Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: در جذب منابع و اخذ مجوزها از مرکز، زمان را از دست ندهیم.

به گزارش برنا از خراسان جنوبی؛ قناعت با تأکید بر این مطلب در جلسه دیدار مدیرکل و معاونین راه و شهرسازی استان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع و نقشی که راه ها در توسعه استان دارند، نباید در پیگیری ها فرصت را از دست بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: هر چه اصرار و سماجت ما بیشتر باشد، مطمئناً نتیجه بهتری به همراه خواهد داشت و خواهیم توانست در اهداف استان موفق تر باشیم.
استاندار تصریح نمود: راه، از زیرساخت‌ها و پیش نیازهای اصلی است که در هر نوع پیشرفت و تعالی منطقه، حرف اول را می زند.
قناعت متذکر شد: با توجه به گستره استان، راه ها وسعت قابل توجهی دارند و برای بهبود آنها اقداماتی هم صورت گرفته اما تا ایده آل ها فاصله داریم.
وی ضمن تشکر از حوزه راه و شهرسازی استان به واسطه کار هایی که انجام شده، تأکید کرد: رسیدن استان به نقطه مطلوب، کار و تلاش مضاعفی را می طلبد.
استاندار با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان گفت: در قالب این مصوبات، مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تحقق مصوبات به استان اختصاص یافته است.
قناعت به سهم بسزای حوزه راه ها از این مصوبات اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع، نشان دهنده دغدغه استان، اهمیت راه ها و توجه دولت می باشد.
وی افزود: باید برای جذب کامل این اعتبارات سفر، همزمان با تهاترها و... به عنوان ظرفیت های نهفته که گره گشا هستند، تمام تلاش خود را بکنیم.
استاندار از پیگیری هایی گفت که برای شتاب بخشی به روند اجرای پروژه راه آهن گفت و خاطرنشان کرد: پیگیری ها برای تحقق مصوبات و برنامه های مربوط به راه آهن، همچنان ادامه دارد.
قناعت، طرح جهش تولید مسکن را از برنامه های اولویت‌ دار دولت خواند و تصریح نمود: باید کار اجرای این طرح به گونه ای پیش برود که طی چهار سال، سهمیه استان به طور کامل جذب شده و به نتیجه برسد.
وی بر اتمام پروژه های نیمه تمام حوزه راه و مسکن تأکید کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی نیز در این جلسه طی گزارش مبسوطی از اقدامات حوزه فعالیتی خود گفت و خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی به لحاظ وسعت، سومین استان و از نظر طول راه های اصلی، فرعی و روستایی با ۱۷ هزار و ۱۶۲ کیلومتر، ششمین استان کشور می باشد.
داعی با اشاره به این که ۸۰ درصد ترانزیت کشور به افغانستان از راه های استان انجام می شود، گفت: با توجه به ترددهای فراوان در محورهای استان، دوبانده سازی به طور ویژه در دستور کار قرار گرفته است.
وی در ادامه از پیشرفت های صورت گرفته در حوزه راه ها گفت و به تشریح وضعیت استان در زمینه اجرای پروژه های مسکن مهر، اقدام ملی و جهش تولید مسکن پرداخت.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا راه و شهرسازی استان راه و شهرسازی رئیس جمهور دولت راه آهن مسکن خراسان جنوبی افغانستان استاندار خراسان جنوبی جواد قناعت خراسان جنوبی حوزه راه راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۲۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار‌های سریع‌السیر؛ راه حل کره جنوبی برای حل مشکل پیری جمعیت

کره جنوبی که کمترین نرخ باروری در جهان را دارد، در حال راه‌اندازی یک قطار سریع‌السیر است که زمان سفر بین سئول، پایتخت این کشور و حومه آن را کاهش می‌دهد. مسئولان این کشور امیدوارند پروژه مذکور سبب شود جوانان بیشتری تشویق شوند در خارج شهر خانه گرفته و تشکیل خانواده دهند. 

به گزارش رویترز، جوانان کره جنوبی معمولا از کوچک و گران بودن خانه‌ها در سئول (که نیمی از جمعیت کشور در آن ساکن هستند) ناراضی‌اند. مشکل مسکن در سئول و طولانی بودن رفت و آمد به خارج شهر از جمله مهم‌ترین دلایل افراد برای ازدواج نکردن عنوان شده است. 

دولت کره جنوبی تلاش کرده تا تعداد نوزادان را از طریق یارانه افزایش دهد، اما موفقیت چندانی نداشته است. چشم امید مقامات اکنون به قطار سریع‌السیر eXpress است که قرار است تا سال ۲۰۳۵ افتتاح شود. این قطار زیرزمینی که شش خط دارد، سئول را به چندین منطقه دور افتاده در حومه متصل می‌کند. 

یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی امروز (جمعه) خط اول این قطار را افتتاح کرد که زمان رفت و آمد از پایتخت تا شهر دونگتان را از ۸۰ دقیقه (با اتوبوس) به ۱۹ دقیقه کاهش می‌دهد. او گفت که رفت و آمد کوتاه‌تر مردم را قادر می‌سازد تا زمان بیشتری را با خانواده سپری کنند. 

به گفته مقامات، این خط قرار است روز شنبه راه‌اندازی شود و در صورت کامل شدن پروژه، به یکی از سریع‌ترین سیستم‌های زیرزمینی با سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت تبدیل می‌شود. 

گفتنی است، نرخ باروری در کره جنوبی بسیار پایین است و اسفند ماه سال گذشته ۰.۶۵ گزارش شد. گفته می‌شود برای حفظ جمعیت، این نرخ باید ۲.۱ نوزاد به ازای هر زن باشد. روند رشد جمعیت در کره جنوبی سیر نزولی دارد و کارشناسان هشدار‌های متعددی در خصوص پیری جمعیت در این کشور داده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل کافه بین‌الملل

دیگر خبرها

  • قطار‌های سریع‌السیر؛ راه حل کره جنوبی برای حل مشکل پیری جمعیت
  • کسب رتبه اول در کاهش تصادفات جرحی توسط خراسان جنوبی
  • پیوست فرهنگی بوستان‌ها تدوین شود
  • کسب رتبه نخست خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی در کشور
  • کسب رتبه اول خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی در کشور
  • تصمیمات نهادهای حاکمیتی به اطلاع مردم برسد
  • معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی به پویش بهرفت پیوست
  • مدیر کل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد
  • وضعیت ایمنی در جاده‌های خراسان جنوبی در حد استاندارد است
  • مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد