Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنیاد شهید و امور ایثارگران در میان ۱۶۸ دستگاه جزو ۱۰ دستگاه‌ برتر دولت الکترونیکی در دور هشتم ارزیابی توسط دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات اعلام شد.

به گزارش ایران آنلاین، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات در نشست خبری فهرست ۱۰ دستگاه اجرایی برتر در دولت الکترونیکی را که مربوط به دوره هشتم ارزیابی در پاییز سال ۱۴۰۰ می‌شود، اعلام کرد و گفت: این ارزیابی از میان ۱۶۸ دستگاه و ۵ هزار و ۹۸۹ خدمتی که قابلیت الکترونیکی شدن دارد، به دست آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته که بر مبنای اولویت‌های دولت کاربرمحور، دولت شفاف، دولت یکپارچه و دولت مشارکتی به دست آمده است دستگاه‌های اجرایی شامل بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، بیمه مرکزی، سازمان فناوری اطلاعات ایران، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سازمان حج و زیارت، سازمان ملی استاندارد، وزارت امور اقتصادی و دارایی و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۰ دستگاه برتر در ارائه خدمات دولت الکترونیک شناخته شدند.

رضا باقری اصل افزود: بر اساس ارزیابی موجود از درصد الکترونیکی شدن خدمات، تنها ۱۶۱ خدمت دولتی بیش از ۹۰ درصد الکترونیکی شده است و این تعداد با توجه به حدود ۶ هزار خدمتی که باید الکترونیکی شوند رقم پایینی است. در همین حال ۲ هزار و ۲۳۸ خدمت بین ۵۰ تا ۹۰ درصد الکترونیکی شدند و ۲ هزار و ۳۰۹ خدمت نیز کمتر از ۵۰ درصد الکترونیکی شده‌اند. این در حالی است که برای ۲۶۰ خدمت دولتی هنوز هیچ گامی در جهت الکترونیکی شدن برداشته نشده است و از سوی دیگر در میان حدود ۶ هزار خدمت، هیچ خدمت دولتی به صورت صد درصد الکترونیکی نشده است.
وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی به سمت یکپارچگی کامل نرفتند از این رو، مردم الکترونیکی شدن خدمات را به صورت ملموس احساس نمی‌کنند، افزود: با این وجود معتقدیم که ۱۶۱ خدمت در شرایط فعلی می‌توانند وارد مرحله هوشمندسازی و دولت هوشمند شوند.
علیرضا امینی مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره توسعه خدمات الکترونیکی به ایثارگران، گفت: یکپارچه‌سازی و الکترونیکی کردن خدمات به جامعه ایثارگری و ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از جمله برنامه‌های دکتر قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام شده است و این موضوعات در دستور کار بنیاد قرار گرفته است.
وی با اشاره به کسب موفقیت بنیاد شهید و امور ایثارگران در دور هشتم ارزیابی توسط دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات گفت: این موفقیت حاصل تلاش کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده است و در این میان اداره کل آمار و فناوری اطلاعات، اداره کل بازرسی، ارزیابی عملکرد، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات و اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران همکاری مناسبی در این راستا داشته‌اند.
مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان اظهار امیدواری کرد که با گسترش خدمات الکترونیکی به ایثارگران رضایتمندی بیشتر این عزیزان حاصل شود.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران فناوری اطلاعات درصد الکترونیکی الکترونیکی شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۲۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات ۶ پله صعود کرد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر محمد زاده لاجوردی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در شبکه اجتماعی ویراستی گفت: بر اساس اعلام اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU)، شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، ۶ رتبه ارتقا پیدا کرد و از جایگاه ۸۱ به ۷۵ رسید.

وی افزود: همچنین از نظر میزان امتیاز در شاخص IDI یا همان توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز امتیاز ایران با افزایش ۴۷ درصدی از عدد ۵۵ به ۸۱ رسیده است.

کد خبر 6062768 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • مراسم شب‌های قدر در گلزار شهدای قزوین برگزار می‌شود
  • مراسم احیای شب‌های قدر در امامزاده حسین (ع) برگزار می شود
  • برخی وزرا مانند وزیر کشور و اطلاعات و امور خارجه با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند؛ در دولت دوازدهم به دلایلی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با ایشان هماهنگ شد
  • تکمیل زائرسرای ایثارگران نیازمند ۲۲ میلیارد تومان اعتبار است
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب هستند
  • در حوزه توسعه ارتباطات از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ رسیده‌ایم
  • زائرسرای بنیاد شهید در مهران با ۴۰ درصد پیشرفت در حال اجرا است
  • دیدار مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • تجلیل مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان از رئیس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • ایران در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات ۶ پله صعود کرد