Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ۱۶ آذر در کشورمان روز دانشجو نامگذاری شده؛ در واقع این روز، به یاد سه دانشجویی است که در اعتراض به دیدار رسمی نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا با شاه پهلوی  آنهم چندی پس از کودتای ننگین آمریکایی ۲۸ مرداد، توسط رژیم ستم‌شاهی به شهادت رسیدند.

در ادامه پیام‌های مسئولان به مناسبت روز دانشجو آمده است:

آرمان استقلال‌خواهی شهدای ۱۶ آذر در دانشگاه‌ها تداوم دارد

در متن پیام محمد علی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری به مناسبت روز دانشجو آمده است: همواره عقلانیت، خردورزی، نشاط علمی، خودباوری و امید، عدالت محوری و ظلم‌ستیزی و تلاش مضاعف حاصل از نیروی جوانی، ویژگی ممتاز و ارزنده‌ی وجودی دانشجویان بوده و هست که شکوفا شدن هر کدام از این خصایل در سایه تلاش و تکاپوی دانشگاه‌ها می‌تواند کشور را به سوی اهدافی والا، عالی و درخشان سوق دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 حضور پرنشاط دانشجویان در دانشگاه‌ها علاوه بر پویایی جامعه، تولید علم و دانش را نیز در سایه تلاش استادان، به دنبال دارد. تحقق مرجعیت علمی کشور با محوریت دانشگاه و با تکیه بر عنصر اخلاق و فضیلت‌های معنوی و همچنین ترویج گفتمان علم و فناوری به عنوان گفتمان غالب جامعه، همواره خواسته مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است، آن گونه که ایشان می‌فرمایند"آن چیزی که ما از محیط دانشجویی لم، هم در زمینه سیاست، هم در زمینه معرفت دینی در محیط دانشجویی است".

در ادامه متن پیام وزیر آمده است: بنابراین توجه به نقش و اهمیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی به عنوان کانون سرنوشت‌ساز و تأثیرگذار پیشرفت علمی کشور و مراکز پرورش و تربیت دانشجویان متخصص متعهد، باید همواره مورد اقبال و عنایت همه مسئولان و سیاست‌گذاران باشد. آرمان استقلال طلبی و نفی وابستگی به بیگانه که در ۱۶ آذرماه ۱۳۳۲ با شهادت سه دانشجوی شهید دانشگاه تهران در جامعه ظهوری تازه یافته بود علی‌رغم انواع سرکوب‌های رژیم طاغوت ادامه یافت و در انقلاب اسلامی سال ۵۷ به یک شعار اصلی تبدیل شد و در نظام برآمده از انقلاب نیز به عنوان یک اصل مترقی سیاست داخلی و خارجی مطرح است.

در این پیام تاکید شده است: ریشه وابستگی می‌تواند در نیازمندی اقتصادی و سیاسی کشورها به یکدیگر باشد؛ جوانان پیرو شهدای دانشجوی ۱۶ آذر، امروز در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی؛ پژوهش و فناوری برای خودکفایی کشور در زمینه فناوری می‌کوشند و تلاش آنان در بسیاری از موارد در قالب محصولات شرکت دانش بنیان به خارج از کشور صادر می‌شود.نیروهای مسلح، تولید گران اقتصادی، کشاورزان و اقشار مختلف هر کدام نقشی ارزشمند در صیانت از شعارهای بنیادین انقلاب یعنی " استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" ایفا می‌کنند و جامعه دانشگاهی نیز با فتح قله‌های علم و کسب جایگاه‌های رفیع در معتبرترین ارزیابی‌های علمی دنیا در درخشش گوهر استقلال و بزرگی مردم ایران در دنیا نقش دارند.خرسندم که بگویم هم اکنون که از نظر تولید علم و دانش فنی در سطح بسیاری خوبی قرار داریم و این فرصت فراهم است تا با حمایت ارکان دولت و مجلس، نقش مهمتری به دانشجویان، دانشمندان و اندیشمندان کشور داده شود تا با اتکای به دانش و انگیزه بالای خود؛ بتوانند برای رفع نیازهای کشور در زمینه‌های مختلف صنعتی، نظامی، کشاورزی و فرهنگی، اجتماعی راهکارهای علمی ارائه کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت:

گفتگو با تشکل‌های دانشجویی همواره یادآور آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی است

در متن پیام عباس شیراوژن، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت ۱۶ آذر آمده است: هر سال روز دانشجو فرصتی فراهم می‌آورد که گذشته پرافتخار جنبش دانشجویی را به یاد آوریم.گذشته‌ای که تصاویر زیبایی از استکبارستیزی، مبارزه با طاغوت، تسخیر لانه شیطان بزرگ، رشادت در دفاع مقدس، جهاد سازندگی و محرومیت زدایی بخشی از این روزهای درخشان است. 

در ادامه متن این پیام آمده است: گفتگو با تشکل‌های دانشجویی همواره یادآور آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی است. آرمان‌هایی همچون استقلال، عدالت، آزادی و غیره حضور و فعال بودن تشکل‌های اسلامی در هر دانشگاه، شرایطی فراهم می‌کند که دانشجویان ما با تمرین تحلیل مسائل کشور، حساس بودن نسبت به سرنوشت کشور را می‌آموزند. همچنین در میان فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی و تشکیلاتی نیروسازی و نخبه پروری برای آینده نظام اسلامی رخ می‌دهد. نخبه پروری بر اساس ارزش ها، آرمان‌ها و واقعیت‌های نظام اسلامی با توجه به جوان گرایی مورد تأکید رهبری عزیز انقلاب اسلامی، در سال‌های آتی، نقش تشکل‌های دانشجویی در پیشرفت کشور جدی‌تر از گذشته خواهد بود.

انتهای پیام/

نیوشا یعقوبی کد خبر: 1121064 برچسب‌ها روز دانشجو

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: روز دانشجو تشکل های دانشجویی انقلاب اسلامی دانشگاه ها روز دانشجو آرمان ها ۱۶ آذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۲۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ پنجاه و نهمین جلسه کمیته انتخاب روسای دانشگاه‌های کشور، به ریاست حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری،  بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و محمد رضا مخبر دزفولی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بر اساس رأی اعضای کمیته، ، ولی اله خوش‌طینت به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل،  رضا رستمی به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه،  محمد چمکوری به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر،  رجب اکبر زاده به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان قم، آباد بهادری منفرد به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود، حسین دین‌محمدی به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان، منصور نیک‌پناه به‌عنوان رئیس مجتمع آموزش عالی سراوان، یاسر اسماعیلیان به‌عنوان رئیس مجتمع آموزش عالی گناباد، حامد سروش به‌عنوان رئیس مرکز آموزش عالی محلات و  محمد جواد محمودی به‌عنوان رئیس مؤسسه تحقیقات جمعیت کشور انتخاب شدند.

دیگر خبرها

  • انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • فرمانده سپاه خراسان رضوی: ۲۹ فروردین یادآور حماسه آفرینی‌های ارتش است
  • دانشگاه آزاد یزد ۳۰۰ دانشجوی بورسیه در صنعت کاشی دارد
  • پیام‌ تبریک فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش
  • پیام تبریک فرمانده انتظامی لرستان به مناسبت روز ارتش
  • هوشمند: با پدیده اساتید خجالتی روبرو هستیم/ احمدی: کارگزاران محافظه‌کار و بی‌عرضه باید از دانشگاه حذف شوند +فیلم
  • ارتش نیرویی مقتدر درجهت آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران است
  • دانشجویان دانشگاه آزاد از دیدار صمیمی با رهبر انقلاب می‌گویند
  • اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی بود
  • مسئول بسیج دانشگاه تهران : حمله سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی ، معجزه انقلاب است