Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@15:34:00 GMT

آمریکا به دنبال تغییر اکثریت پارلمانی در لبنان است

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۶۲۶۴۰

آمریکا به دنبال تغییر اکثریت پارلمانی در لبنان است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «ابراهیم الموسوی» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان گفت: آمریکایی ها ضمن سوء استفاده از اوضاع اقتصادی لبنان برای ایجاد تغییر در اکثریت پارلمانی در این کشور تلاش می کنند.

بر اساس این گزارش، این عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان تصریح کرد: آخرین ابزار آمریکا برای مقابله با لبنان، انتخابات پارلمانی این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لبنانی ها هرگز مقاومت را رها نخواهند کرد.

ابراهیم الموسوی در ادامه یادآور شد: متأسفانه بسیاری از لبنانی ها نسبت به عملکرد قوه قضاییه در رسیدگی به پرونده انفجار مهیب بندر بیروت بدبین هستند. این سخنان پس از آن مطرح شد که پیشتر حزب الله خواستار استعفای قاضی «بیطار» بازپرس ویژه رسیدگی به پرونده انفجار مهیب بیروت شده بود.

پیشتر «شیخ علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله اعلام کرد که این گروه هرگونه دخالت آمریکا، غرب و عربستان سعودی در انتخابات پارلمانی آتی در لبنان را مردود می داند.

دعموش تصریح کرد: ما اجازه نمی دهیم که آمریکا، غرب و عربستان خواسته ها و گزینه هایشان را به ملت لبنان تحمیل کنند. ملت لبنان باید با اراده مستقل خود نمایندگان پارلمان را انتخاب کند.

وی اظهار داشت: وابستگی به اشغالگران و متجاوزان و ترسیدن از تهدیدات آنها با ارزش های ملی در تعارض است و استقلال کشور را با مخاطره مواجه می سازد. پذیرفتنی نیست که یک کشور به باج خواهی های خارجی تَن در دهد.

چندی پیش نمایندگان پارلمان لبنان موعد برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور را تعیین کردند. پارلمان لبنان اعلام کرد که این انتخابات در روز ۲۷ مارس سال آتی میلادی یعنی در روز ۷ فروردین ماه برگزار می گردد.

کد خبر 5369581 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: حزب الله لبنان لبنان ایالات متحده امریکا ایالات متحده امریکا عراق ایران روسیه مذاکرات وین عربستان سعودی رژیم صهیونیستی ولادیمیر پوتین اوکراین فلسطین واشنگتن لبنان امانوئل ماکرون جورج قرداحی پارلمان لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۲۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «حسین الکرعاوی» رئیس کمیته اجرایی یک جنبش مردمی در عراق تصریح کرد که اگر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با تصمیم عراقی‌ها مبنی بر بیرون کردن نظامیان این کشور از عراق مخالفت کند نیروهای مقاومت اسلامی دست بسته نخواهند ماند.

وی افزود: در صورت مخالفت بایدن با این مساله، مقاومت اسلامی عراق عملیات ویژه خود را علیه اشغالگران آمریکایی و هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی این کشور از سر می‌گیرد.

الکرعاوی تاکید کرد: سفر محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به آمریکا یک سفر مهم به شمار می‌رود و می‌تواند سرنوشت حضور نیروهای خارجی در عراق را تعیین کند.

وی بیان کرد: ما از نخست وزیر عراق می‌خواهیم شجاع بوده و مساله بیرون راندن نظامیان آمریکایی از این کشور را نهایی کند. السودانی باید به آمریکایی‌ها بگوید که نیروهای مقاومت اسلامی عراق بی تفاوت نخواهند بود.

روز شنبه السودانی در رأس یک هیأت دولتی، پارلمانی و متشکل از نمایندگان بخش‌های خصوصی سفر رسمی خود را به آمریکا آغاز کرد.

این سفر بنا به دعوت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا صورت می‌گیرد.

کد خبر 6078611

دیگر خبرها

  • عذرخواهی رئیس جمهور کره‌جنوبی پس از شکست حزبش در انتخابات پارلمانی
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • حمایت رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا از نتانیاهو
  • هر گونه خطای دولت غاصب قدس با پاسخ سخت مواجه خواهد شد/موازنه قدرت به نفع جبهه مقاومت تغییر کرد
  • هرگونه خطای دولت غاصب قدس با پاسخ سخت مواجه خواهد شد/ موازنه قدرت به نفع جبهه مقاومت تغییر کرد
  • رسانه‌های اقلیـت علیه انسان -رسانه‌های اکثریـت!
  • وعده صادق موازنه قدرت را به نفع جبهه مقاومت تغییر داد
  • اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند
  • رهبر اکثریت سنای آمریکا خواستار تصویب فوری بسته کمکی برای رژیم صهیونیستی شد
  • ادعای نگران کننده درباره قیمت ارز؛ قیمت دلار تا ۷۰ هزار تومان بالا می رود /یک جریان در حاکمیت به دنبال خالص‌سازی با اهداف میان مدت و بلند مدت است