترین شکل ممکن مدیریت و مرتفع شود.

دیگر خبرها

  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 
  • راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است
  • انتصاب مدیر حفاظت و اطلاعات دادگستری سیستان و بلوچستان
  • تقدیراز اقدامات مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در صیانت از حقوق بیت المال
  • ضرورت حمایت نهادهای حاکمیتی و قضایی از اجرای صحیح قانون
  • سند تحول قضایی در مازندران اجرا شود
  • اجازه سوء استفاده از مواهب خدادادی مازندران را از متخلفین سلب می‌کنیم
  • دولت سیزدهم در تأمین زیرساخت های خراسان جنوبی، اقدامات شایسته‌ای داشته است