Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وندی شرمن معاون وزارت خارجه آمریکا، دیداری با نمایندگان ۱۰ کشور عضو اتحادیه ملل جنوب شرق آسیا (آ سه آن) داشت تا به زعم خود در باره چالش های این منطقه از جمله آزادی دریانوردی در دریاهای چین جنوبی و شرقی صحبت کند.

وی همچنین از ضرورت تدوین دستور کار اقتصادی برای منطقه جنوب شرق آسیا سخن گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادعای آمریکا برای سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری برای پیشبرد ابتکار عمل های مشترک به عنوان بخشی از تلاش ها برای حراست از آزادی دریانوردی و تجارت در ایندوپاسیفیک، از دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدار بوده است.

دریای چین جنوبی یکی از کلیدی ترین آبراه های جهان است که سالانه محموله های تجاری به ارزش دست کم سه تریلیون دلار از آن عبور می کند. دولت پکن به طور سنتی مالکیت بخش اعظم این آبراه را به عهده دارد حال آنکه سایر کشورهای این حوزه آبی از جمله فیلیپین هم ادعاهای ارضی را مطرح می کنند. در سال های اخیر، آمریکا به دنبال آن بوده تا با بهره برداری از این اختلافات، موضع پکن را در منطقه ایندوپاسیفیک تضعیف کند.

کد خبر 5369599 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: اتحادیه آ سه آن ایالات متحده امریکا دریای چین جنوبی وندی شرمن ایندوپاسیفیک ایالات متحده امریکا عراق ایران روسیه مذاکرات وین عربستان سعودی رژیم صهیونیستی ولادیمیر پوتین اوکراین فلسطین واشنگتن لبنان امانوئل ماکرون جورج قرداحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۲۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت نساجی به خانه برای دیدار حساس با تراکتور

به گزارش "ورزش سه"، نساجی مازندران برای بقا در لیگ برتر کار بسیار سختی در پیش دارد و برنامه بازی‌های باقی مانده این تیم نیز بسیار دشوار است.

شاگردان ساکت الهامی امیدوار هستند بعد از متوقف کردن سپاهان در اصفهان، از تراکتور در حضور تماشاگران‌شان امتیاز بگیرند.

نساجی که در تهران تمرین می‌کرد برای میزبانی از نساجی به قائمشهر برگشت. اعضای تیم فوتبال نساجی مازندران امروز با پرواز اختصاصی، در فرودگاه دشت ناز ساری فرود آمدند و پس از آن برای ادای احترام به مزار نادر دست‌نشان رفتند. اعضای تیم سپس در ورزشگاه وطنی و پشت درهای بسته، تمرین کردند.

دیگر خبرها

  • سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
  • بازگشت نساجی به خانه برای دیدار حساس با تراکتور
  • واشنگتن‌تایمز: حمله ایران به اسرائیل، شکست سیاست بایدن را نشان داد
  • ادعای فرماندهی مرکزی آمریکا درباره مقابله با دو پهپاد یمنی
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ
  • هشدار قرمز؛ تداوم بارش‌های سنگین در ۵ استان
  • بارش باران و تگرگ در ۸ استان | شدت بارش‌ها در این مناطق | این دریا طوفانی است
  • ادعای سنتکام درباره مقابله با ۲ پهپاد یمنی
  • هزینه یک میلیارد دلاری آمریکا برای مقابله با حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ
  • حمله ایران به اسراییل تاثیری بر ماموریت ما در دریای سرخ نداشت