Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزیر کشور گفت: پس از شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی راه موفقیت را در کشور بازشناسی کردیم که محکی برای این بود که راه پیروزی ما از کجا می‌گذرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ احمد وحیدی روز دوشنبه در نشست شورای اداری استان کرمان افزود: سپهبد شهید سلیمانی امروز یک نهضتی را در عالم ایجاد کرده که پس از شهادت او، ملت ما را در درجه ای فراتر قرار داد که بر روی مسلمانان و گفتمان‌های حاکم جهان نیز اثرگذار بوده و هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: شهید سلیمانی شاگرد مکتب امام (ره) و مقام معظم رهبری بود و از این رو باید با توجه به شخصیت و مکتب وی به این مهم برسیم که آنان چه کسانی بودند که چنین شاگردان برجسته ای دارند.
وزیر کشور با بیان اینکه شهید سلیمانی زنده است تصریح کرد: مکتب شهید سلیمانی در زمان حیاتش اینگونه شناخته شده نبود و باید مسیر را بخوبی بشناسیم و به این سمت برویم.
وی ادامه داد: استان کرمان به دلیل وجود این فرزند (سردار شهید سلیمانی) به خود می بالد، همانگونه که سپهبد شهید سلیمانی به شهر و استانش می بالید و وصیت کرد که در اینجا دفن شود.
وحیدی با اشاره به اینکه سپهبد شهید سلیمانی دنیا را تکان داد، افزود: خداوند حاج قاسم را به عنوان حجت به ما نشان داد و این برای انقلاب اسلامی بویژه مسئولان بسیار مهم و راهگشا بوده و هست.
وی گفت: شهدای بزرگی جان خود را نثار کردند تا نظام و انقلاب زنده بماند و ما مسئولیم و باید آگاهی داشته باشیم که چه دین بزرگی داریم و یادمان باشد مدیون چه شهدای بزرگی هستیم.
وزیر کشور افزود: این فرصت را دولت سیزدهم داده که تحریم کنندگان ایران به‌تعهداتشان بازگردند که اگر برنگشتند ما به کارمان ادامه می دهیم و انقلاب از گردنه اقتصادی رد خواهد شد.
وحیدی اظهار داشت: جمهوری اسلامی امروز قدرت سیاسی و فرهنگی دنیاست و در بازدارندگی نظامی هم به درجه ای بالا رسیده و به جایی می رسد که دیگر در اقتصاد هم‌ مورد تهدید قرار نمی گیرد که لازمه آن تلاش همگانی است.
رییس شورای امنیت کشور گفت: ایران هم اکنون احساس قدرت، اعتماد به نفس و اینکه همه چیز شدنی است را دارد و با روحیه کاملا انقلابی، جهادی و با اعتماد به نفس و در صحنه کار را جلو می بریم؛ باید کار را با قدرت دنبال کنیم و احساس سستی نکنیم و بدانیم ما می توانیم چون خدا با ماست.
وی با بیان اینکه برخی افراد اعتقاد نداشتند و ممکن است هنوز نداشته باشند که ما می توانیم کشور را به بهترین نحو و بدون وابستگی به خارج از کشور بسازیم افزود: آمریکا اگر بازگشت به برجام را نپذیرد خود ضرر می کند و ما وابستگی به آنان نداریم؛ در این خصوص بودجه 1401 در حالت وجود تحریم‌ها تنظیم شده است.
وزیر کشور بیان داشت: عده ای آب و محیط زیست را هم به تحریم ها ربط داده بودند که اشتباه بود و این حرف ها به ما ضربه زد، این دولت به هیچ وجه این حرف ها را قبول ندارد لذا با قدرت و عنایت الهی کار خود را دنبال می کنیم و نگرانی از بابت کوتاه آمدن در مقابل دشمن را نداریم.
وحیدی افزود: استکبار ظلم و فساد خود را نشان داد، همین که‌ دستشان به خون شهید بزرگ ما سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی آلوده است، اسطوره مقاومت یک ملت را شهید کردند که اگر این شهید نبود همان کشورها هم بیچاره بودند.
وی یادآور شد: صدام و داعش را آنان ایجاد کردند ولی در نهایت نتوانستند آنان را کنترل کنند و این تروریست ها و جانیان خطرناک که دنیا از دستشان ناامن است، شهید سلیمانی را به شهادت رساندند.
وحیدی ادامه داد: فعالیت دولت سیزدهم نشان می دهد که مسئولیت ها سنگین تر شده و آیت الله رییسی اعلام کردند اصل کار ما شایسته سالاری است و در این زمینه انقلاب باید ظرفیت های خود را یکبار دیگر به منصه ظهور برساند.
وزیر کشور افزود: استاندار کرمان با به کارگیری جوانان انقلابی، مجاهد و پای کار و با نوسازی در بدنه دولت فعالیت ها را پیش ببرد.
وحیدی گفت: طرح شهید سلیمانی در مقابله با کرونا بسیار کار خوبی در سطح شهرستان و استان ها بوده که باید با شدت ادامه یابد؛ باید رعایت شیوه نامه های بهداشتی را جدی بگیریم؛ در این زمینه با تلاش رییس جمهوری، معاون اول و سایر مسئولان جلسات پیگیری می شود که باید در استان‌ها نیز موضوع جدی گرفته شودو نگذاریم پیک ششم بیماری بازگردد که نخستین مساله دولت همین مساله است.
وی خاطرنشان کرد: تا این لحظه دستاوردهای خوبی در این بخش داشتیم که باید حفظ شود.
وزیر کشور تصریح کرد: در درجه بعدی بحث کنترل و تنظیم بازار بسیار مهم است که با مشارکت استاندار و دستگاه های مربوطه اجرا می شود؛ نگذاریم مردم به خاطر دلالی و سودجویی عده ای آسیب ببینند.
وی ابراز داشت: نباید گرانفروشی اتفاق بیفتد که بخشی گسترده از مشکلات اقتصادی کنونی، گرانفروشی است؛ با مسئولیت استاندار این موضوع به طور جدی دنبال شود که بهترین وضعیت را برای آسایش روانی مردم داشته باشیم.
وحیدی عنوان کرد: مساله دیگر مسکن است که در دولت کلید خورده و به علت پاسخگویی نیاز مردم و راه اندازی صنعت و کسب و کارهای وابسته به ساختمان مهم است و سهمیه ایجاد شده باید تقاضا محور باشد.
وی تاکید کرد: برنامه احداث مسکن را باید با هدف تحقق مهاجرت معکوس و اصلاحات آمایشی در استان ها داشته باشیم، در جایی هم که نیاز است کاری انجام گیرد شورای عالی اشتغال شکل گرفته و اگر اشتغال درست شود، بسیاری از مشکلات و دغدغه معیشتی رفع می شود.
وزیر کشور یادآور شد: اشتغالزایی در صنایع بزرگ و خرد پیگیری شود و باید برای اشتغالزایی در نقاط محروم براساس نیاز مردم اقدام کنیم که در دولت کلید خورده و در استان بایستی پیگیری شود.
وی ادامه داد: اصلاح الگوی کشت هم در حوزه کشاورزی باید پیگیری شود که نشان می دهد جای کار وجود دارد تا جهش کشاورزی به‌وقوع پیوندند.
وحیدی افزود: شورای عالی اجتماعی در دولت تشکیل شده که جزو دستور کارهای اصلی است که در استان هم باید به طور جدی به آن پرداخته شود؛ لذا مدیریت بحران در استان کرمان که از این حوزه آسیب های بزرگی دیده باید در کرمان هم فعال باشد و بحث بحران نیز پیگیری شود.
وی اضافه کرد: دولت منابع مالی واکسن را متحمل می شود و به اتباع خارجی رانده شده هم نمی توانیم این منابع را پرداخت نکنیم.
وزیر کشور ادامه داد: کرمان سرمایه گذاران خوبی دارد، کشور را نمی توان تنها با پول دولتی ساخت و باید جذب سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور نیز در دستور کار قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: وزیر کشور شهید سلیمانی سپهبد شهید پیگیری شود وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۱۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظهور قدرت اراده ملت ایران در عملیات «وعده صادق»

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی عصر امروز سه شنبه در سخنانی در مراسم تودیع و معارفه استاندار لرستان با اشاره به ظهور قدرت اراده ملت در عملیات وعده صادق، اظهار داشت: امروز همه جا به احترام افتخار آفرینی ملت ایران در مقابله با ظلم، سر تعظیم فرود می‌آورند؛ غیور مردان ما در اقصی نقاط کشور و در جبهه مقاومت، موجب افتخار همه شدند.

وی با اشاره به نقش آفرینی ایران در تعیین نقشه راه منطقه، گفت: این نقشه راه پیروزی فلسطین، افول رژیم صهیونیستی و تحقق اراده‌های بزرگ ملت را دنبال کرده و می‌کند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه جبهه مقاومت یک جبهه به هم پیوسته است، ادامه داد: ایران مقتدر، قوی و توسعه یافته هدف همه ما است؛ امروز کشور بر بال‌های قدرت فرهنگی، اعتقادی، سیاسی و … حرکت می‌کند و باید بال قدرت اقتصادی را تقویت کنیم و نام گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب هم به همین جهت است.

وحیدی با بیان اینکه دولت انقلابی آیت الله رئیسی در زمانی به مسئولیت رسید که کشور با مشکلات داخلی و خارجی مواجه بود، تصریح کرد: تغییر ریل از توجه به خارج به داخل، امید بستن به حل مسائل در داخل کشور به جای خارج و اتکا به داشته‌های داخلی گفتمان اصلی این دولت بوده و هست.

وی عنوان کرد: این گفتمان انقلابی حاکم بر دولت آیت الله رئیسی و تلاش شبانه روزی رئیس جمهور و سایر اعضای دولت می‌تواند ما را به جلو ببرد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه این گفتمان غالب در لرستان هم هست و استاندار قبل در این گفتمان حرکت کردند، افزود: حاکم بودن این گفتمان می‌تواند ظرفیت‌ها را به کار بگیرد و لرستان استان بسیار مهمی است، جزو سرآمدان غیرت، شجاعت و صلابت هستند.

وحیدی با اشاره به اینکه لرستان کارهای زیادی دارد و باید کارهای زیادی در آن صورت گیرد، در این رابطه نیز کار دولت با خواسته‌ها کاملاً تطابق دارد، افزود: ساخت سد معشوره مطالبه مردم بوده و اتفاقاً دولت آن را هم دنبال کرده است، جزو مصوبات سفر قرار گرفت، البته احداث آن زمان بر است و با تأمین اعتبارات لازم احداث خواهد شد.

وی با اشاره به راه اندازی مجدد پروژه راه آهن به عنوان مطالبه مردم، گفت: اتفاقاً این پروژه هم در دستور کار دولت قرار گرفت و الان ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وزیر کشور با اشاره به افزایش تولید گندم در لرستان طی این دولت، افزود: احیای نزدیک به ۲۰۰ واحد اقتصادی از اقدامات دیگر دولت بوده است.

وحیدی با بیان اینکه اینها موج حرکتی است که در استان بوده و باید تقویت شود، ادامه داد: ۳۰ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری شده که ۲۰ هزار میلیارد آن از سوی بخش خصوصی صورت گرفته است.

وی با تاکید بر بستر سازی برای مشارکت مردم در حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصاد لرستان، بیان داشت: از عملکرد، اخلاق و تلاش استاندار قبل تقدیر و تشکر می‌کنم، برای استاندار جدید هم که از مدیران برجسته و توانمند هستند و در کارنامه خود تجربه استانداری را دارد، آرزوی موفقیت دارم.

کد خبر 6086922

دیگر خبرها

  • نیروهای فراجا در موضوع حجاب توجیه شده‌اند
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی خانه ملت می‌شوند
  • زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود
  • تأکید وزیر کشور برای زمینه سازی مشارکت مردم در سرمایه گذاری
  • با مأموریت‌های چندگانه در حال فتح قله‌ها هستیم/ سد «معشوره» و «راه آهن» لرستان در دستور کار دولت است
  • ظهور قدرت اراده ملت ایران در عملیات «وعده صادق»
  • گره‌گشایی با دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم
  • مدیرکل گمرک شهید رجایی منصوب شد
  • مطالبه تاسیس بیمارستان شهر جدید سهند از استاندار آذربایجان شرقی