Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@23:25:00 GMT

سفر رئیس جمهور ترکیه به قطر

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۶۲۲۳۲

 «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و هیأت همراه او روز دوشنبه (دیروز) وارد دوحه پایتخت قطر شده و مورد استقبال مقامات قطر قرار گرفت. اردوغان بنا به دعوت «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر برای شرکت در هفتمین دور نشست کمیته عالی راهبردی دو کشور به دوحه سفر کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بنا بر گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، اردوغان پیش از سفر به دوحه در یک کنفرانس خبری در فرودگاه گفت که روابط با قطر راهبردی است و قرار است توافقنامه‌های جدیدی بین دو کشور امضا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که سفر رسمی و دو روزه او به قطر بنابه دعوت امیر قطر صورت گرفته و بزودی چندین توافقنامه در زمینه‌های مختلف بین دو کشور امضا می‌شود.

اردوغان گفت که برای تحکیم روابط با کشورهای حاشیه خلیج فارس تلاش خواهد کرد و این امر بازتاب‌های مثبتی برای رفاه و بهبود اوضاع ترکیه خواهد داشت.

رئیس جمهور ترکیه گفت که «تقویت روابط ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس امر مهمی است و ما در این خصوص به صداهای مخالفان در داخل گوش نمی‌دهیم».

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر نیز گفت که در نشست امیر قطر و رئیس جمهور ترکیه چندین توافقنامه امضا خواهد شد.

وی در کنفرانس خبری مشترک با «مولود چاوش اوغلو» همتای ترکیه‌ای خود تصریح کرد که امیر قطر و رئیس جمهور ترکیه تحولات افغانستان، موضوع فرودگاه کابل و تحولات فلسطین را بررسی خواهند کرد.

او گفت که با همتای ترکیه‌ای خود تحولات عراق، سوریه و دیگر پرونده‌های منطقه‌ای را بررسی کرده است.

آل ثانی روابط قطر با ترکیه را یک شرکت راهبردی و استثنائی خواند و گفت که دو کشور ۱۲ توافقنامه امضا خواهند کرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۲۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت رئیس‌جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در این کشور

رئیس جمهور ترکمنستان در جریان دیدار با وزیر امر خارجه جمهوری اسلامی ایران، از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در این کشور دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده، صبح پنجشنبه نهم فروردین با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

امیر عبداللهبان در این دیدار با تاکید بر اهمیت و اولویت توسعه روابط با همسایگان بویژه ترکمنستان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، با ارزیابی مثبت از روند رو به رشد روابط دوجانبه، به اقدامات صورت گرفته از سوی مراجع ذی‌ربط ایرانی برای اجرای توافقات صورت گرفته بین دو کشور از جمله در حوزه‌های اقتصادی تاکید کرد.

وی با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی، کمیسیون همکاری‌های کنسولی و مرزی و توافقات صورت گرفته برای توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور در زمینه گاز، برق، مدیریت آب، حمل و نقل و ترانزیت، اجرای طرح‌های زیربنایی و افزایش مبادلات بازرگانی، توسعه همکاری‌های دو کشور در موضوعات منطقه‌ای و بین المللی را مورد تاکید قرار داد.

رئیس‌جمهور ترکمنستان نیز در این ملاقات با اظهار رضایت از سطح عالی تعاملات دوستانه و برادرانه دو کشور، از این همکاری‌ها به عنوان نمادی از روابط دوستانه در منطقه یاد کرد.

سردار بردی محمدف با اشاره به تجارب مثبت اجرای طرح‌های زیربنایی توسط شرکت‌های ایرانی در ترکمنستان، از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در کشورش اعلام آمادگی کرد.

در این دیدار همچنین در خصوص برخی مسائل منطقه‌ای از جمله مبارزه با تروریسم، برقراری صلح و ثبات در افغانستان و همچنین دریای خزر تبادل نظر شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 740047

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • دعوت رئیس جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی
  • دعوت رئیس‌جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در این کشور
  • تشکر دولت منتخب اندونزی از رئیس جمهور ایران
  • حمله اردوغان به ساکتان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی
  • اردوغان: باید به فرزند بی‌قانون غرب فشار بیشتری وارد کنیم
  • کلمبیا، رژیم صهیونیستی را تهدید به قطع روابط سیاسی کرد
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • کلمبیا، تل‌آویو را به قطع روابط تهدید کرد
  • ترکیه باید گام های عملی برای دفاع از مردم غزه بردارد