Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی از قهرمانان و ملی‌پوشان رشته تیراندازی به نداشتن حقوق و عدم شفاف سازی در اعطای بورسیه کمیته بین‌المللی المپیک واکنش نشان دادند.

به گزارش ایسنا، روز گذشته کمیته ملی المپیک اسامی ۱۵ ورزشکاری که به کمیته بین المللی المپیک معرفی شدند را اعلام کرد. این ورزشکاران قرار است ۳۲ ماه مبلغ ۵۰۰ دلار از کمیته بین المللی المپیک دریافت کنند که این پرداختی از ابتدای سال ۲۰۲۲ آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این بین از رشته تیراندازی جواد فروغی که مدال طلای المپیک توکیو را کسب کرد و فاطمه کرم زاده ملی پوش تفنگ این سهمیه را دریافت کردند و حالا با گذشت یک روز از این خبر ملی‌پوشانی چون مه لقا جام بزرگ، نجمه خدمتی، هانیه رستمیان، گلنوش سبقت‌اللهی و مهیار صداقت در صفحات مجازی خود واکنش نشان داده اند.

نجمه خدمتی در صفحه اینستاگرامی خود ضمن اعلام افتخارات و مدال‌های خود در واکنش به بورسیه ماهانه ۱۵ میلیون تومانی نوشت: " ای کاش تعداد بیشتری از ورزشکاران از طرف کمیته ملی المپیک ایران بورسیه می‌شدند. ما از هیچ کجا حقوقی دریافت نمی‌کنیم حتی فدراسیون!!"

مه لقا جام بزرگ نیز در صفحه شخصی اش به نحوه توزیع بورسیه واکنش نشان داد. او اعلام کرد که دوره‌های پیش مشخص نبود این سهمیه به چه کسی اعطا می‌شود و شفاف سازی وجود نداشت. او در بخشی از استوری هایش نوشت: " کاش یک فکری هم به حال ورزشکارانی شود که فدراسیون‌ها برای آنها حقوقی در نظر نگرفته‌اند. هیچ درآمدی هم از لیگ برتر ندارند و تمام وقتشان را برای افتخار آفرینی می‌کنند تا پرچم کشورشان را بالا ببرند. بحث من این بود که فدراسیون‌ها باید شفاف سازی می‌کردند و در نهایت فکری به حال قهرمانان کنند."

به گزارش ایسنا، جواد فروغی و فاطمه کرم‌زاده از تیراندازی، محمدرضا گرایی و  امیرحسین زارع از کشتی، سمیه یزدانی از دوچرخه‌سواری، نازنین ملایی از قایقرانی، دانیال شه‌بخش از  بوکس، رضا علیپور از صخره‌نوردی، الهام حسینی و علی، داوودی از وزنه‌برداری، علی پاکدامن از شمشیربازی، ریحانه مبینی از دوومیدانی، مهلا مومن‌زاده از تکواندو، مهرشاد افقری از شنا، احمد کهنی از ژیمناستیک اسامی ۱۵ ورزشکاری است که بورسیه دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تیراندازی مه لقا جام بزرگ مهیار صداقت نجمه خدمتی گلنوش سبقت اللهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۲۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه نقدی المپیک زیر سوال رفت!

به گزارش تابناک، جماران نوشت: برندگان رشته‌های دوومیدانی المپیک 2024 در پاریس با تصمیم اتحادیه جهانی این رشته 50 هزار دلار جایزه نقدی دریافت خواهند کرد.

دیوید لاپارتینت، رئیس اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری در واکنش به پرداخت جایزه نقدی به برندگان رشته دوومیدانی در المپیک پاریس گفت: تصمیم برای پرداخت جایزه به برندگان مسابقات دوومیدانی در المپیک 2024 مغایر با روح المپیک است. روح المپیک به اشتراک گذاشتن درآمد و جذب ورزشکاران بیشتر برای رقابت در سراسر جهان است. نه تنها تمام پول را در بهترین‌ها سرمایه‌گذاری کنید، بلکه آن را بین بقیه تقسیم کنید. اگر ما پول را روی بهترین ورزشکاران متمرکز کنیم، فرصت‌ها برای ورزشکاران باقی‌مانده در سراسر جهان از بین خواهد رفت.

بازی‌های المپیک 2024 پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست (5 تا 21 مرداد) برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • دیدار سرپرست فدراسیون دوومیدانی با ورزشکاران شانس کسب سهمیه المپیک
  • رستمیان در تپانچه ۲۵ متر پنجم شد
  • حججی: با حضور ورزشکاران قوی، فدراسیون هم تقویت می‌شود
  • جایزه نقدی المپیک زیر سوال رفت!
  • مخالفت با پرداخت جایزه نقدی به برندگان المپیک
  • تیراندازی قهرمانی فدراسیون جهانی؛ خدمتی پنجم شد و چهل امیرانی هفتم
  • تیراندازی قهرمانی فدراسیون جهانی؛ رستمیان به فینال تپانچه ۲۵ متر صعود کرد
  • تیراندازی قهرمانی برزیل|خدمتی پنجم شد، چهل امیرانی هفتم
  • رقابت‌های کسب سهمیه المپیک؛ نوروزیان به خط آتش پاریس نرسید
  • تیراندازی انتخابی المپیک؛ نوروزیان ششم شد