Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز گزارش داد که جامعه پناهجویان روهینگیا از شرکت متا (فیس بوک) شکایت کرده و درخواست غرامت ۱۵۰ میلیارد دلاری کرده است.

اتهامات مسلمانان روهینگیا به فیسبوک، عدم جلوگیری از نفرت‌پراکنی علیه روهینگیا در این شبکه اجتماعی و دامن زدن به خشونت‌ها علیه این اقلیت قومی در جریان سرکوب و کوچ دادن آنها طی سال‌های اخیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ده‌ها هزار نفر از مسلمانان روهینگیا به دلیل رفتارهای خشونت‌بار ارتش و نیروهای امنیتی میانمار مجبور به فرار از خانه‌های خود شده و هم‌اکنون در مرز کشور بنگلادش آواره هستند و در شرایط بسیار نامساعدی به سر می‌برند .

این شکایت جمعی را که روز دوشنبه شرکت‌های حقوقی «ادلسون پی سی» و «پی ال ال سی فیلدز» در ایالت کالیفرنیا ثبت کرده‌اند، در متن دادخواست خود استدلال شده است که شبکه اجتماعی فیسبوک از نظر محتوا و خط مشی به خشونت علیه جامعه مسلمانان روهینگیا دامن زده است. در هماهنگی با این دادخواست، چند وکیل بریتانیایی نیز نامه‌ای به دفتر شرکت فیس‌بوک در لندن ارسال کرده‌اند. 

رویترز افزود: فیس بوک تا کنون واکنشی به این شکایت نشان نداده است. با این حال فیسبوک مدعی است سرعت جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست و نفرت پراکنی بسیار کند است اما این شرکت از آن زمان اقداماتی برای سرکوب سوء استفاده از این پلتفرم در این منطقه اعمال کرده است؛ از جمله جلوگیری از دسترسی ارتش میانمار به فیسبوک و اینستاگرام بعد از کودتای اول فوریه. 

این درحالیست که کودتای اول فوریه ارتباطی با خشونت‌های سازمان یافته ارتش میانمار علیه مسلمانان این کشور ندارد. 

میانمار، اقلیت روهنیگیا را شهروند قانونی این کشور حساب نمی‌کند و با اقدامات خشونت‌بار سیستماتیک طی سالهای اخیر تلاش کرده آنها را از کشورشان بیرون کند. طبق تحقیقات سازمان ملل، حملات ارتش و نیروهای امنیتی میانمار با هدف «نسل‌کشی» بوده و در جریان این خشونت‌ها بیش از ۱۰ هزار نفر کشته شده اند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: میانمار روهینگیا فیس بوک مسلمانان روهینگیا فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۲۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین پاداش ۱۰ میلیون دلاری در ازای اطلاعات مرتبط با سه ایرانی !

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، بر اساس ادعای این نهاد آمریکایی، این افراد به انجام حملات سایبری «تحت هدایت و همکاری شرکت‌های نیابتی وابسته به سپاه پاسداران» به «بیش از ۱۲ شرکت آمریکایی، وزارت امور خارجه و وزارت خزانه‌داری ایالات متحده» متهم شده‌اند.

آمریکا برای این ایرانی ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد ! + عکس و مشخصات پاداش میلیون دلاری آمریکا برای تعقیب این ۲ ایرانی کد خبر 847029 برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه اینترنت - هکر

دیگر خبرها

  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا، جنگ اوکراین را به کدام سو می برد؟
  • 60 میلیارد دلاری آمریکا، جنگ اوکراین را به کدام سو می برد؟
  • تعیین پاداش ۱۰ میلیون دلاری در ازای اطلاعات مرتبط با سه ایرانی !
  • استفاده از آیفون و اپل واچ در ارتش کره جنوبی ممنوع شد
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • مسلمانان روهینگیا همچنان با پاکسازی قومی مواجه هستند
  • شکایت حزب کنگره هند از مودی به دلیل اظهارات علیه مسلمانان
  • شکایت ۹ میلیون دلاری بکام از ستاره هالیوود
  • درخواست غرامت 120 میلیونی برای بازیکن کشته شده!