Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@23:00:29 GMT

آمریکا المپیک زمستانی پکن را بایکوت کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۶۲۲۰۱

آمریکا المپیک زمستانی پکن را بایکوت کرد

به گزارش پایگاه خبری هیل، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا هیچ نماینده رسمی یا دیپلماتی را برای حضور در بازی‌های المپیک و پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن اعزام نمی‌کند و علتش هم ارتکاب نسل کشی و جرایم علیه بشریت در سین‌کیانگ و سایر نقض‌های حقوق بشری است.

وی ادامه داد: وزرشکاران تیم آمریکا حمایت کامل ما را دارند و ما ۱۰۰ در صد از خانه از آنها حمایت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانطور که بایدن به شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین گفته، دفاع از حقوق بشر در ژنتیک (دی ان ای) آمریکایی‌ها است. ما تعهدی اساسی به ترویج حقوق بشر داریم، به شدت از این موقعیت خود دفاع می‌کنیم و به اقداماتی برای پیشبرد حقوق بشر در چین و فراتر از آن ادامه خواهیم داد.

سخنگوی کاخ سفید همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا آمریکا وزرشکارانش را از بازی‌ها خارج نمی‌کند، گفت: فکر نمی‌کنم که این اقدام درستی برای جریمه کردن ورزشکارانی باشد که تمرین کرده‌اند و برای این لحظه آماده شده‌اند. ما با اعزام نکردن یک هیات رسمی از ایالات متحده پیام روشنی برای دولت چین ارسال می‌کنیم. کاخ سفید متحدانش را از این تصمیم آگاه کرده اما تصمیم را بر عهده آنها گذاشته که می‌خواهند این بازی‌ها را بایکوت کنند یا خیر.

وی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات احتمالی از سوی وزارت خارجه چین نیز گفت: در این باره اطلاعی ندارم. نظر ما این است که این روش درستی برای مشاهده یا چارچوب بندی رابطه بین ما و چین نیست. دیدگاه ما این است که همکاری در موضوعات فراملی به نفع ما نیست، این یک معامله نیست و چین باید در مورد مسائل جامعه جهانی اقدام کند.

جن ساکی درباره اینکه آیا یک بایکوت دیپلماتیک برای این مساله کافی است نیز گفت:‌ این پایان نگرانی‌هایی نیست که واشنگتن در مورد نقض حقوق بشر در چین مطرح خواهد کرد. این تنها پیامی است برای دولت پکن که با توجه به این نقض‌های حقوق بشری ما نمی‌توانیم به صورت معمول با چین ارتباط داشته باشیم.

ماه گذشته میلادی، بایدن گفته بود که بایکوت بازی‌های المپیک پکن مساله‌ای است که مدنظر دارد. در آن زمان، کاخ سفید گفته بود که درباره یکسری مسائل در چین از جمله نقض‌های حقوق بشری نگران است.

۳۱۱۳۱۱

کد خبر 1580334

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: چین ایالات متحده آمریکا المپیک زمستانی کاخ سفید حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۲۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی‌توجهی بلینکن به سخنان کارکنان وزارت خارجه آمریکا مبنی بر مجازات سربازان صهیونیستی ناقض حقوق بشر

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، از مجازات واحد‌های نظامی صهیونیستی که ثابت شده است حقوق بشر را نقض کرده‌اند و مرتکب اعمال قتل یا تجاوز شده‌اند، خودداری کرد. وب سایت آمریکایی Propublica  که متخصص در گزارش‌های تحقیقاتی است، به نقل از مقامات آمریکایی گفت که توصیه‌های یک کمیته وابسته به وزارت خارجه آمریکا در خصوص مجازات صهیونیست‌ها توسط بلینکن نادیده گرفته شده است.

براساس گزارش عربی پس، این وب سایت آمریکایی اعلام کرد که مقامات اعلام کردند که حوادث بررسی شده توسط کمیته روابط خارجی در کرانه باختری حتی پیش از عملیات «طوفان الاقصی» در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ رخ داده است.

این گزارش‌ها شامل گزارش‌هایی از قتل‌های غیرقانونی توسط پلیس اسرائیل، حادثه‌ای که در آن یک گردان اسرائیلی یک مرد مسن فلسطینی-آمریکایی را مورد ضرب و شتم قرار داده، سپس او را بستند و برای مرگ رها کردند و حادثه‌ای که در آن بازرسان یک نوجوان را که متهم به پرتاب سنگ بود را، شکنجه و مورد تجاوز قرار دادند، بود.

این مقامات آمریکایی اعلام کردند که توصیه‌هایی برای مجازات واحد‌های نظامی صهیونیستی از دسامبر گذشته به بلینکن رسیده است، اما وی هیچ اقدامی انجام نداده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در مصاحبه با وب سایت آمریکایی ادعا کرد که این کمیته تعهد خود را برای حمایت از قوانین حقوق بشر جدی می‌گیرد.

افشای کوتاهی بلینکن در عمل به توصیه‌ها در برهه‌ای حساس از روابط آمریکا و اسرائیل پس از بیش از ۶ ماه جنگ در نوار غزه صورت می‌گیرد.

چندین مقام وزارت خارجه آمریکا گفتند که ناکامی بلینکن در مجازات واحد‌های نظامی اسرائیل، انتقاد ادعایی بایدن از اسرائیل را تضعیف کرد و این پیام را به صهیونیست‌ها فرستاد که دولت آمریکا آماده برداشتن گام‌های جدی نیست.

این توصیه‌ها از سوی کمیته ویژه‌ای از مقامات وزارت خارجه آمریکا که شامل کارشناسان خاورمیانه و حقوق بشر است، ارائه شده است. این کمیته پس از تصویب دو ماده قانون تصویب شده توسط کنگره در سال ۱۹۹۷ تشکیل شده است. دو ماده قانونی نیز بر این اساس است که آمریکا را از کمک به هر واحد نظامی یا مجری قانون خارجی که متهم به نقض حقوق بشر هستند، منع می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد
  • واکنش ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا
  • ایران تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد
  • کشف تصادفی یک توانایی حیرت‌انگیز در زنبورها؛ زندگی زیر آب!
  • تیم بسکتبال آمریکا کامل شد؛ لبران جیمز همه را به پاریس می برد / عکس
  • بی‌توجهی بلینکن به سخنان کارکنان وزارت خارجه آمریکا مبنی بر مجازات سربازان صهیونیستی ناقض حقوق بشر
  • زنبور عسل ملکه تا یک هفته زیر آب زنده می‌ماند
  • یافته‌های جدید و شگفت‌انگیز درباره ملکه زنبورها
  • دانشمندان : زنبور عسل ملکه به طرز شگفت‌ انگیزی تا یک هفته زیر آب زنده می‌ماند
  • گیبل استیوسون یک طلای ایران را در المپیک پاریس قطعی کرد