Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@07:51:50 GMT

سفیر کانادا در چین استعفا می دهد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۶۱۵۵۳

سفیر کانادا در چین استعفا می دهد

سفیر کانادا در چین در پایان ماه جاری از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از سی تی وی نیوز، بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری کانادا که دوشنبه منتشر شد، دومینیک بارتون از سمت سفیر کانادا در چین در پایان ماه جاری کناره‌گیری می‌کند. در این بیانیه آمده است: «با تشکر و احترام فراوان، تصمیم سفیر بارتون مبنی بر ترک سمت خود در پکن را در پایان سال پذیرفتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
بارتون در دو سال گذشته به عنوان سفیر کانادا در چین خدمت کرده است؛ دوره‌ای که ترودو از آن به عنوان زمانی یاد کرده که روابط بین دو کشور با چالش‌های دشواری روبرو بود.
در این بیانیه همچنین از بارتون به خاطر مشارکتش در تضمین آزادی مایکل کوریگ و مایکل اسپاور تشکر شده است. این دو مرد نزدیک به سه سال در چین بازداشت بودند، اقدامی که به عنوان انتقام چین در برابر دستگیری منگ وانژو، مدیر مالی هوآوی در سال ۲۰۱۸ در ونکوور تلقی می‌شود.
 در این بیانیه به این موضوع اشاره نشده است که چه کسی پس از جدایی بارتون به عنوان سفیر انتخاب خواهد شد.
در واکنش به خروج بارتون، ارین اوتول، رهبر محافظه‌کاران کانادا، صبح دوشنبه در یک نشست خبری گفت که دولت ترودو از زمان روی کار آمدن، روابط با چین را نادرست مدیریت کرده است و اضافه کرد که معتقد است اکثر کانادایی ها روابط بین چین و کانادا را «به هم ریخته» می دانند.  اوتول گفت: امیدوارم ترودو یک دیپلمات حرفه‌ای و با تجربه را در این پست قرار دهد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چین كانادا سفیر کانادا در چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۱۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«محمد نصرتی» سرمربی تیم فوتبال تراکتور تا پایان فصل شد

به گزارش خبرنگار مهر، پاکو خمز پس از شکست سنگین چهار بر یک تراکتور مقابل ذوب آهن تصمیم به استعفا از سرمربیگری این تیم گرفت تا تبریز را ترک کرده و تیمش را در ادامه رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی رها کند.

محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور با پذیرش این استعفا تغییرات اصلی برای انتخاب جانشین خمز را به پایان فصل موکول کرد تا مربی موقت برای تیمش در نظر بگیرد و سرمربی جدید را در پایانفصل مشخص کند.

از این رو محمد نصرتی دستیار ایرانی خمز که او هم از پست خود استعفا داده بود حاضر به بازگشت شد تا به عنوان جانشین خمز تا پایان فصل هدایت تراکتور را عهده دار شود.

نصرتی امروز هم تراکتور را تمرین داد و قرار است فردا چهارشنبه جلسه‌ای را با مدیران باشگاه برگزار کرده و کارش را با این تیم ادامه دهد.

تیم فوتبال تراکتور تبریز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ میهمان نساجی مازندران در هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال کشور است.

کد خبر 6079795

دیگر خبرها

  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • علت تغییر معاون اول قوه قضاییه از زبان اژه‌ای
  • فیلم/ توضیحات رئیس قوه قضاییه درباره انتصاب معاون اول دستگاه قضا
  • سرپرست فدراسیون شطرنج استعفای خود را پس گرفت
  • (تصاویر) تظاهرات حامیان فلسطین در تورنتوی کانادا
  • شادی پریدر از سرپرستی فدراسیون شطرنج استعفا داد
  • فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند
  • پیشنهاد کاربران خبرگزاری خبرآنلاین به کاظم صدیقی؛ لطفا استعفا دهید
  • سرمربی تیم فوتبال تراکتور تا پایان فصل مشخص شد
  • «محمد نصرتی» سرمربی تیم فوتبال تراکتور تا پایان فصل شد