Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، علم پزشکی در استان ایلام آنهم در چند سال گذشته پیشرفت‌هایی داشته و متخصصانی در این استان رشد کرده که باعث درمان بیماران شده‌اند.

 اما علیرغم این همه مسائل بیشتر بیماران این استان از نبود جراح عمومی زنان رنج برده و بالاجبار به سایر استان‌ها برای انجام درمان بیماری خود با هزینه زیاد مراجعه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران جز کشورهایی که از لحاظ علم پزشکی با دنیا رقابت می‌کند و تحرک این علم آنچنان زیاد است که جوانان علاقمند به این رشته و اساتید مجرب در این علم بیشتر نمایان می‌شود.

 پزشکان ایرانی از گذشته‌های دور در این امر شگفت انگیز حاذق بوده و بزرگانی چون ابن سینا و
ابوریحان بیرونی در سراسر جهان نام آور هستند و کتب علمی این پزشکان در دروس دانشگاه‌های دنیا تدریس می‌شود.

 آنچنان رشته‌های مختلف پزشکی گسترده شده که برای تک تک جوارح انسان که با پیچیدگی خاصی تشکیل شده پزشکان مخصوص به خود را دارد که افراد با مراجعه به این متخصصان می‌توانند با آرامش و بدون دغدغه مشکل خود را بازگو و درمان کنند.

نبود جراح عمومی زنان یک حرکت خلاف عرفی است

اسماعیلی یکی از شهروندان ایلامی در گفت‌وگو با فارس گفت: ما مسلمان هستیم دین اسلام هم تاکید بر این دارد که تا پزشک زن وجود دارد رفتن به پیش پزشک مرد جایز نیست؛ نبود جراح عمومی زنان در استان ایلام یک حرکت خلاف عرفی است؛ شاید زنان حاضر به مراجعه پیش پزشک مرد نباشند؛ چرا باید یک پزشک جراح عمومی زنان در استان ایلام وجود نداشته باشد.

برای عمل و درمان به ناچار به استان‌های همجوار رفتم

 ناصری یکی از بیماران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: بعد از کلی آزمایش متوجه بیماری شدم و نیاز به جراحی عمومی زنان به صورت سریع پیدا کردم اما به علت عدم وجود پزشک جراحی عمومی زن حاضر به جراحی توسط پزشک مرد نبودم.

وی افزود: برای عمل و درمان به استان همجوار رفتم از لحاظ اقتصادی با مشکلات زیادی مواجه شدم اگر این جراح در استان ایلام بود چرا باید این همه مسافت و خطرات را به جان می‌خریدم؛ امیدوارم لااقل این مشکل حل شود تا سایر بیماران به خارج از استان در شرایط حاد مراجعه نکنند.

عدم پاسخگویی مسوولین دانشگاه علوم پزشکی ایلام

مدیر روابط عمومی و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام علی‌رغم تلاش‌های متعدد خبرنگار فارس حاضر به پاسخگویی نبودند.

اکثر بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های استان با کمبود تجهیزات و پرسنل درمانی مواجه هستند و مسوولین دانشگاه علوم پزشکی به بهانه‌های مختلف پاسخگو نیستند.

خبرنگار خبرگزاری فارس با درخواست به حق مردم برای پیگیری یکی از موضوعات مردم که عدم جراح عمومی زنان است اقدام به تهیه گزارش از طریق مدیریت روابط عمومی و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام کرد و متاسفانه در طی تماس‌های مکرر با این مسوولین هیچ کدام جوابگو نبودند.

امیدواریم در دولت مردمی و محرومان با این چنین مدیران بی‌تدبیر و ضعیف برخورد و در گماردن آنها برای مسوولیت‌ها تجدید نظر شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عدم پاسخگویی دانشگاه علوم پزشکی ایلام دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۱۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خارج کردن توده ۱۸ کیلویی از شکم بانوی بهشهری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، روحانی نژاد جراح عمومی بیمارستان خاتم الانبیاء بهشهر گفت: خانمی۳۶ساله با علائم بزرگی شکم به پزشک مراجعه کرده که پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد که توده‌ای بزرگ در شکم وی وجود داشته و نیاز به عمل جراحی دارد.

او افزود: با همکاری تیم جراحی طی یک عمل جراحی موفق، توده ۱۸ کیلوگرمی از شکم این زن خارج شد.

دکتر روحانی نژاد گفت:شرایط جسمی بیمار خوب است و بزودی مرخص خواهد شد.

جراح عمومی بهشهر گفت: این چندمین عمل جراحی است که توده‌هایی با وزن‌های مختلف از شکم بیماران همراه با حفظ با سلامت بیمار خارج می‌شود.

دیگر خبرها

  • دبیر رسانه‌ای شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی منصوب شد
  • پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل
  • خارج کردن توده ۱۸ کیلوگرمی از شکم بانوی ۳۶ ساله
  • «تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است
  • خارج کردن توده ۱۸ کیلویی از شکم بانوی بهشهری
  • افزایش خودسرانه تعرفه‌های درمان خط قرمز علوم پزشکی همدان است
  • مجوز دانشکده علوم پزشکی ملایر در آستانه صدور قرار دارد ‌
  • پلمب یک محل غیرمجاز زیبایی و لیزر در اردبیل
  • جزئیات افزایش ویزیت پزشکان اعلام شد ؛ از پزشک عمومی تا جراح و سزارین
  • اجتماع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در حمایت از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی