Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، در این دیدار، نخست نمایندگان تشکل‌های مختلف دانشجویی استان، مهم‌ترین دغدغه‌ها و پیشنهادات خود را در حوزه‌های مختلف اجتماعی، علمی، سیاسی و فرهنگی مطرح کردند.

محمد جوکار، مسئول انجمن اسلامی دانشجویان و محمد رضا ضیاء آبادی، نماینده‌ی تشکل جامعه‌ی اسلامی دانشجویان، زهراء ملک محمدی، نماینده‌ی تشکل بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان و پور حبیبی، دانشجوی دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان پشت تریبون قرار گرفتند و دغدغه‌های خود را در خصوص لزوم پذیرش نقد منصفانه‌ی دانشجویان از سوی مسئولان، بهبود عدالت آموزشی، رفع مشکلات دانشگاه فرهنگیان، وضعیت شناسی نظام آموزش و پرورش، برخورد قاطع با جریانات خزنده‌ی فتنه در دانشگاه‌ها و اولویت بخشی به پژوهش‌های کاربردی را بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه‌ی این نشست صمیمانه، آیت الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان با گرامیداشت ۱۶ آذر، روز دانشجو، بر ضرورت تبیین ساختار‌ها و ساز وکار‌های مورد نیاز و انتظار دانشجویان در محیط‌های دانشگاهی تاکید کرد و گفت: دانشجویان، آینده سازان جامعه‌ی اسلامی مان هستند که در بستر عدالت آموزشی و تعلیم و تبلور استعداد‌های نهفته در ذهن و وجودشان، می‌توانند الهام بخش ارمان‌ها و ارزش‌های کم نظیر انقلاب اسلامی به آیندگان باشند.

او آرمانگرایی و توجه به ارزش‌های دینی، انقلابی و ملی را از الزامات یک دانشگاه اسلامی و الگو ساز دانست و افزود: تلاش برای استمرار حرکات ناب نشات گرفته از اندیشه‌های اسلامی، از وظایف جامعه‌ی دانشجویی کشور است که همچون موتور محرکه ایی می‌تواند اسلام گرایی، آرمانخواهی و خداباوری را به دنیای امروز عرضه و از آفات فضای علم و دانش پیشگیری کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان در بخش دیگری از سخنان خویش ماهیت انقلاب اسلامی را فرهنگی دانست و گفت: با تمسک بر ارزش‌های ناب فرهنگی ایران بود که انقلاب اسلامی در پرتو منویات امامان انقلاب و جانفشانی فرزندان رشید این سرزمین به الگویی بی بدیل برای ازادی خواهان جهان تبدیل شده و بستر‌های لازم را برای نقش آفرینی هرچه بیشتر نسل جدید مهیا کرده است.

آیت الله فلاحتی در ادامه جامعه‌ی دانشگاهی استان به ویژه دانشجویان را به تلاش برای درک عمیق از مفاهیم اسلام ناب فراخواند و افزود: فهم عمیق از اسلام، ضامن حفظ ارزش‌های انقلاب و گفتمان عدالت خواهی و آزادمنشی این ملت برای استیلای حقوق مظلومان و ایستادگی مقابل زیاده خواهان عالم است.

او همچنین تمایلات مذمومی، چون شهرت و قدرت طلبی، مادی گرایی و شهوت پرستی را از عوامل مهم پدیده‌ی فرار مغز‌ها برشمرد و گفت: هوش و فهم سیاسی و کیاست در تحلیل شرایط از عواملی ست که می‌تواند فرار مغز‌ها را کاهش داده و دانشگاه‌های کشور را به قطب تولید علم و قدرت تبدیل کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان در پایان سخنان خویش با استناد به منویات داهیانه و آینده نگر رهبر معظم انقلاب، مبنی بر جایگاه علمی و پژوهشی ایران در نیم قرن آینده تاکید کرد و تصریح کرد: بی شک دیری نخواهد پایید که ایران اسلامی در پرتو بهره گیری از تدابیر مدبرانه‌ی دلسوزان انقلاب و کشور، یکه تاز علم و فن اوری شده و این چشم اندازی ست که بسیاری از کارشناسان بین المللی هم اعتراف کرده اند.

 

 

انتهای پیام/م.‌ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بسیج دانشجویی نماینده ولی فقیه ولی فقیه در گیلان ی دانشجویان جامعه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۱۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان گفت: رهبر انقلاب تاکید داشتند که تشکل‌های دانشجویی به محیط داخل دانشگاه کمک کنند که اسلامی و با نشاط باشد و در برگزاری برنامه‌های مختلف و تعامل با دانشجویان همکاری کنند.

زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان گفت: رهبر انقلاب تاکید داشتند که تشکل‌های دانشجویی محیط داخل دانشگاه را کمک کنند که اسلامی و با نشاط باشد و در برگزاری برنامه‌ها و تعامل با دانشجویان و جذب دانشجویان مختلف همکاری کنند.


وی افزود: همچنین تشکل‌های اسلامی تعامل و ارتباط خود را با سایر تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های اسلامی، کانون های علمی و فرهنگی همچنین کمک به پر کردن اوقات فراغت دانشجویان را داشته باشند.


وزیر علوم اضافه کرد: ۸۵ ساعت از اوقات فراغت دانشجویان در داخل دانشگاه می‌گذرد و باید برای این زمان برنامه داشته باشیم و همچنین بسیج دانشجویی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه و خوابگاه‌ها داشته باشد.


وی ادامه داد: رهبر انقلاب از بسیج دانشجویی انتظار دارد که اولین نقش خودش را در افزایش سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی در داخل دانشگاه رقم بزند و تعامل چهره به چهره با دانشجویان داشته باشد؛ و محیط داخل دانشگاه را یک محیط زیبایی که فکر زیبای بسیج و بسیجی درآن باشد، داشته باشیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان
  • «خاستگاه خود» و «آرمان‌های نظام اسلامی» را نباید فراموش کنیم
  • دیدار نماینده ولی فقیه در لرستان با پاسداران
  • پیام تبریک نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت سالروز تأسیس سپاه
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با دادستان کل کشور
  • هویت سپاه با انقلاب اسلامی گره خورده است