Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علی اسحاقی رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در برنامه سعادت آباد رادیو تهران به پاره ای از پرسش‌ها در خصوص تولید و تاثیرگذاری این واکسن در مقابل سویه اُمیکرون و مصرف آن به عنوان دُز یادآور پاسخ داد.

اسحاقی گفت: واکسن رازی مجوز مصرف اضطراری گرفته و 5 میلیون دُز آن چند هفته است که آماده مصرف و توسط وزارت جهاد سازندگی به وزارت بهداشت تحویل داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیون دُز دیگر از این واکسن در دست تولید است و بسته به میزان نیاز وزارت بهداشت مقادیر بیشتری تولید خواهد شد. اگرچه بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته موسسه رازی قادر به تولید 20 میلیون دُز واکسن تا پایان دی ماه خواهد بود.

وی در خصوص تاثیرگذاری این واکسن در برابر سویه اُمیکرون گفت: پیش از این با سویه‌های متفاوتی همچون دلتا مواجه بودیم. هنوز مدت زیادی از وجود این سویه نگذشته است و باید عوارض آن پس از گذشت چند هفته مشخص شود . این سویه جهش‌هایی داشته است اما به دلیل اینکه منشأ آن ویروس اصلی بوده؛ اکثر واکسن‌ها با پلتفرم‌های مختلف می‌توانند تا حدی عوارض این ویروس را پوشش دهند و تمامی افرادی که واکسن رازی را تزریق کرده اند حداقل ایمنی را در برابر سویه جدید دارند.آنچه مشخص است به دلیل جهش‌های پیاپی در سویه اُمیکرون، قابلیت انتشار آن بیشتر است اما عوارض آن در هفته‌های آینده مشخص می‌شود.

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در پاسخ به این پرسش که واکسن رازی برای چه طیف سنی قابل استفاده است؟ گفت: در حال حاضر این واکسن برای طیف سنی 18 تا 75 سال قابل استفاده است اما قاعدتاً برای افراد بالاتر از این سن هم مناسب خواهد بود. پروتکلی برای سنین 12 تا 18 سال هم داده شده تا پس از اخذ مجوز بر روی داوطلبان تست شود.

وی درخصوص ایمنی‌زایی واکسن رازی گفت: با استفاده از این واکسن، ایمنی همورال که همراه با تولید آنتی بادی است بیش از 80 درصد ایجاد می‌شود اما ایمنی سلولار هم بیش از 75 درصد با تزریق واکسن رازی فعال می‌شود که در مطالعات فاز دوم در اوج شیوع بیماری با سویه دلتا مشاهده شد. قابل ذکر است که مطالعات فاز سوم هم در زمان شیوع سویه دلتا در کشور انجام شده است.

 اسحاقی تاکید کرد: واکسن رازی می‌تواند در کودکان هم ایمنی‌زایی مناسبی را به همراه داشته باشد. بهترین واکسن برای کودکان واکسنی است که کمترین آنتی ژن را داشته و بتواند سیستم ایمنی را هم در بدن آنها فعال کند.در حال حاضر یک واکسن کرونا در جهان است که مقدار آنتی ژن آن 5 میکروگرم در یک دُز است و پس از آن واکسن رازی با 10 میکروگرم آنتی ژن در یک دُز، رتبه دوم مناسبترین واکسن برای کودکان را به خود اختصاص داده است.

وی درباره مصرف دُز یادآور(بوستر) و دُز سوم گفت: برخی واکسن‌ها مثل سینوفارم سه دُز هستند تا بتوانند ایمنی لازم را تامین کنند به همین دلیل افرادی که این واکسن تزریق کرده‌اند باید دُز سوم آن را پس از دو تا سه ماه بعد از تزریق دُز دوم تزریق کنند در حالیکه دریافت دُز یادآور 5 تا 6 ماه پس از تزریق دُز دوم انجام می‌شود.

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی تصریح کرد: واکسن رازی پلتفرمی دارد که قابل استفاده برای دُز یادآور(بوستر) تمامی واکسن‌ها در پلتفرم‌های مختلف است. پلتفرم این واکسن، ایمن بوده و جزو کم عارضه ترین پلتفرم‌ها است و هیچگونه تداخل و مشکلی برای عملکرد دیگر واکسن‌ها ایجاد نمی‌کند.

وی با اشاره به دُز استنشاقی واکسن کووپارس گفت: این واکسن اولین واکسن کرونای تزریقی- استنشاقی در سطح جهان است. این واکسن دو دُز تزریقی و یک دُز استنشاقی دارد. به تازگی چند شرکت نوع تک استنشاقی آن را طراحی کرده و در حال طی مسیر مطالعات بالینی هستند.

منبع: فارس پربیننده ترین زمان مناسب نوشیدن قهوه چه وقت است؟ خواص انار و یاقوت‌های آن! ثبت نام واکسن کرونا ( دُز سوم بالای ۴۰ سال ) استرس با مردان چه می کند؟ ویژگی های مهم اُمیکرون شناسایی شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کودکان سرم سازی ویروس کرونا واکسن کرونا واکسن رازی واکسن کوو پارس واکسن رازی د ز یادآور ا میکرون واکسن ها واکسن د

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۲۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی بخش خصوصی با دولت با اشاره به مقوله تعیین سقف ارزی اظهار کرد: بسیاری از واحدهای صنعتی موجود که نیازمند منابع ارزی برای خرید مواد اولیه به ویژه افزایش میزان تولید در اجرای طرح توسعه هستند با چالش جدی روبرو خواهند بود.

وی با بیان اینکه واحدهای جدیدالاحداث چون سابقه فعالیت ارزی نداشتند دچار چالش می‌شوند، افزود: در این زمینه وزارت صمت با پیگیری‌های مستمر و الزام به ثبت برنامه تولید از سوی واحدهای صنعتی تمرکز خود را بر امین ارز بخش تولید و بازرگانان مربوط به شرکت‌های تولیدی قرار داده است.

مدیر کل صنعت معدن و تجارت گیلان با تشریح صف دریافت ارز در بانک مرکزی که طولانی بوده و تا دو ماه طول می‌کشد، اضافه کرد: برای تأمین سرمایه در گردش با توجه به نوسانات قیمتی نیازمند تسهیلات مناسب با زمان بازپرداخت بیش از ۲ سال هستیم.

وی افزود: شنیده‌ها حاکی از این است که سود تسهیلات بانکی به ۳۱ تا ۳۹ درصد در حال افزایش هست و بانک‌ها از هم اکنون به صورت غیررسمی به مشتریان اعلام می‌کنند که می‌توانیم تسهیلات بدهیم.

پور حیدری با تاکید بر اینکه بیش از ۱۴۰ طرح صنعتی نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد به بالا منتظر تسهیلات مناسب بانکی هستند که طرح خود را تکمیل و به بهره برداری و اشتغال برسانند، گفت: ابلاغ تسهیلات جدید به صورت فوری می‌تواند کارگشا باشد و برای تحقق اهداف شعار سال کمک کند.

مدیر کل صنعت معدن و تجارت گیلان با ابراز تأسف از اینکه تولید و صنعت گیلان در ابتدای سال؛ دچار سانحه برق گرفتگی شدید شد، افزود: افزایش غیر منطقی و غیر کارشناسانه تعرفه برق آن هم بیش از ۹۰۰ درصد، با شعار سال همخوانی ندارد و کارخانجات را با چالش اساسی مواجه می‌کند.

وی با تشریح وضعیت کارخانه‌ها در پی افزایش تعرفه‌ها ادامه داد: کارخانه آردی که ۳۸ میلیون ماهانه هزینه برق پرداخت می‌کرد اکنون باید ۴۸۰ میلیون پرداخت کند در غیر این صورت برق قطع می‌شود، بنابراین طبعاً آرد گران و مصرف نهایی نان و کلوچه و کیک و صنایع وابسته آن نیز گران عرضه می‌شود.

پورحیدری اضافه کرد: علیرغم چالش قطع و زمان بندی مصرف برق صنایع در ایام گرم پیش روی سال، افزایش تعرفه تحت عنوان ترانزیت، نیز مزید بر علت قطع برق در فصل گرما است که واقعاً برای جامعه بزرگ صنعتی ما رنج آور شده است.

مدیر کل صنعت معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه مشکل کمبود اراضی صنعتی به ویژه در مرکز استان هم یک چالش حل نشده است، تصریح کرد: امور اراضی و منابع طبیعی استان باید نقاط و زون هایی را برای ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید اعلام کنند.

پورحیدری بر ضرورت تخصیص تسهیلات جدید به کسب و کارهای خرد و تولیدی صنفی اشاره کرد که تاکنون این اتفاق نیفتاده است، افزود: بیش از ۱۷ هزار واحد تولیدی صنفی در حاشیه و داخل شهر استان به صورت کارگاهی مشغول فعالیت هستند ولی مسیر اعطای تسهیلاتی برایشان مشخص نشده و در قالب کارگروه رونق تولید دیده نشده‌اند.

وی افزود: موضوع تأمین زمین مناسب برای احداث یک میدان میوه و تره بار مطلوب با قابلیت‌های همچون پارکینگ، بازارچه خرده فروشی، فروشگاه‌های بزرگ توزیع کننده اقلام اساسی، انبار، سردخانه علی رغم مصوبه تنظیم بازار و تشکیل یک جلسه در حوزه معاونت امور عمرانی ابتر مانده است، که عمده مشکل موجود تأمین زمین مناسب برای احداث این زیرساخت مهم بازرگانی است.

کد خبر 6088401

دیگر خبرها

  • افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • تولید سالانه هزار تن قارچ در شهرستان بستان آباد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • کامنت موشن| آیا کرونای دیگری در انتظار جهان است؟
  • آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» برای نوزادان در آبادان