Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر ، در ابتدای جلسه علنی روز سه شنبه ( 16 آذر ) مجلس شورای اسلامی، محمد باقرقالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی فرا رسیدن روز دانشجو را به همه دانشجویان تبریک گفت و یاد و خاطره شهدای گرانقدر حماسه روز 16 آذر 1332 را گرامیداشتو گفت: این حماسه نشان از شجاعت، استکبار ستیزی و موقیعت شناسی دانشجویان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس گفت: روز گذشته مهمان دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی بودم و مطالبات و انتقادات صریح آنها را شنیدم. با گذشت چهار دهه از وقوع انقلاب اسلامی، مطالبات دانشجویان فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی منطبق بر آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی است و مطالبات آنها در راستای عدالت‌طلبی، رفع تبعیض، قانون گرایی، کاهش فاصله مردم و مسئولان ، فسادستیزی، استقلال‌طلبی، استکبارستیزی، دفاع از آزادی‌های اجتماعی، تأکید بر شفافیت ، شجاعت و صراحت در بیان نقد نسبت به عملکرد مسئولان منطبق بر آرمان ‌های انقلاب اسلامی و جوانگرایی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دانشجویان روحیه انقلابی خود را دقیقاً مانند سال‌های اولیه انقلاب حفظ کردند و همان آرمان‌ها را مطالبه می‌کنند این صراحت و شجاعت در بیان مطالبات باید مایه خوشحالی و خرسندی همه دلسوزان انقلاب و کشور ایران باشد.

وی تأکید کرد: آنچه بسیار مهم است این است که دانشجویان امروز ما را بر اساس آرمان‌های اصیل انقلاب و مکتب امام (ره) نقد می‌کنند یعنی مبانی اصیل انقلاب امروز تبدیل به شاخصه‌های آرمانخواهی شده که گام بزرگی برای جلوگیری از انحراف انقلاب از اصول و مبانی خود محسوب می‌شود. آنچه ما را از آرمانهای انقلاب اسلامی دور کرده است در اصل عملکرد و کارنامه مسئولان در پیگیری مطلبات به حق مردم است .

ادامه دارد...

کد خبر 5369539

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد باقر قالیباف روز دانشجو مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم مذاکرات وین علی باقری سیدابراهیم رئیسی برجام پیام تسلیت مذاکرات هسته ای هیئت دولت حسین امیرعبداللهیان حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی وزارت امور خارجه ایران لایحه بودجه محمد باقر قالیباف انقلاب اسلامی اصیل انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۱۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیز نبویان برای لیدری فراکسیون انقلاب در مجلس آینده

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عصر دیروز جلسه هم‌اندیشی به دعوت تعدادی از منتخبان مجلس دوازدهم برای تشکیل فراکسیون واحد نیروهای انقلاب در مجلس دوازدهم تشکیل شد.

براساس گزارش ایسنا از مجلس، در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام نبویان منتخب تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر بر ضرورت وحدت نیروهای انقلاب اسلامی تاکید کرد.

سپس منتخبان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و در نهایت برای تشکیل فراکسیون واحد رای‌گیری شد. حاضران در این جلسه با اکثریت آرا با تاسیس آن موافقت کردند و مقرر شد تا تشکیل اولین جلسه مجمع عمومی، فراکسیون اکثریت مجلس دوازدهم با نام موقت «فراکسیون انقلاب اسلامی» فعال شود.

موضوع دیگر این جلسه تشکیل یک هیات اجرایی موقت تا زمان انتخاب اعضای شورای مرکزی فراکسیون بود. وظیفه هیات اجرایی تهیه پیش‌نویس اساسنامه، مرامنامه و آیین‌نامه، تهیه فهرست نمایندگان برای دعوت به عضویت در فراکسیون، پیش نویس فرم عضویت و جدول زمان بندی تا انتخابات هیات رئیسه و تدارک برگزاری مجمع عمومی است.

اعضای هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی در جلسه بعدی هیات موسس فراکسیون انتخاب می شوند.

هسته اولیه تاسیس فراکسیون انقلاب اسلامی بیش از ۵۰ نفر از منتخبان مجلس دوازدهم را برای حضور در جلسه اولیه دعوت کرده بود که از این تعداد، حدود ۴۰ نفر از منتخبان که در فهرست‌های مختلف سیاسی نیروهای انقلاب عضویت داشتند، حضور پیدا کردند.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898625

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
  • نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان برگزار می‌شود
  • کنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگذارد
  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است
  • خیز نبویان برای لیدری فراکسیون انقلاب در مجلس آینده
  • لایحه پیشنهادی دولت برای وصول مطالبات دانشگاه‌ها از بنیاد شهید
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم
  • «خاستگاه خود» و «آرمان‌های نظام اسلامی» را نباید فراموش کنیم